דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גופי תאורה: מטרות ועלות 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2526 פעמים ]

גופי תאורה הם אלמנט טכנולוגי שמלווה אותנו כמעט בכל מקום בחיים שלנו. אנו עושים שימוש ענף של גופי תאורה בכדי להאיר לעצמנו את הדרך כאשר אנו הולכים בחושך או נוהגים ברכב בלילה. במקרים אחרים אנו עושים שימוש של גופי תאורה בכדי להאיר את המרחב שבו אנו נמצאים לעת לילה או במקרים בהם אור השמש הטבעי אינו יכול לחדור אליו ולהאיר אותו.

סוג חדש יחסית של תאורה הוא זה שמתבסס על נורת לדים לסוגיה. תלד הפכה להיות בחירה פופולארית בקרב לקוחות שונים בגלל היתרונות השונים שיש לתאורת לדים המתבססת על טכנולוגיית לדים.

אין כל ספק כי הנושא של גופי תאורה הוא מרכזי מאוד לאורח החיים המודרני של האדם, וההמצאה של גופי תאורה חשמליים למעשה שינתה לחלוטין את החיים והכלכלה האנושית. גופי תאורה יכולים ליצור אור גם כאשר השמש כבר שקעה ובכך הם מאריכים ומגוונים את שעות הפעילות של האדם ופוטרים אותו מהתלות במחזור האור של הטבע.

ישנם לא מעט סוגים שונים של גופי תאורה המשמשים למטרות שונות – מנורות ליבון ועד נורות לדים – ולהלן אנו ננסה להציע סקירה קצרה של הנושא תוך התמקדות בחלוקה לשני היבטים מרכזיים של הנושא של גופי תאורה. כך יעסוק חלקו הראשון של המאמר בנושא של סוגים שונים של גופי תאורה – פלורוסנטים או מנורות לדים או כל סוג אחר – והמטרות שהם משרתים בעוד שחלקו השני של המאמר ירחיב את הדיון דרך התייחסות לנושא של מחירים ועלויות של גופי תאורה.

סוגים של גופי תאורה

גופי תאורה יכולים כאמור לעיל לבוא בצורות רבות ולשמש למטרות שונות מאוד זו מזו. ישנם סוגים של גופי תאורה המיועדים לחללים סגורים בעוד שסוגים אחרים של גופי תאורה מיועדים לשימוש בחללים פתוחים וכדוגמה טובה ניתן להביא למשל פנסי רחוב. כך ניתן גם לדבר על כך שישנם גופי תאורה המקובעים דרך קבע במקום שלהם לעומת אחרים ניידים שאותם אפשר להזיז ממקום למקום ולעשות בהם שימוש דינמי יותר. לבסוף ניתן גם כמובן לדבר על גדלים שונים של מנורות וכן על העוצמות השונות שלהן, סוג האור שהם מייצרים וכן כמובן כמות וסוג האנרגיה שהם דורשים לשם הפעלתם. כמו כן, כפי שהזכרנו, גם הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש יוצרת הבדלים: נורות ליבון, נורות לדים וכן הלאה.

מחירים של גופי תאורה

גופי תאורה הם תחום רחב מאוד המכיל כמות עצומה של סוגי מוצרים שונים. מסיבה זו קשה לדבר על המחיר של גופי תאורה באופן מכליל אך כעיקרון ניתן לקבוע כי כמו בהרבה תחומים אחרים גם כאן האיכות באה לידי ביטוי במונחים של כסף. גופי תאורה פשוטים יכולים לעלות כמה עשרות שקלים בודדים בעוד שמנגד סוגים איכותיים ומעוצבים או בעלי יתרונות כאלו ואחרים יכולים להאמיר במחיר שלהם למאות ולפעמים גם אלפי שקלים. נורות לדים, לדוגמא, עדיין עולות יותר מנורות אחרות – לכל דבר יש מחיר, גם לנורות לדים יעילות ואיכותיות...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב