תורה - לימוד תורה
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

תורה - לימוד תורה 

מאת    [ 12/06/2011 ]
מילים במאמר: 389   [ נצפה 1779 פעמים ]

 
 

תורה - לימוד תורה, אמצעי או מטרה?

מאת: פו הדוס | 6/7/2011 השקפה תורנית - פרשת בחוקותי פותחת בפסוק מוזר "אם בחוקותי תלכו, ואת מצוותי תשמורו ועשיתם אותם",  האם אין כאן כפילות? מהי הליכה בחוקים אם לא קיום המצוות? תשובתם של חז"ל קשה עוד יותר: חז"ל דורשים פסוק זה לאמור  כי חלקו האחרון מדבר על קיום מצוות "את מצוותי תשמורו ועשיתם אותם", כך שהרישא המדברת על "הליכה בחוקים" מתייחסת ללימוד ה תורה.

 

 לימוד תורה?

 

 האם מוטל עלינו ללמוד את ה תורה? ללמוד בשביל ללמוד? מילא אם היינו צריכים ללמןוד את ה תורה כמו ספר תאוירה ללימוד נהיגה, לדעת איך מסתדרים בכביש, האם זכות קדימה נותנים או גם לוקחים, האם לאחר שהנהג משמאל אותת אפשר לעקוף אותו מימין, זה מובן. אבל בשביל זה לא כולנו צריכים ללמוד. לשם זה אין צורך במצווה מיוחדת ללימוד תורה. בוודאי לא בהרכב המופיע ב תורה "ושיננתם לבניך, ודיברת בם, בשבתך בביתך, ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך", או כפי שהרמבם מגדיר זאת, כי כל אדם מישראל מחוייב ללימוד ה תורה, בין בחור, בין זקן, בין שלו ובין בעל ייסורים. מעניין, לא רק שמוטל על כל אדם ללמוד את כל ה תורה, אלא שגם אם הוא סיים ללמוד, הוא מחוייב ללמוד שוב, ולעסוק בה בכל עת.

 

 

 

למעשה, כדי להסתדר בחיים היינו צריכים לדעת שני דברים: את מספר הטלפון של הרב השכונתי, ושאסור להתקשר בשבת... 

 

 

 

בנוסף, ב תורה ישנן מספר סוגיות שאינן רלוונטיות, או כמעט אינן רלוונטיות. כך לדוגמא פרשת בן סורר ומורה שלדברי אחד האמוראים הוא אינו יכול להיות במציאות ופרשה זו נכתבה רק כדי "לדרוש ולקבל שכר". לגמרי. אירוע היפותטי לחלוטין  שנצטוונו לעסוק בו רק כדי להעסיק את מוחינו. מה זה אומר?

 

 

וכן הלאה והלאה.

 

 בנוסף לכך, אסור לנו לשכוח, כותב ה תורה שלנו הוא הקדוש ברוך הוא. כאשר אנחנו לומדים תורה, אנחנו בעצם לומדים את הרצון שלו, את הרעיון שלו, את מה שהוא רוצה שיהיה כאשר שניים אוחזים בטלית, כיצד הוא רוצה שננהג כלפי ממון הזולת, כלפי הרעיה, הבעל, הילדים או ההורים. אנחנו בעצם מתחברים רעיונית אליו. זוהי הצורה בה אנחנו יכולים "להכיר" אותו. וכפי שדרשו חז"ל את המילה "אנכי" הפותחת את עשרת הדברות "אנא נפשי כתיבת יהיבת" אני את עצמי כתבתי ונתתי. "ה תורה וקודשא בריך הוא חד". ה תורה ואלוקים זה דבר אחד, מפני שה תורה היא רצונו, האידאה שלו. הרעיונות שלו. באמצעות הלימוד אנחו בעצם לומדים אותו ומתחברים אליו.

ברסלב, רבי נחמן מברסלב, ברכות, שיעור תורה, ניצחת ואנצח הוצאה לאור - הוצאת ספרים, רבי שמעון בר יואי, לג בעומר, רבי נחמן מברסלב, מוסדות תיקון המידות - אתר ברסלב מידות - באתר: אתר על לג בעומר, מידע רב על רבי שמעון בר יוחאי ו ספר הזוהר - כל המידע הנדרש!, מידע על חגי ישראל, שיעורי תורה לצפיה בכל הנושאים ממש בכל התורה, מענין ברכות הצדיקים ובכלל ברכות, חגי ישראל - חגים ... ועוד...

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב