דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו הגבר הפצוע ומדוע נשים מסויימות בוחרות בו? 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 2824 פעמים ]

מיהו הגבר הפצוע ומדוע נשים מסויימות בוחרות בו? / מאת יואב ברנזון

 

 

פציעה קריטית

 

גברים עלולים לחוות במהלך חייהם סוג של "פציעה קריטית". פציעה קריטית יכולה להיות תוצאה של מגוון גדול מאוד של אירועים טראומטיים כגון, גירושי ההורים, מעבר מגורים, אכזבה רומנטית, אלימות במשפחה, מות אחד ההורים, פציעה פיזית או כל גורם אחר.

 

"הפציעה הקריטית" הופכת לסוג של נכות אצל הגבר הפצוע והיא מביאה לכך שהוא אינו משוחרר לפעול ולחיות בצורה אופטימלית. במקום זאת, הוא מוגבל נפשית, מפוחד, סגור או מתגונן במידה מסוימת מהחיים. 

 

 

 

מגבלות החופש

 

גברים שלא חוו פציעה קריטית נוטים יותר לתפיסה משוחררת וחופשית כדרך חיים. לעומת זאת, הגברים הפצועים הם גברים זהירים יותר, מפוחדים יותר ומוגבלים יותר, ולכן תחושת החופש הגברית שלהם היא באופן בלתי נמנע גם מוגבלת הרבה יותר.

 

בשורה התחתונה, גבר פצוע הוא גבר שמודע יותר למגבלותיו, שהוא ריאלי יותר, שהוא זהיר יותר, זהו גבר שאינו נוטה לקחת סיכונים, לנטוש, לעזוב, לעשות מה שהוא רוצה. גבר פצוע הוא גבר תלותי יותר בבת הזוג שלו, זקוק לתמיכה ממנה ולמעשה נשען עליה מספיק כדי לא לנטוש אותה או לעזוב אותה.  

 

 

 

קשר בטוח

 

נשים רבות נוטות לבחור כבן זוג דווקא את הגבר הפצוע. גבר כזה מעורר בהן את תחושת האימהיות, הוא מעניק להן תחושה של עוצמה ושל שליטה, היא משדר להן ביטחון שהוא לעולם לא יעזוב כי הוא פשוט אינו מסוגל והוא מייצר עבורן הרגשה של שקט ושל ביטחון בקשר.

 

נשים שמחפשות קשר בטוח ונטול הפתעות לא נעימות מצד הגבר - נוטות יותר לבחור את הגבר בעל תסמונת הפציעה. איתו הן יכולות לישון בשקט בלילה בידיעה שהוא צפוי מספיק, מוגבל מדי וחלש מדי מכדי לבצע הפיכות, הפתעות לא רצויות, נטישה או יוזמה בלתי צפויה ושלילית מבחינתן.

   

 

 

השליטה הנשית

 

זה בלתי אפשרי לאישה להגיע לשליטה בקשר כאשר היא בוחרת בגבר עוצמתי, משוחרר, בטוח בעצמו לחלוטין, "מלא בעצמו" וחופשי לעשות ככל העולה על דעתו. סוג כזה של גבר, גבר "טווס", מהווה אמנם פיתוי עבור נשים רבות - אבל גבר כזה הוא גם מסוכן, הוא בלתי צפוי, הוא מועד לבגוד בהן ואף חמור מכך, לנטוש אותן יום בהיר אחד לטובת מישהי אחרת, צעירה או מושכת יותר.

 

לעומת זאת, הגבר הפצוע הוא גבר יותר "נזקק", ולכן הוא גם גבר בטוח, מרוסן, מבויית, זוגי וצייתן הרבה יותר מגבר שהוא "תרנגול". גבר פצוע מקל על נשים לשלוט בחיים הזוגיים המשותפים והוא עונה להן על הצורך שלהן בשליטה ובדומיננטיות.

 

 

וטיפ לסיום: משהו בחוסר האונים הגברי מעורר אצל נשים מסוימות משיכה עזה, תחושה של שליטה, כוח, אימהות וביטחון. כפי שגברים רבים מאויימים מנשים חכמות או מוצלחות ומעדיפים לבחור במישהי שאיתה הם מרגישים עליונות ושליטה, כך גם נשים רבות מאויימות מגברים עוצמתיים ומשוחררים ומעדיפות לבחור בגברים פצועים.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב