דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם: חדשות טובות לרגליים 

מאת    [ 13/06/2011 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2581 פעמים ]

האם לכם, או למישהו מבני משפחתך, יש כאב כרוני בכף הרגל? כאב הידוע בשם רב המשמעות "דורבן", אשר אף פעם אינו ממש עובר? או אולי ברך כואבת שסובלת מהסתיידות של הגידים בפיקת הברך, או דלקת בגידים בקרסול? אם עניתם כן על אחת מהשאלות האלו, ייתכן שתוכלו להיעזר באפשרות טיפול חדשה יחסית, הנקראת טיפול בגלי הלם. זהו טיפול לא פולשני, אשר במהלכו נשלחים גלי קול חזקים מכוונים אל עבר האזור הפגוע.

המכשיר אשר משמש עבור טיפול בגלי הלם דומה מאוד לזה המשמש כיום עבור טיפול לא פולשני באבנים בכליות. לא נתעכב על שמו הלטיני המסובך של המכשיר, או על המכאניקה המדעית שלו, אך נספר לכם שהוא מפיק באופן עצמאי גלי קול- ומשגר אותם אל רגליו של המטופל בעזרת שפופרת ארוכה המוצמדת אל האזור הסובל מכאבים.

המחקרים טרם הוכיחו לחלוטין את ההסבר המדעי אשר עומד מאחורי הכוח המרפא של טיפול בגלי הלם. עם זאת, הגישה הרווחת ביותר כיום אומרת שגלי הקול עוזרים לגוף לרפא את עצמו, על ידי כך שהם פוגעים ברקמות הפגועות ובעצמות בצורה שהיא קלה מספיק בשביל לא להסב נזק,  אך מורגשת מספיק בשביל לשגר שדר של פגיעה אל המוח ? מה שגורם לו לשלוח אל האזור חומרים אנטי דלקתיים, ולהזרים אליו זרימה מוגברת של דם המעודדת את היווצרותם של תאים חדשים. תופעות אלו מרפאות את הדלקות אשר הרגליים סובלות מהן, ומקלות על הכאבים משום שהמוח משגר אל האזור חומרים משככי כאב בעקבות הפגיעה של גלי ההלם.

טיפול בגלי הלם עבור בעיות ברגליים או בכף הרגל אורך כשלושים דקות, ומבוצע תחת הרדמה מקומית ו/או הרדמה מלאה או "חצי מלאה" כלומר הרדמה בה אתם נמצאים בהכרה אך מרגישים מטושטשים, וגופכם אינו חש כאב. עוד דבר חשוב שכדאי לדעת הוא כי טיפול בגלי הלם אינו מצריך אשפוז או שהייה בבית החולים; הוא מבוצע במרפאות מתמחות, והמטופלים יכולים לחזור לשגרה מיד לאחריו.

במחקר אשר נערך בארצות הברית, נבדקה השפעתו של טיפול בגלי הלם על עשרות מטופלים אשר סבלו מבעיות ברגליים עקב עודף משקל. אצל 80% מהמטופלים נרשמה ירידה גבוהה וארוכת טווח ברמת הכאב. ממסקנות החוקרים ניתן להסיק כי טיפול בגלי הלם הוא הטיפול אשר חיפשו אחריו שנים- טיפול שמביא עמו הקלה מתמשכת בכאבים כרוניים ברגליים, כאבים שעד עתה לא נמצא להם פיתרון אחר המניח את הדעת. החוקרים אף הוסיפו ואמרו שהמטופלים דיווחו על פעילות שוטפת ללא קשיים מיוחדים ביום שלאחר הטיפול- וזאת ללא שימוש בעזרים כגון תחבושות, נעליים מיוחדות וכדומה.

מחקרים נוספים נוטים להוכיח את הדעה האומרת שהטיפול יעיל אף עבור הבעיה של דורבן בכף הרגל, במיוחד במצבים מסוימים. במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת לודוויג-מאקסימיליאן במינכן, 43 מטופלים ש"הביאו עמם מהבית" 48 עקבים הסובלים מדורבן (חמישה מטופלים סבלו מהבעיה בשתי כפות הרגליים)- עברו בדיקה קלינית לפני ואחרי קבלת טיפול בגלי הלם מדרגת אנרגיה נמוכה- שחזר על עצמו מספר פעמים. לפני קבלת הטיפול נערכו צילומי רנטגן של כל העקבים הפגועים, בשביל לתעד את קיומו של דורבן בעצם של כף הרגל, ובנוסף בוצע אמ.אר.אי (הדמיית תהודה מגנטית) כדי להכין הערכה של אנורמאליות באזור כף הרגל (שטח כף הרגל, והרקמות הרכות המקיפות אותה). לאחר קבלת 5 טיפולים בהבדל של שבוע זה מזה, דיווחו 87.9% מהמטופלים על ירידה משמעותית ברמת הכאב או העלמות מוחלטת שלו. צילומי הרנטגן ובדיקת ה-אמ.אר.אי נערכו שנית, ואכן הוכיחו שהדורבן נעלם לחלוטין או הצטמצם בצורה משמעותית!

אז בפעם הבאה שאתם צועדים צעד אחד ומיד מרגישים כאב, זכרו- יש לכם אפשרות בחירה, יש לכם דרך לנצח את הכאב. טיפול בגלי הלם איננו דומה לנפנוף במטה קסמים- הוא אורך זמן ואינו משפיע מיידית, אך בסופו לא רק שתוכלו לשוב ולצעוד אלא גם תרגישו שאתם רוצים לרוץ ולרקוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב