דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בשורה ל-SMB - אינטל מסייעת להוזיל רכש 

מאת    [ 16/09/2007 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 3759 פעמים ]

תגיות: pCon, עסקים, SMB, OLPC, אינטל, רכש, מחיר, זול

אינטל מצטרפת

פרוייקט One Laptop Per Child (או OLPC) ואינטל, הודיעו על מגעים להכללת מעבדי אינטל, באחת מגרסאות המחשבים המוזלים שמפתח הפרוייקט, עבור ילדים במדינות מתפתחות.

האתגר הטכני של התאמת מעבד אינטל למחשבי הפרוייקט, איננו דבר של מה בכך, מאחר והתכנונים הנוכחיים של הפרוייקט, בניגוד לתכנוני רוב המחשבים בשוק כיום, אינו מותאם למעבדי אינטל. אינטל מסרה, כי היא כבר עובדת על פיתוח לוח אם מיוחד לשם כך.


בונים את הנייד הבסיסי של העתיד

מחשב פרוייקט OLPC במחיר $100 עדיין לא יצא לשוק. גם מאחר ועדיין לא הגיעו ליעד המחיר (בינתיים מדובר על $175) וגם מאחר ותהליך התכנון והניסויים בשטח עדיין לא הסתיים.

המעבד הנוכחי של המחשב הוא 433MHz Geode LX-700 של AMD, מתחרתה הגדולה של אינטל. מעבד זה אמנם לא חזק כמו המעבדים שמקובלים כיום במחשבים אישיים ובניידים, אך יתרונו במחירו הנמוך לפרוייקט ובצריכת חשמל נמוכה (חשוב במיוחד בניידים).

למה הידיעה חשובה?

היכולת להציע נייד בסיסי ב-$100, תתורגם בקרוב גם ליתר השווקים ותאיץ את מגמת הוזלת מחירי החומרה, דבר שיהיה משמעותי במיוחד עבור ארגונים קטנים ובינוניים (SMB).

עוד התפתחות מעניינת, שעשויה להיראות בעקבות התפתחויות אלה, היא העברת טכנולוגיות שפותחו בפרוייקט, אל מחשבים ניידים ו-PC סטנדרטיים. ידוע למשל, שאינטל מתעניינת בטכנולוגיית התצוגה החסכונית בחשמל, שפיתח הפרוייקט.

אספקט נוסף, נוגע לנושא התחרות בין אינטל לבין AMD. מדובר בשני ענקים ששולטים על שוק המעבדים ובתחילה נראה היה שמעורבותה הבלעדית של AMD בפרוייקט, תשנה את מאזן הכוחות בשוק המעבדים לטובתה, אם הפרוייקט יצליח. כעת, זה מתחיל להראות יותר מאוזן. בנוסף, מנהלי הפרוייקט אינם מסתפקים בשני אלה והשינוי המעניין לשוק המעבדים, עשוי לנבוע דווקא מהחלטתם להשתמש בעתיד גם במעבדים מחברות נוספות, מוכרות פחות, כמו Marvell Technology Group.


רקע על רכש בארגוני SMB

עוד הרחבות על רכש בארגוני SMB, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים והמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים ושמות ספקים בולטים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: SMB - רק תבחר!- http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=727#d1

פרשנויות וניתוחים נוספים לחדשות בתחום המחשוב ניתן למצוא בארכיון מדור "משמעויות לחדשות" באתר pCon בכתובת הזו: http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItemArc.asp


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב