דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים המאפשרים הבנה של החברה הישראלית ופעילות בתוכה 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 303   [ נצפה 2118 פעמים ]

 

בהיותנו חלק מהחברה הישראלית, סטודנטים רבים חשים רצון עז ללמוד באופן מעמיק על החברה ולקבל כלים שיאפשרו לעסוק בפעילות ציבורית למענה - דרך דיפלומטיה או כתיבה בגופי תקשורת, או אף סיוע משפטי לנזקקים. ברחבי הארץ מתקיימים תארים המעניקים את הידע וכן המיומנויות המעשיות לתעסוקה בתוך החברה הישראלית - כגון תואר ראשון במשפטים וכן לימודי סוציולוגיה, לימודי מדעי המדינה ולימודי תואר ראשון בתקשורת.

תואר ראשון במשפטים עוסק בהכשרה מקצועית של סטודנטים לתעסוקה כנותני שירות בתחום המשפטי. במרבית המקרים, סטודנטים יוכלו לשלב לימודי משפטים עם התנדבות במרכזים מיוחדים של מוסדות הלימוד המעניקים סיוע משפטי למעוטי יכולת - עם סיום הלימודים, ניתן גם להתמחות במסגרת תואר שני של לימודי משפטים בתחום דיני משפט בינלאומי, וכך גם לייצג את המדינה במשפטים פומביים נגדה ונגד אנשיה.

תואר ראשון בסוציולוגיה משלב גם לימוד על ענף האנתרופולוגיה. השילוב בין השניים מקנה הבנה מעמיקה של חקר ההתנהגות האנושית ובכלל חקר ההיסטוריה של בני האדם. לימודי סוציולוגיה בישראל ממקדים את הידע שנרכש לסוגיות שונות בחברה הישראלית - כגון בעיות אי-שוויון ומגדר בחברה. רבים מבוגרי תואר ראשון בסוציולוגיה מוצאים תעסוקה בארגונים חברתיים שונים, וגם לסטודנטים כיום ניתנת האפשרות להצטרף לארגון שכזה או אף לפתוח ארגון באופן עצמאי.

תואר ראשון במדעי המדינה עשוי למקד את הסטודנטים לתעסוקה בתחום הנציגות הציבורית בכנסת הישראלית או בתחום הדיפלומטיה. רבים מבוגרי תואר ראשון במדעי המדינה יוכלו להמשיך אל תואר שני של לימודי מדעי המדינה המאפשר להתמחות בתחום הדיפלומטיה - וכך גם לעסוק בהסברה ציבורית ברחבי העולם למען ישראל.

אפשרות נוספת היא לבחור במסלולי תואר ראשון בתקשורת המתקיימים ברחבי הארץ. במסגרת ההתמחות המעשית של לימודי תקשורת, סטודנטים יוכלו לרכוש כלים ומיומנויות חיוניות בתחומי העיתונות הכתובה או הרדיו - הכלים הללו יוכלו לשמש את הסטודנטים לעסוק בכתיבה חברתית על סוגיות מציקות, כגון עוני או פערים חברתיים. כמו כן, תואר שני במסגרת לימודי תקשורת עשוי להעמיק ולמקד לתחום ספציפי את הידע שנרכש, ולפתוח אפשרויות קידום תעסוקתיות בעתיד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב