דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיקה: המונח CARGO הינו מונח תיאורי המותר לשימוש במסחר 

מאת    [ 17/06/2011 ]

מילים במאמר: 318   [ נצפה 2329 פעמים ]

 

בית המשפט המחוזי קבע, כי אין מקום ליתן הגנה בגין המונח CARGO שכן מדובר במונח תיאורי שאין לנכס אותו ליצרן פלוני אלא להשאיר אותו פתוח לשימוש חופשי בשוק.

בית המשפט המחוזי דן בתביעה שהגישה חברת ניו ג'ינס בע"מ והבעלים שלה, בגין הפרת סימן המסחר הרשום שלהם. במרכז התביעה נצב סימן מסחר בלתי מעוצב על הסימן CARGO בסוג 25 (הלבשה, הנעלה וכיסוי ראש). בנוסף, לתובעים סימן מסחר רשום נוסף - על הסימן המעוצב CARGO כאשר העיצוב הוא כזה שהאות C מוגדלת ושאר האותיות מצויות בתוכה.

התביעה עסקה בשימוש שעושות הנתבעות, חברת רנואר, גולף ואס אדום, במונח קרגו ביחס למוצרי הלבשה שלהם. הנתבעות סימנו מכנסי דגמ"ח כמכנסי קרגו, והדבר בא לידי ביטוי בתוויות שונות. כלומר, באופן שיכול להתפרש כמפר את סימן המסחר הלא מעוצב, אך בצורה דומה מהותית מהסימן המוגן על ידי הסימן המעוצב. 
בית המשפט דחה את התביעה בקובע כי המונח CARGO הינו מונח תיאורי השגור בענף ההלבשה ככזה המתייחס למכנסיים המוכרים בעברית כמכנסי דגמ"ח, כלומר מכנסיים רחבים מרובי כיסים או לולאות.
בית המשפט הוסיף וקבע, כי די בכך שהמונח הינו תיאורי בקרב בעלי המקצוע בכדי למנוע את הפקעתו מנחלת הכלל, וזאת במנותק מהשאלה אם ציבור הצרכנים תופס אותו כתיאורי. בהיותו סימן תיאורי, ולאחר שהתובעים כשלו מלהוכיח כי הוא רכש אופי מבחין כלשהו, הרי שלא ניתן ליתן הגנה בגין שימוש בו באופן התואם את אופיו התיאורי. כיוון שהנתבעות עשו שימוש במונח זה רק בהקשר של מכנסי דגמ"ח, בית המשפט קבע כי אין הפרה של סימן המסחר.
עוד קבע בית המשפט כי נוכח העובדה שהסימון לעולם הגיע בנוסף לסימני המסחר של הנתבעות (היינו: רנואר או גולף) ונמכר בחנויות אלו בלבד, אין כל חשש להטעיית ציבור הצרכנים באשר למקור הסחורה. כיוון שהרציונאל העומד בבסיס סימני המסחר הוא סימון המקור, ובהעדר חשש להטעייה בעניין זה, קבע בית המשפט כי אין בשימוש שנעשה משום הפרת סימן מסחר. בסופו של יום, בית המשפט פסק לטובת הנתבעים את הוצאותיהם ושכר טירחת עורכי דינם בסך כולל של 100,000 ש"ח.

 

 

 


זיו גלסברג הינו עורך דין ועורך פטנטים העוסק בדיני הקניין הרוחני על סוגיהם השונים. עו"ד ועו"פ זיו גלסברג הינו בעל תארים ראשונים במשפטים, בכלכלה ובמדעי המחשב. בנוסף לעבודתו במשרד גלסברג, אפלבאום ושות' עורכי דין ופטנטים, זיו מתחזק בלוג מקצועי בנושא פטנטים וקניין רוחני.


 


מאמר זה מתבסס על פוסט שהתפרסם בפיטפוטנטים: מפטנטים על פטנטים, זכויות יוצרים, סימני מסחר ושאר קניין רוחני. הכותב הינו שותף במשרד גלסברג, אפלבאום ושות'עורכי דין ופטנטים.


האמור אינו מהווה עצה משפטית. אין להסתמך על האמור לשום צורך שהוא. אין לייחס את האמור לעיל למשרד גלסברג אפלבאום ושות' או ללקוחותיו. האמור הינו דעתו האישית של הכותב בעת כתיבת דברים אלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב