דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפלאות התת מודע 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 4092 פעמים ]

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור אמיתי שהתפרסם בנורווגיה לא מזמן על ילד בן 12 בשם הנס ואחותו הקטנה , שטיילו להנאתם ביער הקרוב לביתם ,יער שהם מכירים כל כך טוב...
לפתע הם שמעו קולות מוזרים ולפני שהם הבינו מה קורה הם הותקפו ע"י מוס זכר מיוחם. הבהמה הגדולה שעטה לעברם  עם הקרניים הגדולות ,שמוכנות להתקיף...
הנס לא איבד את העשתונות ומייד התחיל להקניט את המוס ולעשות קולות כדי שהמוס יתמקד בו,ואחותו הקטנה תוכל לרוץ הביתה בשלום . מייד אחר כך הוא נשכב על הרצפה "ושיחק אותה מת"  המוס רחרח אותו ועזב אותו לנפשו.

ואיך הסיפור הזה קשור ל-NLP ולתת מודע?

הנס הוא ילד מחשבים שאהב לשחק במשחקי טקטיקה וירטואלים, במיוחד הוא אהב   את WORLD OF WARCRAFT , ומשם הוא שלף בזמן אמת את הטקטיקות המדהימות האלה , הם אוחסנו    אצלו בתת מודע , ובלי לחשוב בכלל (ממש לא היה לו זמן לתכנן ולחשוב ) הוא תפקד כמו חוקר טבע מיומן,והוציא את אחותו ואת עצמו מכלל סכנה .
התת מודע שלנו הוא מחסן של המון מידע ומשאבים – כל העבר שלנו ,הזכרונות ,הלמידות, השיעורים, החוויות ,כל ההתנסויות שאי פעם עברנו ,כל הרגשות שאי פעם חווינו , מאוחסנות בתת מודע שלנו.

 רב האיפורמציה האדירה הזו אינה נמצאת כלל במודע "בשלוף" , אם הייתי שואלת את הנס מה צריך לעשות אם   מוס בר תוקף אותך - סביר להניח שהתשובה המיידית שהמוח המודע שלו היה מספק היתה "לברוח כמה שיותר מהר", אבל התת מודע בזמן אמת הנפיק תשובה אחרת.
 התת מודע שלנו גם אחראי על כל פעולות הגוף הלא רצוניות ,כמו מערכת החיסון ,מערכת העיכול ,הנשימה ,המערכת ההורמונלית ועוד... ובמצב סכנה מייד מכניס אותנו למוד השרדות FIGHT או FLIGHT כלומר להלחם או לברוח.

תכונה חשובה  נוספת של התת מודע היא שהוא מתקשר איתנו בעזרת תמונות ,תחושות, קולות, הוא לא יודע מה זה "לא" , כי אי אפשר להקרין תמונה ל"לא" . למשל,כשאני אומרת לכם: אל תחשבו על דובים לבנים...לא דובים לבנים .... מה התמונה הראשונה שקופצת לכם לראש? מן הסתם דובים לבנים בגלל תכונה זו חשוב מאוד להתמקד במה שאנחנו רוצים, ולא במה שאנחנו לא רוצים או נמנעים.
וזו גם הסיבה שהתת מודע של הנס למד כל כך בקלות את הטקטיקה הזו , שהנס אפילו לא ידע שהוא יודע,כי המסר הועבר בתמונות, ,במשחק מחשב וירטואלי,  הנס ראה את זה עשרות פעמים על בסיס יומיומי , והתחבר רגשית למשחק הוירטואלי. (כל מי שיש לו ילדים בגיל הזה יודע כמה שעות ביום הם על המחשב עסוקים במשחקים האלה) המסר נקלט ואוחסן בתת מודע שלו ,ובזמן אמת נשלף והפתיע אפילו את הנס עצמו.

מה הקשר בין המודע לתת מודע?
המודע נותן את ההוראות מה לעשות ,הוא כמו  הקפטן של הספינה
 והתת מודע מבצע!! הוא כמו צוות המלחים בחדר המכונות.  (ג'וסף מרפי)
 התת מודע הוא כמו ילד בן  4 הוא מקבל את האינפורמציה מהמודע כפי שהיא, ללא שיפוטיות ,ללא הטלת ספק ,  מבחינתו זוהי האמת והוא מתחבר אל האמת הזאת.
אם אנחנו אומרים לעצמנו - "ומה יקרה אם אני אכשל?"   התת מודע מייד מקרין את הסרט הזה לשבריר שניה , ואז כל הגוף מגיב לתמונה כאילו שהיתה אמיתית (חרדה ,לחץ בחזה מועקה ..)

התת מודע שלנו הוא לא שיפוטי!  הוא לא מסוגל לקבוע מה נכון ומה לא נכון ,הוא פשוט עושה מה  שאומרים לו .
לכן חשוב לנו ליצור קשר עם התת מודע ולהעביר לו מסרים חיוביים כל הזמן.
בקיצור כשהמודע שלנו מכוון את  התת מודע ,החיים שלנו בשליטה!!

הסיפור של הנס מחבר אותנו לאחת מהנחות היסוד של ה-NLP שאומרת
 ''לכל אחד יש את כל  המשאבים שהוא זקוק להם בתוכו''
הוא רק צריך לסייר בדמיון ולשלוף אותם מהתת מודע....


אתם מוזמנים להתחבר לכוח המופלא של התת מודע שלכם שזוכר את כל ההצלחות, המשאבים, כוחות הנפש, התובנות, העוצמות והחוזקות שלכם - כל מה שמזמן שכחתם שאתם יודעים ומסוגלים לעשות...

אור ואהבה ♥
אהובה קשת

מנחה מוסמכת בכירה ב-NLP ודמיון מודרך ,בעלת תואר בינ'ל NLP MASTER PRACTITIONER /  NLP CERTIFIED TRAINER בוגרת החוג לסוציולוגיה אונ' תל-אביב ,לימודי מנהל עסקים לתואר שני אונ' קווינסלנד אוסטרליה מנחה פרטנית בקליניקה פרטית בגבעתיים.  מנחת קבוצות מוסמכת 054-8080772 03-5710431 פרטים נוספים באתר הבית שלי www.akeshet.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב