דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממתקי שוקולד ומסטיקים - לא רק למבוגרים 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2490 פעמים ]

ממתקים העשויים משוקולד הם ממתקים שלא רק ילדים אוהבים, כולנו, בכל העולם אוהבים לגוון את היום שלנו עם משהו מתוק. ילדים אוהבים שוקולד וגם מבוגרים לא יכולים בלעדיו, כך זה גם עם אוהבי עוגות שוקולד או עוגות בטעמים אחרים. רובנו גם אוהבים לסיים את הארוחה עם מסטיק שנהנים מאד ללעוס אותו. השוקולד מיוצר בטעמים שונים ובצורות שונות וכך גם ממתקי שוקולד שניתן למצוא במגוון טעימים אשר ניתן לרכוש אותם בחנויות וניתן להכינם גם בבית.

עולם הממתקים – עולם קסום

עולם השוקולד, ממתקי שוקולד, עוגות  או מסטיקים הוא עולם קסום. הם מעניקים לכולנו רגעים של שמחה ופינוק כבר שנים. אחת ההשפעות הנעימות של אכילת שוקולד היא ההרגשה הטובה שאנשים רבים חווים לאחר אכילתו. אין הרבה מזונות שאנשים יכולים ומוכנים להודות שיש להם תשוקה לאכול מהם כמו השוקולד. לרבים יש את הצורך העז למשהו מתוק לאחר ארוחה ושוקולד הוא אחד המועדפים. מרבית האנשים האוכלים שוקולד לא עושים זאת בגלל תרומתו לבריאות, מרביתם אוכלים ממתקי שוקולד כי זה פשוט כל כך טעים!

יתרונות וחסרונות השוקולד

למרות שהם מכילים הרבה קלוריות, אנו אוכלים ממתקי שוקולד בכל הטעמים, צורות וצבעים בין אם מדובר בממתקי שוקולד או עוגות שוקולד. אכילת ממתקי שוקולד, מרגיעה ומשרה הרגשה טובה ומצב רוח טוב ואף מספקת לנו אנרגיה שיכולה להספיק לנו לכל היום. שוקולד הוא לא רק טעים, הוא גם טוב לבריאות, ישנם לא מעט מחקרים בשנים האחרונות אשר הוכיחו כי רכיבי הקקאו הם בעלי ערכים תזונתיים ותורמים למניעת חמצון כולסטרול. בנוסף, הם משפרים את זרימת הדם בגופינו ומחזקים את בריאות הלב. פולי קקאו מכילים מגנזיום שחיוני לתהליכים רבים בגוף. שוקולד מריר למשל, עשיר בנוגדי חמצון שמגנים מפני מחלות לב וכלי דם. בנוסף, אכילת שוקולד מריר משפרת את מצב הרוח ומספקת לנו אנרגיה. כדי ליהנות מהיתרונות התזונתיים שיש בקקאו, כדאי לדעת שככל שהשוקולד מריר וכהה יותר, יש בו יותר מוצרי קקאו ואז האפקט הבריאותי גדול יותר. החיסרון הגדול שלו שהוא עתיר שומן, סוכר וקלוריות. צריכה מרובה מובילה להשמנה.

השוקולד טוב לבריאות

השוקולד מכיל בתוכו מספר רב של מרכיבים תזונתיים שתורמים רבות לגופינו. בין המרכיבים הללו ניתן למצוא את הברזל, סידן וויטמנים מגוונים כמו ויטמין A, ויטמין C ועוד.  שוקולד משמש כמקור טוב למגנזיום אשר מסייע בתפקוד התקין של הלב ובנוסף מסייע במניעת מחלות. נוגדי חמצון הפועלים נגד תהליכי טרשת עורקים, המגנים בפני תהליכים סרטניים ומאטים תהליכי הזדקנות. הקקאו ממנו עשוי השוקולד, מכיל חומרים כמו אספירין המווסתים את תהליך קרישת הדם בכלי הדם והוא מגן מפני טרשת עורקים.

מודעות הציבור לאורח חיים בריא

מודעות של הציבור לשמירה על אורח חיים בריא עולה מאד בשנים האחרונות ולכן חלו בשנים האחרונות שינויים בתעשיית מוצרי המזון המתוקים. חברות שונות המייצרות ממתקים מצאו את הדרך לייצר ממתקים כגון סוכריות, מסטיקים, חטיפים ועוד כמות מופחתת של קלוריות מבלי לפגום בטעמם הייחודי.

מסטיקים

גם מסטיק כמו שוקולד הוא ממתק פופולארי, נצרך מאד ובעל מעריצים רבים בכל העולם. ייצורו המסחרי החל באמצע המאה ה- 19, באותה תקופה שהחלו בייצור השוקולד וניתן כיום למצוא מגוון של מסטיקים בטעמים שונים. כיוון שהמסטיק מכיל סוכר עם השנים ככל שגדלה המודעות לאוכל בריא החלו לייצר מסטיקים עם כמות סוכר מופחתת וכיום יש מסטיקים ללא סוכר בכלל.

חגי בר-שבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב