דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדים זקוקים לפעילות גופנית 

מאת    [ 13/06/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2201 פעמים ]

מחקרים רבים מצביעים על כך כי ביצוע פעילות גופנית מומלץ בכל גיל, גם בתקופת הילדות. פעילות גופנית מסייעת לשמירה על אורח חיים בריא ועוזרת במניעת השמנה בקרב ילדים. בעשור האחרון , עם התפתחות עידן האינטרנט והתחזקות מקומו של המחשב הביתי באורח חיינו וחיי ילדינו, אנו עדים לתופעה של השמנת יתר אצל ילדים ובני נוער. לתופעה זו, שמימדיה הולכים ומתרחבים בעיקר בקרב אוכלוסייה מערבית אך לא רק, סיבות רבות. הבולטות שבהן הינן צריכת מזונות עתירי שומן, חטיפים וממתקים לצד הפחתה משמעותית במינון הפעילות הגופנית והעדפת עיסוקים "סטטיים" דוגמת צפייה בטלוויזיה או משחק במחשב.

ההתמודדות והטיפול בתופעה לא רצויה זו כוללים שני מרכיבים עיקריים: הקפדה על שגרת פעילות גופנית ועריכת שינוי תזונתי והתנהגותי.

 

ערכה המוסף של פעילות גופנית בקרב ילדים הינו ראשית במישור הפיזיולוגי - פעילות גופנית מגבירה את כמות הקלוריות הנצרכות במהלך ביצועה, ביחס לסך האנרגיה היומית שצורך ומוציא ילד ממוצע. כתוצאה מכך תורמת הפעילות הגופנית לירידה במשקל.

 

יתרון בולט נוסף מתבטא בהיבט הבריאותי - שיפור סיבולת לב - ריאה, חיזוק שלד הגוף, שיפור הגמישות והיציבה הנכונה, שינוי האיזון בין אחוזי השומן לאחוז השריר בגוף, מניעה מוקדמת של תחלואה עקב השמנה בגיל מבוגר ופיתוח יכולות אתלטיות מגוונות כדוגמת מהירות, קואורדינציה, שיווי משקל, גמישות וזריזות.

בהיבט הנפשי - התנהגותי, שמירה על שגרת כושר גופני תורמת אצל ילדים להגברת הביטחון העצמי, העלאת מצב הרוח ומסייעת בהתערות חברתית. מחקרים הוכיחו, כי שילוב פעילות גופנית יוצרת גירויים חיוביים בשגרת חייו של הילד ומשפרת את המיומנויות המתמטיות שלו וכן את יכולותיו לפתח כישורי כתיבה וקריאה.

חשיפת ילדים לפעילות גופנית תוך שילוב חוויה ועניין מהווה דרך אופטימלית לעידוד ילדים לעסוק בפעילות גופנית ובספורט ועל ידי כך לשמור על אורח חיים בריא.

שימוש במתקנים מתנפחים הינה דרך מהנה ויעילה במיוחד לעודד פעילות גופנית אצל ילדים. בשונה מאירועים כמו יום הולדת בהם מזמינים ליצן, קוסם או כל מופע אחר אשר במהלכו הילדים יושבים וצופים, ובעצם נשארים פאסיביים, השימוש במתקנים מתנפחים מדרבן את הילדים להיות אקטיביים: לקפוץ, לרוץ ולהשתולל כאוות נפשם. 

מוגש בחסות הופלך-מתנפחים מצחוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב