דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ משפטי בהליך גירושין 

מאת    [ 15/06/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2062 פעמים ]

במהלך החיים אנו נתקלים בסיטואציות לא פשוטות כאשר ברובן אנו צולחים בעזרת שימוש בידע האישי שלנו וניסיוננו. אך קיימים מקרים בהם גבול הכניסה לשטח משפטי והנגיעה בעבירה הינו קצר מאוד כמו גם סיכונים שונים שלא נלקחים בחשבון מפאת חוסר הבנה מקצועית כגון מכירה וקנייה של דירה, גירושין, נטילת משכנתא, חתימה על חוזים, פיטורים או נזק לרכב או אחר, הכנת צוואה או טיפול בירושות ועל כן חשוב ואף רצוי להיוועץ באיש מקצוע, במקרה זה - עורך דין או משפטן.

גירושין היא כנראה הדוגמא הטובה ביותר בנוגע לצורך בייעוץ משפטי. לעיתים רק קבלת ייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה במהלך המשא ומתן שאתם מנהלים עם בן זוגכם, מקנה קבלת כלים לניהול משא ומתן יעיל יותר ,דבר העשוי לעזור לכם מאוד בהשגת הסכם גירושין טוב יותר, עובדת שלעיתים חוסר הידיעה יכולה להביא להתפספס ותה ופגיעה בזכויותיכם. סיבה נוספת היא מכיון שבעניין כגון גירושים מעורבים שני צדדים שלרוב מעורבים רגשית בצורה אבסולוטית וללא יכולת לראות בצורה בהירה ולכן מודגש הצורך בלקיחת צד שלישי בנושא שיפעל בצורה נקייה ומקצועית.

ייעוץ משפטי מדוייק ונכון עוד בטרם המעשים יכול להוביל את שני הצדדים להבנה שאולי עדיף לפנות לגישור מאשר לתביעת גירושין נקמנית שתוביל את שני הצדדים לאבדן זמן וכסף יקרים. אך גם בני זוג שמחליטים להגיע למצב של גישור וכתב הסכמה הדדי צריכים לחתום על הסכם גירושין אשר יסדיר את כלל העניינים הטכניים. פניה לקבלת יעוץ אצל עורך דין בקשר לזכויות של כל צד, לעניין חלוקת רכוש בין בני הזוג ולהשלכות ההסכמות שהגיעו אליהם בהליך הגישור לטווח ארוך, עשויה למנוע מריבות ואי הבנות בעתיד.

נושא נוסף שבו ייעוץ משפטי הוא מומלץ ואף נחוץ הינו תאונות הדרכים. אמנם תאונות דרכים יכולות להיות שטחיות ולהיגמר בשריטות קלות אך קיימים לצערינו גם מקרים רבים בהם התאונות הן קטלניות, ומעבר לאבדן בנפש ישנם גם נזקי גוף חמורים המביאים לשינויי בחיי הנפגע לנצח. במצבים שכאלה יכול הייעוץ המשפטי לוודא כי הפיצוי שניתן לכם הינו המרבי לו אתם זכאים במידה וקיבלת איזשהוה פיצוי כלל. עו"ד יכולים לסייע לנפגע לעבור את תהליך ההחלמה תוך הסדרת הוצאות המחיה עד לקבלת הפיצוי הסופי מחברת הביטוח ועוד. כמו כן במידה והפגיעה היא אכן קטלנית וקשה יכול עורך הדין לדאוג לקביעת אחוזי נכות שייספקו לנפגע איזושהי נחמה בנוגע להתנהלות הכלכלית במציאות החדשה.

סוג אחר של תאונה המצריך ייעוץ משפטי הינה תאונת העבודה. על פי נתונים סטטיסטיים בישראל מתרחשות כ- 164 תאונות שכאלה ליום. נתון המחייב התייחסות. כאשר אדם נקלע לתאונה שכזו יש לו ההזדמנות לפעול דרך הצינורות המקובלים בדרך לטיפול בבעיה והם- ביטוח לאומי, מחלקת משאבי אנוש של מקום העבודה, ההנהלה וכ'ו כאשר הדרך להכרת התאונה אינה מתחילה ונגמרת בביקור אצל רופא שכן לרוב התהליך מלווה בוועדות רפואיות חיצוניות ודיונים רבים. לא תמיד המוסדות השונים מכירים במקרה כתאונת עבודה, דבר המצריך פניה לערכאות גבוהות יותר, כניסתן של חקירות, משפטים וכיוצא בזה, ייתכן והנפגע יוכל לייצג את עצמו מתוך אמונה במקרה וידע בעובדות אך לעיתים פנייה לייעוץ והכוונה משפטית תוכל לחסוך טיפול נגרר בטפסים, ייצוג הולם ומקצועי אל מול וועדות החקירה והמשפט ועוד כהנה וכהנה דוגמאות.

לסיכום ייעוץ משפטי הוא פריבילגיה ולא הכרח אך כזאת שתעשה את ההבדל בין זכיה להפסד צורם, לעיתים בשל הכושל שבידיעת הפרטיים הטכניים וקריאת השורות הקטנות.

עורכת תוכן בפארטי אפ מיזם גרופ - בניית אתרים, קידום אתרים בגוגל ופרסום ממומן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב