דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדים: הדלקתי - ונדלקתי 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2852 פעמים ]

בדרך כלל כשעוברים לבית חדש, קודם כל מסדרים את הרהיטים, את ארונות הבגדים והמטבח, והדבר האחרון שחושבים עליו - התקנת גופי תאורה. לא פעם חוטי החשמל המחוברים לבתי המנורה הזולים מהפלסטיק שסיפק הקבלן - משתלשלים מן התקרה במשך חודשים ארוכים, לפעמים אפילו שנים.

למרות שתמיד ממליצים לנו, בשלב התכנון של הבית, לא לשכוח את תכנון התאורה לבית ואת תכנון מיקומן של נקודות החשמל בכל חלקי המבנה – כשמגיע הרגע, המטלה הזו של בחירת גופי תאורה נדחקת לעדיפות אחרונה. במקרה שלנו, אפילו הקדמנו והתקנו גופי תאורה בחצר הבית ובגינה עוד לפני שרכשנו גופי תאורה בסיסיים לבית עצמו. אגב, בכל אחד מגופי התאורה השחלנו נורת לדים צבעונית בגוון אחר. הצירוף הצבעוני של האור שהופק מתאורת לדים זו יצר אווירה נהדרת.

עם בוא החורף הראשון, כשממילא כבר לא יכולנו לשבת בגינת הבית וליהנות מתאורת הלדים שלנו – החלטנו שהגיעה העת לרכוש גופי תאורה לבית עצמו. בכל זאת, לא רצינו לבלות את כל החורף עם החוטים המשתלשלים של הקבלן. וכך, מסע מפרך ויקר ברשתות התאורה השונות הסתיים בסל קניות עתיר מוצרים ובחשבון בנק מדולדל.

קנינו גופי תאורה לכל חדר בבית. במטבח התקנו ניאונים צהבהבים, במסדרונות ובמדרגות – ספוטים מהלוגן, ובסלון – כאן הקפדנו על תאורת לדים, ונורת לד שהפיקה אור צהוב הוחבאה בתוך כל אחת מהגומחות השקועות בתקרת הגבס. את הלדים בגינה ובחצר כבר הזכרנו?

לפני שהלכנו לרכוש גופי תאורה, בדקנו היטב מה הם הצרכים שלנו. לגינה קנינו מוגנים ממים, וכך גם לפתח הבית. בתוך הבית פנימה הרכבנו גופי תאורה מסוגים שונים. חלק ניכר מהם המתאימים לתאורת לדים, שהיא התאורה החביבה עלינו; גם משרה אווירה נעימה, גם חסכונית, גם לא מזיקה לסביבה.

לדים הם סוג של נורות קטנות המשמשות כיום במגוון גדול מאוד של גופי תאורה. היתרון הגדול של לדים והסיבה לכך שהשימוש בהם נעשה לכל כך נפוץ הוא היכולת שלהם להפיק כמות גדולה של אור על ידי ניצול כמות קטנה יחסית של אנרגיה. יתרון נוסף שלהם הוא המידות הקטנות שלהם והיכולת לחבר כמות גדולה של נורות בכדי ליצור כמות תאורה מוגברת. לדים הם למעשה מנורות חיוויי קטנות שהיו בשימוש במשך תקופה ארוכה במגוון גדול של מכשירים אלקטרוניים אך רק בעשורים האחרונים החל השימוש בהם לשם הפקת תאורה. הם מפיקים אור בהיר חזק מאוד בעל גוונים כחולים-לבנים השונים מאוד מהאור החם של נורות להט רגילות.

לדים משמשים אותנו כיום למגוון גדול יחסית של מטרות ושימושים כאשר המכנה המשותף של כולם הוא כמובן הצורך שלנו לייצר אור חזק וחסכוני עד כמה שניתן. הם משמשים כיום במגוון גדול של סוגי פנסים, בין אם פנסים נישאים אישיים או למשל פנסי מכוניות ורכבים מתקדמים אחרים. היכולת לבחור את הכמות של מנורות לדים שיכנסו אל תוך גוף תאורה אחד מאפשרת לשלוט במידה רבה על איכות וכמות האור שהוא יפיק תוך שמירה בכל מקרה על צריכת אנרגיה נמוכה יחסית. הם משמשים היום גם אמצעי אסתטי כאשר אנשים הוגים יותר ויותר חיבה אל האור הקר הכחלחל לבנבן שמפיקים גופי תאורה העושים שימוש בטכנולוגית לדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב