דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אונס קטינה 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 4253 פעמים ]

המונח אונס קטינה משמר בתוכו שני שילובים שגורמים לנו זעזוע. אונס וקטינים. אקט פולשני ופוגע, אשר מתרחש בדבר טהור ותמים. אין ספק שכאשר אנו חושבים  על אונס קטינה, עולה בראשנו תמונה של אדם לא נורמטיבי, שלילי, מזיק.

אבל המציאות לא תמיד כל כך ציורית ולא פעם אדם רגיל לחלוטין, מוצא עצמו עומד בפני עבירה עם שם קשה כל כך, כמו אונס קטינה.

עצרו אותך בחשד לאונס קטינה - זומנת לחקירה במשטרה - אל תיתן לאפקט של חומרת העבירה לבלבל אותך.

  • גם אם הגעת לתחנת המשטרה, בעקבות תלונה שהוגשה נגדך והבנת שמדובר באונס קטינה, אין זה אומר שאכן יוגש נגדך כתב אישום או שכתב האישום יוגש בגין עבירה חמורה כל כך. לא פעם חשודים תופסים את הראש ובטוחים שאבד עולמם, אך לאחר שעו"ד פלילי בא ובודק את המקרה, מסתבר שמדובר באשמת שווא או בעבירה קלה הרבה יותר. זו מיומנותי כעורכת דין פלילית, לסווג את העבירה ולהפחית את רמת האישום, בהתאם לראיות ולמידע בשטח
  • החוק מגדיר קטינה כנערה עד גיל 18. אולם ההתייחסות החברתית וגם הפלילית שונה כשמדובר במקרה אונס המתרחש בין גבר בן 35 לילדה בת 10, לבין קיום יחסי מין בין נערה בת 16 לבחור בן 21. שניהם נופלים תחת הקטגוריה של אונס קטינה, מבחינת החוק היבש, אולם קו ההגנה שאנקוט, יהיה שונה הן ברמת הטיעונים והן ברמת אפקט הפרשה.
  • גם לתדירות ואופי האונס לכאורה, יש משקל בקביעת קו ההגנה וחומרת כתב האישום. אונס קטינה שהתרחש בתוך המשפחה, תוך גילוי ערויות, אונס אלים, אונס קבוצתי, או פרשת אונס מתמשכת, הנפרסת על תקופת זמן ארוכה, שונים במהותם ממפגש מיני חד פעמי עם קטינה, או קיום יחסים עם קטינה שהתרחשו ללא ידיעת גיל המתלוננת ובהסכמתה.
  • גם לעברו של החשוד משקל בקביעת אסטרטגיית ההגנה, מרגע החקירה הראשונה ועד לייצוג במשפט, במקרה שאכן הוגש כתב אישום. אדם בעל עבר פלילי, אלים. מוכר למשטרה ובעל תלונות קודמות בגין ביצוע עבירת מין, שונה מאדם נורמטיבי, אשר נקלע לפרשת אונס קטינה, ללא תכנון מקדים או חשיבה פלילית.
  • לא  פעם אנו נתקלים בתלונות שמוגשות מתוך מניע לא רלוונטי, כמו פחד, בושה, תסכול עצמי. חשש מההורים, חשש ממה יגידו, מה עשיתי, איזה שם ייצא לי עכשיו. תפקידו של עורך הדין המייצג אותך, זה להבין את המניע להגשת התלונה, לסתור ולהפריך אותו, באמצעות חקירה נגדית.
  • במקרים רבים כשזה מגיע לתלונה על אונס, מדובר במילה כנגד מילה. אמינותם של שני הצדדים נבדקת ונבחנת, ביחס למקרה וביחס לעברם והתנהלותם הכוללת. אם אתה אדם ללא רבב, יהיה לך קל יותר לסיים את הפרשה עם מינימום נזק, תוך הנחיות ברורות של עורך הדין המייצג אותך.
  • כשמדובר באשמה חמורה כל כך, כמו אונס קטינה, כל פיסת מידע רלוונטית. תכתובת בינך לבין הקטינה, אנשים שראו אתכם יחד, האם היו בניכם יחסים מעבר למפגש המיני, איפה הכרתם, מה ידעת עליה. זה המקום לשקיפות מלאה למול עורך הדין שלך (ומולו בלבד) כי גם מה שנראה לך זניח ולא קשור, יכול להפוך את הקערה על פיה.

במקרים רבים מתחילה חקירה פלילית עם כותרת בומבסטית ואחרי ניתוח וייעוץ מעמיק של עורך דין פלילי מיומן בייצוג בעבירות מין, מתגלה תמונה אחרת. אם אתה חשוד בעבירת מין כמו אונס קטינה, ייצוג נכון יעשה את ההבדל עבורך.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב