דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההשלכות של הקיץ (חום, שמש, לחות, שתייה וכובע) על נשירת שיער 

מאת    [ 17/09/2007 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 3960 פעמים ]

מה בעצם מתחולל בגוף שלנו? החום מחייב את הגוף להפעיל מנגנון של קירור. בדומה לרדיאטור של המכונית, ההזעה ואידוי הנוזלים נוטלים חום מן הגוף כך שהגוף מצטנן במקצת. החום עצמו גורם מחד לאובדן נוזלים ובכך לעליה בצמיגות הדם. מאידך, החום גם יכול להעלות את חום הגוף הטבעי ולהגיע עד לידי מכת חום עם עליית חום ממארת. אם ישנה לחות גבוהה באוויר אזי הגוף לא מצליח לווסת את מידת הפרשת הזיעה ובכך נפגם מנגנון הבקרה של מידת אובדן הזיעה. אי לזאת, אנשים יכולים לאבד כמות נוזלים רבה ביותר ולא להיות מודעים לכך.

כיצד מתייחסים הסינים לכל זה? בגישה הסינית יש את חמשת היסודות כאשר כל יסוד מבטא איברים עם תפקידים ייחודיים. חום ושמש נכנסים לקטגוריה של האש, לב ומעי-דק. כאשר מקבלים הרבה חום חיצוני בעצם מלבים את האש ודרגת החום במגמת עליה. זה אומר שהלב ו/או המעי-הדק חמים יתר על המידה. הדבר מפר את האיזון של פעילות הלב. מבחינה רגשית יתכן אי-שקט נפשי. מבחינה אורגנית יתכנו הפרעות קצב של הלב עם התקפי דופק מהיר, סדיר או לא סדיר. עודף החום יכול להשפיע לרעה על הלב בכך שהוא יגרום לכליאת אנרגיה ודם. האנשים יסבלו מכאבים תעוקתיים ועד כדי אוטמים בשריר הלב. מבחינת המעי-הדק, יתכנו שלשולים מימיים עם או ללא דם. יתכנו כאבי בטן שעל רקע כליאת אנרגיה. תתכן עצירות שעל רקע חוסר נוזלים וצואה יבשה ביותר. החום של המעי-הדק יכול להיכנס לשלפוחית השתן ולגרום לתגובה דלקתית עם או ללא דימום. החום הרב והגברת ה"אש" לפי הרפואה הסינית, מחלישים את הכליות. הם בעצם מאדים את המים שלפי חמשת היסודות, הם הכליות ושלפוחית השתן. לחולשה של הכליות יש השלכה על המצב הכללי של האדם. הכליות אחראיות על משק הנוזלים והמלחים של הגוף. הן אחראיות על העצמות, על מוח-העצם, על הזנת המוח ובכלל על חלוקת האנרגיה לכל רקמות הגוף השונות. הכליות בין יתר הפעילויות אחראיות על שיער הראש יחד עם הריאות. כוח הרצון והנחישות שלנו קשורים ישירות לכליות. הפחדים והחרדות מחלישים את הכליות. כליות חלשות בין יתר התופעות המוכרות משנית לכך כוללים גם נשירת שיער. באם החום מגיע אל הריאות אזי נסבול משיעול יבש וטורדני עם או ללא גניחה דמית. באם החום חודר למעי-הגס נסבול מצואה יבשה עם או ללא עצירות. יתכנו מצבים של לחות חמה בה האנשים יסבלו גם משלשולים עם מוגלה או ריר ודם. חום אשר יגיע לקיבה עצמה יכול לגרום להתפתחות כיב קיבה. בסך הכל סיבוכים שונים ומגוונים בגוף עצמו. באם החום יגיע למערכת העצבים אזי האדם יסבול מבלבול, טשטוש הכרה ועד לאובדן הכרה ואפילו למוות.

מה עלינו לעשות בכדי להתמודד כנגד כל הבעיות האפשריות הללו? יש ויש דרך נכונה בה צריכים לדבוק ולא להרפות. עלינו לאכול מזונות קלים המתאימים לעונת השנה החמה. לא להרבות במזונות מחממים כמו דברים מתובלנים וחריפים. לא לשתות משקאות ממותקים ולא אלכוהול. להרבות בשתיית נוזלים אך מאידך לא להפריז בכמות. לחסות בצל ולא לתת לשמש הקופחת להכות על ראשינו וגופינו ללא הרף. לא להפעיל את הגוף בפעילות מאומצת בשעות החמות של היממה וזאת בכדי לא לייצר עוד חום בגוף. הלבוש צריך להתאים לתקופה החמה. ניתן ללכת לישון מעט מאוחר יותר ולקום מוקדם בבוקר כיאה לעונה זו של השנה. הקפה לו אנו רגילים מחמם מאד את הגוף. באם אנו "מוכרחים" לשתות אותו אזי כדאי לעשות זאת דווקא בבוקר. הקייטנות הצפופות יכולות לתפוס יותר מרחב ולאפשר לילדים מרחק האחד מן השני. המזונות אותם אנו מגישים לילדים חיי להיות טרי ובתנאי סניטציה המתאימים לחום הרב. לא להאכיל את הילדים במזונות מטוגנים כמו חטיפים למיניהם בכדי לא להעלות את חום הגוף. להתאים את פעילות הילדים למזג האוויר ולתנאי הסביבה. לחייב אץ הילדים להיות לבושים בהתאם ולא לאפשר להם משחקים בשעות החמות של היממה בשמש החמה. גם ללבוש בשמש יש חשיבות, לא נפקיר את הגוף כך שבעתיד נעמוד בסימן שאלה של גידולים בעור בגין החשיפה הממושכת ובמיוחד בגיל הצעיר. אפשר וצריך להנות מ"מטעמי" הקיץ אך בזהירות הנדרשת תוך הקפדה על הכללים המתבקשים.

מה ואיך נוכל לפעול בכדי שלא נינזק מפגעי הקיץ החם? ראשית חכמה נשתה את הנפח המתאים לנו. נלמד כיצד להתמודד כיאות עם החום והשמש. לא נפקיר את גופנו וללא הגבלה לקרני השמש. נמצא קורת גג מצילה. נחבוש כובע מגן, נאוורר את הגוף, ולא נעסוק בפעילות גופנית מאומצת ובודאי שלא בשעות עומס החום. המאכלים אותם נאכל יהיו קלים ולא שמנים, ממותקים או כבדים כמו כן לא חריפים במיוחד. נשתדל לנוח בשעות הצהריים. לא נתיש את הגוף או הנפש בדרכים שונות בהן אנו רגילים מחיי היומיום הלא נכונים שלנו. נעביר את הפעילות הספורטיבית שלנו לשעות הבוקר המוקדמות או שעות אחה"צ המאוחרות ולפנות ערב. גם ללבוש שלנו יש חשיבות רבה, בגדים כהים הקולטים את רוב קרני השמש אינם מומלצים. בגדים כבדים ולא מאווררים אינם מומלצים. במקרים אחדים יזדקק האדם לתמיכה טיפולית בה יחזקו את הכליות וייפנו חום עודף. במקרים של נשירת שיער, יטופלו האנשים בהתאם למתחולל בתוכם תוך שימת דגש על הכליות והשיער. חשוב לציין כי לאחדים נגרם גם נזק עקב צמיגות דם גבוהה בגינה אנו ממליצים על אומגה 3 ובטיפול בשיער יהיה עלינו לתמוך בהגברת זרימת הדם. מי שנפגע מהקיץ החם יש דרכים לעזור לו וכדאי להתחיל בכך מוקדם ככל האפשר. המניעה היא הטיפול הטוב ביותר הקיים, הבה ננצל אותו ובטוחני כי הוא לא יכזיב.
הקליניקה נמצאת ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שכונת ל ', תל אביב. טל ' 03-6996937
כתובת האתר- http://www.moshe.org.il
אי-מייל - moshes50@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב