דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוח המחשבה 

מאת    [ 15/09/2007 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 6135 פעמים ]

מאת רמי הסמן 

אמש יצא לי לצפות בסרט קטן וחביב בטלוויזיה. השחקנית קווין לטיפה (מדהימה!) מככבת כעובדת כל-בו אמריקאי בלואיזיאנה. עוברת סריקת מוח, מגלים שיש לה גידול סרטני, ומודיעים לה שנותרו לה ארבעה שבועות של חיים. היא מחליטה להתפטר, לשחרר את כל חסכונותיה, לממש את חלומותיה. לטוס לאתר נופש יוקרתי בצ'כיה, ליהנות ממיטב מטעמיו של שף אותו היא מעריצה, ועושה כל מה שבא לה. עוברת חוויות מדהימות במסגרת השחרור המנטאלי. הדגש בסרט - המוות כמשחרר מעכבות מוחנו.

רבים מאיתנו מחפשים את הדרכים לשיפור חיינו. להשתחרר מהנחת היסוד של הבודהיזם, כי נקודת המוצא לחיינו הם סבל. מכל מסעותיי בחיים אני נוטה יותר ויותר להאמין בכוח המחשבה שלנו. נכון, אנו נתונים בתוך מסגרת של השפעות פלנטאריות, על פי מדע האסטרולוגיה. בתוך השפעות קרמתיות. בתוך השפעות מרחב המגורים שלנו. אבל גם תחת תנאים אלו עדיין יש לנו שליטה. היהדות מדברת על הקונספט ש: "הכל צפוי והרשות נתונה". אם ניקח רעיון זה לעולם הדימויים, החיים שלנו הם כמו רכבת. אומנם היא צמודה למסילה, אבל עדיין יש לנו את האפשרות לקבוע את מהירות הנסיעה, ולעבור מסילות כשהזדמנות נפתחת.

כבר שנים מדברים על כוח המחשבה. על חשיבה חיובית דיבר לראשונה נורמן וינסנט פיל בספרו: העוצמה של חשיבה חיובית. שאקטי גאווין הביאה לעולם את הרעיון של דמיון מודרך בספרה: ויזואליזציה קריאטיבית. בסרט 'הסוד' מדברים על "כוח המשיכה". היכולת שלנו באמצעות המחשבה למשוך לתוך חיינו מצבים ואירועים חיוביים. בסדרת הטלוויזיה הבדיונית  מבית היוצר של סטיבן שפילברג Taken, מציגים קונספט שחלליות חייזרים מופעלות באמצעות כוח המחשבה. אין ספק שקיבעון מחשבתי תוקע אותנו במהלך חיינו. למרות שנדמה לנו שאנחנו בקלות משתלטים על המחשבות שלנו, מתברר שהמשימה לא כל כך קלה. האם המחשבה שלנו מסוגלת להניע חללית? ספק רב. אבל למשוך סיטואציות, אירועים ומצבים לתוך חיינו? בהחלט אפשרי.

סתם סיטואציה פשוטה. כשאנחנו מחייכים, יש לזה השפעה אדירה. קשה מאוד לכעוס על אדם מחייך. כשאנחנו חמורי סבר, אנשים ייהנו להיכנס איתנו לוויכוח ולמעוך לנו את האגו עוד קצת. כשאנחנו בוכים אנשים מפחדים להתקרב. לא יודעים איך להתמודד עם הסיטואציה.

יש לי הרגשה שאנחנו גם יכולים למשוך סיטואציות לתוך חיינו. חיוביות ושליליות. כמובן שיש מגבלות. אי אפשר לגמרי לצאת מהמסילה. אבל אולי הדימוי אפילו בעייתי. אולי החיים שלנו הם כמו נהר שזורם ומחפש את דרכו אל עבר הים. נאלץ בדרך להתמודד עם מכשולים כדי לפרוץ את דרכו. יתכן גם שאנחנו מאוד רוצים משהו, אותו משהו יכול להזיק לנו, וחוסמים את דרכנו אליו. מי ואיך, תחליטו בעצמכם. יש כאן שילוב בין כוחות שאין לנו שליטה עליהם, לבין חיינו שיש לנו שליטה מסוימת עליהם. לפחות הפוטנציאל קיים.

איך עובדים עם כוח המחשבה? ממה שאני למדתי, הרבה ניסוי ותהייה. כשעברתי במהלך חיי אירועים מובילים הקשורים למוות וגם אירועים קטנים, תמיד הייתה לי התחושה שאני נמשך אליהם. לא תמיד הייתי בשליטה. משהו כמו רכבת הרים. אבל חלק מהדברים שבאמת רציתי לממש, הצלחתי לממש אותם. כמובן היו הרבה הפתעות בדרך. נכון קיים פער ניכר בין חלומות הילדות והנעורים לחיי הבוגרים. אבל אני בכל זאת שואל את עצמי: "האם באמת רציתי לממש את אותם חלומות?". כל השיטות שלמדנו - מחשבה חיובית, דמיון מודרך, כוח המשיכה כנראה עובדים. אבל אפשר גם עם כלים הרבה יותר פשוטים, פשוט לרצות משהו, להאמין במשהו, לחשוב עליו, ואפילו להצהיר בקול את רצונותינו. בספר 'שיחות עם אלוהים' מאת ניל דונאלד וולש, הוא מדבר על הרעיון של לשוחח עם אלוהים, עם היקום. עצם ההצהרה על משהו מחזקת אותו בתוכנו. שיטת 12 השלבים לריפוי מהתמכרויות, אכן מוכיחה שיש לנו שליטה, גם במצבים הכי קשים על חיינו. אז למה שלא תהיה לנו קצת שליטה גם במצבי שגרה, ולא רק במצבים של התרסקות טוטאלית. הדרך של התכוונות, לחשוב, להצהיר, לכתוב מה אנחנו רוצים, תוך השתחררות מקיבעון מחשבתי, להאמין שהכל אפשרי, יש לה סיכוי.

בכל מקרה, הניסוי לא עולה לנו שום דבר, אפשר רק להרוויח ממנו. הכי חשוב, להיות סבלניים. לשינויים הללו לוקח זמן. תחשבו איזה סיבוב ענק צריכה לעשות ספינה, רק בכדי לשנות את נתיבה בכמה מעלות בודדות. בקיצור שיהיה בהצלחה בזרימה!

 

רמי הסמן MBA, מומחה לאסטרטגיה שיווקית ופעיל זכויות אדם. מרצה לשיווק מדיני וחברתי במרכז הבינתחומי בהרצליה. עמית מחקר ומרצה אורח באוניברסיטת תל אביב.

כיהן כיושב ראש הנהלת הוועד למלחמה באיידס. הוביל את מאבק ארגוני הבריאות להרחבת סל התרופות ב-1997, ולתיקון בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

http://rhmarcom.blogspot.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב