דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי אתה, המנתח הטכני? 

מאת    [ 19/06/2011 ]

מילים במאמר: 639   [ נצפה 1864 פעמים ]

שאלות כגון, האם תהיה מפולת? מתי תסתיים מגמת הירידה? לאן תגיע המניה? מתי היא תגיע? הן שאלות לגיטימיות בהן אנו נתקלים בכל יום. אבל השאלות הללו מסגירות יותר את חוסר הבנתו של המשקיע הפרטי בהשקעה בניירות ערך מאשר את מגבלות השיטה. תשובה לשאלות אלו אין משום שלא השיטה הטכנית ולא המנתח הטכני אמורים לספק את התשובות עליהן. התשובות, גבירותיי ורבותי, אינן בנמצא. ומי שחושב שרווחים ממסחר בניירות ערך מגיעים כתוצאה מחיזוי העתיד, כנראה שלעולם לא ירוויח. לא אחת נבחנים המנתחים הטכניים במבחנים המועדים לכישלון תמידי. העתיד נסתר והיכולת לנבא מה יהיה נשגב מבינתנו ומיכולתנו. אז מה בעצם אמורה השיטה הטכנית לעשות עבורנו?

שיטת הניתוח הטכני אמורה לבנות שתי יכולות מרכזיות: הראשונה, היא לתת את מרבית הכלים כדי להבין את המצב הנוכחי של השוק או המניה העומדת לניתוח, וממנו לגזור את הפעולה הרצויה. אם הייתם שואלים לדעתי, הרי שמרבית מניות המעו"ף אינן ראויות למאכל אדם ולו רק בגלל העובדה שהן מצויות במגמת ירידה.

שיקום אותו אחד שיכול להצביע במדויק על נקודת הסיום של מגמת הירידה. ומי שחושב שהוא יכול, כנראה שאינו בוגר מפולת. מי שעבר את מפולת שנת 2000 וקודמותיה, יודע אל נכון שמה שנראה זול היום, יהיה הרבה יותר זול מחר או מחרתיים והדבר הטיפשי ביותר שאפשר לעשות הוא לקנות כאשר מגמת הירידה בעיצומה. היכולת השנייה אותה בונה עבורנו השיטה היא היכולת להגיב כלפי שינויים במצב השוק/מניה.

שינוי מגמה הוא תהליך הדרגתי שכולל לא מעט איתותים. המטרה אינה לתפוס את הנקודה הנמוכה ביותר אלא את הנקודה הנכונה ביותר, זו המבטיחה בראש ובראשונה רמת סיכון נמוכה, ויכולת לשלוט ולהבין את הנסיבות עד כמה שניתן. מרבית המשקיעים שמתהללים בכך שתפסו את היפוך המגמה בדיוק בנקודה הנמוכה ביותר, לא יספרו לך לעולם על עשרות ניסיונות כושלים שהובילו להפסדים על גבי הפסדים.

ישנן עשרות שיטות ומודלים טכניים שכולם מאגדים איתותי קנייה ומכירה. אתה כמשקיע חייב לבחור את המודל המתאים לך. בהתאם לאישיות שלך, למגבלות הזמן ולעיסוקים האחרים. ברוב המקרים, אותם משקיעים המגיעים למסחר תוך יומי מבלי שהתנסו במסחר נינוח יותר ורווחי יותר לטווחים ארוכים, מאבדים את כספם במהירות ולא באשמת השיטה אלא באשמתם הבלעדית. כל משקיע, לפני כניסתו לשוק חייב להכיר את עצמו ואת מגבלותיו ובהתאם לכך לחפש את שיטת המסחר המתאימה לו. ישנן שיטות שיעבדו נהדר כשיטות ממוחשבות אך יכשילו פעם אחר פעם את המשקיע המנסה ליישם אותן ידנית.

למשל, ישנן טכניקות שעובדות נפלא על 40% הצלחה בלבד. בטכניקות אלו, הרווח הממוצע לעסקה, גבוה פי כמה מההפסד הממוצע לעסקה, כך שבסיכומו של דבר עקומת ההון העצמי מצויה בצמיחה מתמדת. אך נשאלות השאלה האם שיטה כזאת שיכולה לגרור מספר כשלונות רצופים, למרות היותה רווחית, תשרת היטב את המשקיע הפרטי המבצע את הפעולות בעצמו. שאו שמא על המשקיע לבחור שיטת מסחר שמספקת מעט איתותים אך באיכות גבוהה ולהתפשר מעט על הרווח הסופי. אכן שאלות שחייבות לקבל מענה.

בדרך כלל, מה שדופק את המשקיע הפרטי (סליחה על הביטוי) אלו האינסטינקטים שלו. הטבע שלו. חישבו על קורסי נהיגה מתקדמת, על הדרך שבה מלמדים בלימה נכונה מהי. התחמקות ממכשול. חישבו על רוכב אופנוע הנכנס לסיבוב וחייב "לקחת אותו נכון". כל הפעולות הנכונות, כמעט בכל תחום שהוא, נוגדות את האינסטינקטים הטבעיים שלנו. חישבו על אומנויות לחימה. הדברים שתלמדו שם, יסתרו לחלוטין את אותו טבע. כך גם בהתמודדות עם מצבים לא מעטים בתום ההשקעות. במרבית המקרים, הפעולה שהטבע מכתיב לך לעשות היא הפעולה שתגרום לך להפסד. ודוגמאות ישנן לא מעט.

אז מה היה לנו? שיטת הניתוח הטכני אינה שיטת חיזוי ואינה שיטת ניבוי. זו טכניקה שמפשרת לך להבין היטב את מצבו של השוק או הנכס בו אתה מעניין להשקיע ולהגיב היטב ונכון כלפי כל שינוי. זו טכניקה שמאפשרת לך לבנות עבור עצמך את דרך הפעולה הרצויה והנכונה לך בהתאם למגבלות בהן אתה נאלץ לתפקד. זו השיטה היחידה בה המשקיע הפרטי, יכול לשרוד לאודך זמן בשוקי המניות למיניהם.


*הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב