דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיברומיאלגיה ורפואה סינית 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 1217   [ נצפה 2654 פעמים ]

פיברומיאלגיה

הפיברומיאלגיה הינה מצב כרוני של תשישות וכאבי שרירים מופשטים, כולל כאבי מפרקים, גידים ורצועות. במקרים רבים קשה לאבחן פיברומיאלגיה מאחר והתסמינים שלה יכולים להופיע במצבים אחרים נוספים.

פיברומיאלגיה אינה מחלת פרקים או דלקת פרקים לכן אין היא גורמת לדפורמציות (עיוותים במפרקים). מדובר במחלה של רקמות רכות, כאב וקשיון. המקומות המושפעים ביותר הם:האזור האחורי של הראש ,הצוואר, הכתפיים, בית החזה, גב תחתון וירכיים.

פיברומיאלגיה שכיחה יותר בנשים  ויותר בגילאי 20-40.

סימנים וסימפטומים לפיברומיאלגיה:

·         הסימפטום הראשוני של פיברומיאלגיה הינו כאב, כאבי שרירים המופיעים בדרך כלל בכל הגוף ויכולים להיות שורפים, דוקרים, עם רגישות יתר וקשיון.  אזורים רבים בגוף נעשים רגישים ללחץ אפילו הקל ביותר. הכאבים יכולים להיות מוחמרים בבוקר ומוקלים במשך היום. הם יכולים לנוע מאזור אחד לאזור אחר. לעיתים חשים תחושות של נימול או דקירות בעור. כאבי ראש או מיגרנות  בעיקר עקב כיווץ שרירי הצוואר. בדר"כ יסבלו גם מכאבי בטן ובעיות עיכול ועייפות רבה אחרי ארוחה.

·         עייפות-תחושה של חוסר אנרגיה וישנוניות. יכול להיות מעייפות מתונה עד חמורה ומלווה בלחץ נפשי. ישנם מקרים בהם העייפות והתשישות יותר בעייתיים מהכאב. מצב זה דומה לתסמונת העייפות הכרונית. עייפות קשה, תשישות מוחלטת. קושי לעשות פעילויות פשוטות כמו להכין אוכל, לעלות כמה מדרגות, עבודות בית. טיולים כמעט בלתי אפשריים, כל מאמץ קטן גורם לצורך עז לשכב לנוח ולישון.

·         איכות השינה-  הפרעות שינה, חוסר שינה, כאב המפריע לשינה. אופייני מאוד בחולי פיברומיאלגיה שמתעוררים עייפים, כואבים ולא רעננים.restless leg syndrome - הרגל חסרת המנוח. ישנים המון, אך שינה אינה מסייעת לסילוק העייפות והתשישות.

·         פיברומיאלגיה יכולה לעבור באופן ספונטני עם הירידה במתח, אך יכולה להופיע בגלים קבועים או להפוך לכרונית.

·         בפיברומיאלגיה ישנם תסמינים שאינם ראומטיים כגון תסמינים של מערכת העצבים היכולים לבוא לידי ביטוי בצורה של שינויים במצב הרוח והחשיבה, עצבות, דאגה, דיכאון, חרדה, קושי בריכוז ובביצוע מטלות מנטליות פשוטות, קהות חושים, עקצוצים בגפיים או בפנים.

·         בעיות במערכת העיכול, כולל תסמונת המעי הרגיז,כאבי בטן, נפיחויות, שלשולים ועצירויות.

הסיבות למחלה:

עד היום לא לגמרי ברור מהם הגורמים להתפרצות המחלה.

הגורמים האפשריים הם רבים ויכולים להיות סטרס, לחץ ודחק כגון טראומה פיזית (שפעת, תאונת דרכים וכיוצא בזה) או נפשית, מחלות, חולשה של מערכת החיסון, שינויים הורמונלים, עייפות ממושכת, שינה לא מספקת ולא מרעננת, אלרגיות למזון וכימיקלים, רעילות ממתכות כבדות, פרזיטים במעיים, היפוגליקמיה, זיהומים ויראליים ועוד.

בפיברומילגיה בעזרת המחקרים הצליחו למפות 18 נקודות רגישות המאפיינות חולים בפיברומיאלגיה, הנקודות הרגישות נמצאות כמעט תמיד בשני צידי הגוף. אנשים רבים לא מודעים למיקום או לקיומן של הנקודות הרגישות הללו עד שהם מגיעים לרופא המאבחן.

 

 

 

הטיפול המערבי לפיברומיאלגיה:

כיום אין טיפול תרופתי לפיברומיאלגיה. ניתנות תרופות לטיפול סימפטומטי.

הטיפול הסיני לפיברומיאלגיה:

הרפואה הסינית  אינה מטפלת במחלה אלא באדם ויש בה מקום מאפשר להקלה דרמטית במצבי פיברומיאלגיה .ניתן לשפר באופן משמעותי את איכות החיים ולשמר אותה.

בריפוי הסיני הטיפול מותאם לכל אדם  באופן ייחודי ואישי. אנשים שונים עם אותה מחלה יכולים לקבל טיפול שונה וזה היופי והמיוחדות של השיטה.

קבלת המידע הרב ביותר והבנת המחלה הינו חשוב ומאפשר לאדם לקבל שליטה ולקחת אחריות כדי לשפר את איכות חייו. רמת כאב כל כך חזקה או עייפות עד כדי פגיעה ביכולת לעשות דברים קטנים, עלולה ליצור פחדים רבים ,לכן כשמבינים שמחלות אלו לא יכולות לגרום לנזק פיזי קבוע, יש בכך נחמה המביאה אנשים לפתח גישה חיובית יותר לגבי מצבם.

אז מה ניתן ואפשרי לעשות?

ניקוי רעלים וחיזוק המערכות  על ידי תזונה סינית.

חיזוק המערכת החיסונית, תמיכה והזנה של הגוף.

שיפור בעיית השינה, התשישות ורמת הכאב ועוצמתו.

שינוי תזונתי, תוספי מזון וצמחי מרפא.

מבחינת הרפואה הסינית, הגורמים לפיברומיאלגיה יכולים להיות תזונה קלוקלת, אורח חיים לחוץ, טראומה נפשית או פיזית, עודף רעלנים בגוף ולמעשה, כל דבר שמתיש, שוחק ופוגע באיזון מערכות הגוף, כגון מערכת החיסון וההגנה, מערכת העיכול ועוד.

המטרה להשיב את גוף האדם לאיזון על מנת שהגוף יוכל לטפל בבעיה על כל התסמינים שלה. גוף חזק ומאוזן יודע איך לשוב לבריאות וכל שהוא זקוק לו זו ההזדמנות לעשות זאת.

ישנה חשיבות גדולה לנושא התזונה, שעות האכילה, הקשבה לגוף, הורדת מפלס המתח, פעילות גופנית הדרגתית, מנוחה, שינה טובה יותר. הפרעות בשינה הינן גורם סטרס לא קטן. הפרעה בשינה גורמת לירידה בתפקוד הגוף ואף להחמרת רמת הכאב.

ישנם מזונות מהם מומלץ להימנע ולא מדובר רק על ג'אנק פוד.

למשל, מזונות ומשקאות המכילים קפאין כגון: תה, שוקולד, קפה עלולים להחמיר מצב עייפות. זריקת המרץ היא ראשונית בלבד. קפאין מדלל מאגרי ויטמינים ומינרלים חיוניים בגוף ומביא להיחלשות.

אותו הדבר עם סוכר, הגורם לעייפות, חולשה של מערכת החיסון ודילול מאגרי ויטמינים ומינרלים בגוף.

ישנם דברים שדי מובן שרצוי להימנע מהם כגון אלכוהול.

מזונות נוספים הגורמים בין היתר גם לעייפות, הם מוצרי חלב ובשר מאחר והגוף זקוק לאנרגיה רבה לפרקם ולעכלם.

מוצרים אלו אף מחמירים מצבי סטרס ודלקת בגוף.

ישנם אנשים שגם ממוצרי חיטה ודגנים צריכים להימנע. החלבון שבחיטה נחשב לחומר אלרגני וישנם אנשים שגופם מתקשה לעכל ולהתמודד איתו.

פעילות גופנית

נמצא שפעילות אירובית, חיזוק ומתיחת שרירים ושיפור סיבולת לב-ריאה מועילים ביותר ומביאים להפחתת הכאב והעייפות .

נמצא שפעילות גופנית וחיזוק השרירים קריטים ביותר בכדי לשפר את המצב משמעותית.

מי שסובל מכאבים ו/ או מעייפות, יכול להתחיל בפעילות אירובית קלה כמו הליכה,שחייה, יוגה,דיקור, טווינה,רכיבה על אופניים, התעמלות במים וכדומה.

הטיפול הוא בשורש הבעייה, כלומר: לחזק את הגוף ולהביא את כל המערכות בחזרה לאיזון כדי לאפשר לתהליך הריפוי הטבעי הטבוע בנו לתפוס מקום.

אני יודעת שזה אפשרי , ראיתי את זה קורה ןאשמח לעזור לך להרגיש יותר טוב, עם פחות כאב, פחות לחץ וסטרס, יותר שינה ומצב רוח טוב...  

לבריאות שלמה

 שרה מעוז

 

 

שרה מעוז מומחית ברפואה סינית , מתמחה בגניקולוגיה סינית ,השמנת יתר והפרעות אכילה ,מפתחת התוכנית להריון טבעי ומהיר. למדה בארץ ובסין ,סינולוגית ודוברת סינית ,בוגרת האוניברסיטה העברית ,שימשה כסטאגרית של פרופסור פאנג סיה סו במשך 3 שנים וכמתרגמת שלו .בוגרת רידמן לרפואה סינית ארבע שנתי. מרצה ,מלמדת ומנחה בנושא תזונה להפרעות אכילה והשמנת יתר, הריון ובעיות פוריות וגיל המעבר.מוסמכת בצמחי מרפא סיניים, מומחית בדיקור, טווינא ותזונה, יוצרת תוכנית ייחודית לירידה מהירה אך בטוחה ומאוזנת במשקל. מוסמכת כמדריכה לטיולי עומק ברחבי סין וסביבותיה.   האתר שלי: www.maozmarpe.co.il  מומחים ברפואה סינית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב