דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים, פרחים וקוצים 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 3082 פעמים ]

סוככים הם היום סוג של "אקססורי" שכמעט כל בית עם גינה מתאבזר בו. אם פעם הם שימשו בעיקר להצללה, הרי היום הם מיועדים גם ליופי וגם לנוי.

 כמובן, הפונקציונאליות של סוככים  (שהיא, כידוע לכל, הצללה) היא הסיבה המרכזת לרכישתם, אבל בהחלט אפשר להגיד שהם נאים יותר, משוכללים יותר ומרשימים יותר מהסוככים הישנים שקדמו להם, שבהחלט לא היו עשויים מבדים ומחומרים מובחרים כמו היום... שלא לדבר על כך שהיום יש סוככים חשמליים.

סוככים של היום הם עמידים יותר, חזקים ומאריכי שנים יותר, ובתנאי האקלים ההולכים ונהיים קשים יותר, בהחלט אפשר להבין למה הדרישות מסוככים נהיות נוקשות ונוקשות יותר.

בעידן שבו כל שנה הטמפרטורה עולה עוד ועוד, סוככים נדרשים לעמוד בתנאים לא קלים ולהגן עלינו מפני השמש המסוכנת. כן, אותה שמש נפלאה, שמאפשרת לנו לבלות בים ובבריכה. לא תמיד אנשים מקדישים עבור סוככים את המחשבה הראויה להם. לפעמים תשקיעו ברכישת בריכה חמודה ומפנקת לגינתכם, אבל תשכחו לגמרי את העניין של הצללה. כמובן, בריכה טיפוסית אינה נעימה כשהיא קרירה ולכן אולי לא תרצו למקם אותה מתחת לסוכך, אבל סביר להניח כשתשבו לכם בכיף בבריכה וחבריכם ישבו מסביב בגינה, איפה בדיוק הם ישבו? הם יהיו הרי חשופים לגמרי לשמש, ומי רוצה לשבת בגינה שבה השמש קופחת ולוהטת?

כן, סוככים הם מצרך חיוני, לא פחות מדשא, דק, ריהוט גינה – ומשום מה נוטים לחשוב עליהם אחרונים, אם כי מקומם הוא בראש הרשימה. כמו שאומרים – כמו שאין עשן בלי אש, כך גם אין גינה ראויה בלי סוכך. זה פשוט לא עובד ביחד. לא בישראל, בכל אופן. השמש החמימה שלנו – היא ממש פרח וקוץ לו. חמימה אך מסוכנת. גם כשיהיו לכם סוככים, עדיין תצטרכו להצטייד במסנני קרינה...

סוככים רבים עשויים מבדים, ובדים הם חומר נפלא. הם לא יקרים כמו עץ, ולא קרירים לעין כמו מתכת. הם מעניקים תחושת חום, תחושת ישראלית נוסטלגית. התחושה הקלילה תחמיא לאווירה בגינה שלכם.

את צבעם של הבדים תוכלו לבחור ככל העולה על דעתכם, אבל מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ מטעם חברת סוככים או עם מעצב גינות, כדי להבטיח תחושה הרמונית, וגם כדי שתהיו שלמים עם בחירתכם לאורך זמן. בחרו צבע שתמיד אהבתם, לא כזה שתלוי בצוו האופנה. יתכן שבד מנומר הוא ה"שחור" החדש והוא סופר טרנדי, אבל הוא בהחלט לא יישאר באופנה יותר מידי זמן...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב