דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלטה תקדימית - תיקון כתב תביעה מ 7 מיליון ל - 12 מיליון , בשלב ההוכחות , מבלי לתקן את כתבי הטענות ! 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 4098 פעמים ]

החלטה  תקדימית   :

תיקון   כתב   תביעה   בשלב   הוכחות, מבלי   לתקן   את   כתבי   הטענות

בימים אלה ניתנה החלטה תקדימית על ידי השופט אורי שוהם, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

השופט שוהם קיבל את טענות  עורכי  הדין  ורד  כהן  ורענן  בר-און, ואיפשר  לתקן  את  סכום  התביעה  ?  במיליוני  ש"ח - מבלי  להגיש  כתב  תביעה  מתוקן .

תחילתה של פרשה בתביעה בסך של כ- 7 מיליון ש"ח, אותה הגישו עורכי הדין בר-און וכהן, מטעמן של חברת אלשיך הנדסה וחברת אקיטה לחיות.בכתב התביעה תיארו עורכי הדין כיצד לטענת התובעות גנבו עובדי החברות, ובראשם מנהל החשבונות של החברות - כספים וסחורה מהתובעות.בגין כספים נתבע סך של כ- 4 מיליון ש"ח, ובגין סחורה נתבע סכום נוסף, בסך של כ- 3 מיליון ש"ח.

הסתבר לתובעות, שמנהל החשבונות שלהן, במקום להפקיד את הכספים המתקבלים בחשבונות הבנק של החברות - שילשל כספים אלה לכיסו. זאת, לא רק כספי מזומן, אלא אף המחאות, שניתנו לפקודת החברות, אותן הפקיד בחשבונותיו הפרטיים.

למרבה התדהמה, הסתבר לתובעות, שנגד אותו מנהל חשבונות כבר הוגש כתב אישום בעבר, על זיוף ועל ניסיון לקבל דבר במירמה, במאות אלפי שקלים, במקום עבודתו הקודם. כל זאת לא ידעו התובעות, כך על פי התביעה, כאשר קיבלו אותו התובעות לעבודה.בנוסף למנהל החשבונות, הסתבר לתובעות, כך על פי התביעה, שגם המזכירה הבכירה הצטרפה ל"חגיגה", ואף היא שלשלה לכיסה כספים רבים, אותם גזלה מהתובעות.וכאילו לא די בכך, הסתבר, כך על פי התביעה, שגם האחראי על המחסן גזל את התובעות - הפעם גזילת סחורות. אותו עובד, אשר חלש על ניהול המחסן, נהג למכור את הסחורה של התובעות ולשלשל את תמורתה לכיסו, במקום להעביר את התמורה לתובעות.

כאשר צפו החשדות, התקינו התובעות מצלמות נסתרות ברחבי מקום העבודה, אשר תיעדו את מעשי הגזילה של העובדים השונים.בכתב התביעה נטען, כי "על הדרך" הסתבר גם, שסמנכ"ל התובעות, אשר אחד מתפקידיו היה לפקח על העובדים בחברה, עשה יד אחת עם אחת העובדות, והעלים עין מגזילת הכספים על ידה. לטענת התובעות, זאת, משום שניהל עימה קשר רומנטי קרוב.

כאשר נודעו לתובעות העובדות האמורות, הגישו הללו תביעה בסך של 7 מיליון ש"ח נגד העובדים ונגד אחרים, אשר לפי הטענה גם ידם הייתה במעל.לכתב התביעה צירפו התובעות את סרטי הצילום של החוקר הפרטי שאת שירותיו שכרו, תמלילי שיחות וראיות שונות. בנוסף, צירפו חוות דעת מומחה, רואה חשבון, אשר חישב את הפרש הכספים החסרים, כמו גם שווי הסחורה החסרה ממחסני התובעות.

בית המשפט המחוזי נעתר לבקשת עורכי הדין בר-און וכהן,   והטיל   עיקול , במיליוני   שקלים ,  על   נכסיהם   של   חמישה  מתוך  ששת  הנתבעים . במהלך ניהול המשפט, התגלו עוד ועוד המחאות גזולות, והסתבר לתובעות, כי נגזלו מהן ע"י מנהל החשבונות שלהן המחאות נוספות, בסך של כ- 5 מיליון ש"ח.

באותו שלב, היה המשפט בעיצומו. כל הצדדים הגישו תצהירים, בתוך ימים ספורים אמור היה להתחיל שלב שמיעת העדויות, ותיקון התביעה בשלב זה הינו בעייתי. כענין שבשיגרה, כאשר חפץ תובע לתקן את תביעתו, חוזר התיק לשלב הראשוני : מוגש כתב תביעה מתוקן, ואז לנתבע יש זכות להגיש כתב הגנה מתוקן, והתיק חוזר לבראשית, למרות השלב המתקדם אליו הגיע. בנוסף, בדרך כלל תיקון כתב טענות גורר אחריו תשלום הוצאות לצד השני.

לא  הפעם.

עורכי הדין בר-און וכהן שיכנעו את בית המשפט המחוזי ?  לתקן את סכום התביעה, ולהעמידו על סכום של  12  מיליון  ש"ח  במקום 7 מיליון ש"ח המקוריים. וחשוב מכך - עורכי הדין בר-און וכהן שיכנעו, כי תיקון זה יבוצע ללא צורך בהגשת כתב תביעה מתוקן, בלי הגשת כתב הגנה מתוקן, ומבלי שהתיק יוחזר לשלב מוקדם, אלא ימשיך בדיוק מהשלב אליו הגיע. עוד שיכנעו עורכי הדין בר-און וכהן, שלא להשית על החברות התובעות הוצאות  כלשהן  בגין התיקון.


 
בר-און, כהן, עורכי-דין Bar-On, Cohen, Advocates 03-6123333

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב