דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Windows 8 - מה המשמעות לארגונים? 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 810   [ נצפה 2845 פעמים ]

בשני קצוות תבל במקביל, בכנס D9 של הוולסטריט ז'ורנל, שנערך בקליפורניה, ארצות הברית, ובתערוכת המחשבים הפופולארית Computex, שנערכה בטאיפיי, בירת טאיוון, חשפה השבוע מיקרוסופט לראשונה פרטים רשמיים על מערכת ההפעלה הבאה שלה Windows 8. המערכת, מציגה שינויים משמעותיים ומהותיים ביחס לכל גרסאותיה הקודמות. את חלקם ניתן לראות בסרטון שהעלתה מיקרוסופט לרשת רק לאחרונה. 


בין השינויים הבולטים, ניתן לראות התאמה גדולה הרבה יותר להתקני מחשוב בעלי מסך מגע, כמו טלפונים ניידים ומחשבי לוח. מיקרוסופט זונחת ב-Windows 8 את הממשק הישן והמוכר שלה מהגרסאות הקודמות של חלונות ומציעה לראשונה ממשק אינטואיטיבי שמותאם לתפעול באמצעות האצבעות, במקום העכבר. 


כך למשל, ניתן לראות מסך פתיחה אחר לחלוטין, המגיע עם כמה חלונות שניתן להזיז מצד לצד באמצעות האצבע ולשנות את גודלם להתאמה אישית. בחלונות אלו, ניתן לראות עדכונים נבחרים ממגוון תוכנות ויישומים. למשל, הודעות שהתקבלו באימייל, חדשות מפייסבוק וטוויטר, מצב מזג האוויר הנוכחי באזור, עדכונים חיים מתיק ההשקעות של המשתמש בבורסה ועוד. 
חידושים נוספים, כוללים, בין השאר, מקלדת וירטואלית חדשה שמאפשרת לוותר על השימוש במקלדת הפיזית הסטנדרטית. את המקלדת הזו ניתן לפרק לשני חלקים שניתן להזיז לצדדים לנוחות מירבית בהקלדה. חידוש אחר מציע לראשונה תמיכה גם במעבדים שאינם של אינטל, למשל, ARM, המותקן כיום על רבים מהטלפונים הניידים החכמים שיש בשוק.


מה המשמעות?


הסיפור של Windows 8 משמעותי לא רק מעצם החידושים שהמערכת הזו מציעה, אלא גם, ואולי בעיקר, בשל מה שהיא מסמלת - תום עידן בעולם המחשוב . מיקרוסופט מצביעה בפיתוחה של Windows 8 על הכיוון שאליו הולך עולם המחשוב כולו - לא עוד מחשבי PC בלבד, אלא דור חדש של התקני מחשוב שכולל מגוון רחב של מכשירים, כמו טלפונים חכמים, מחשבים ניידים, מחשבי לוח ומכשירים אחרים בעלי מסך מגע. 


Windows 8 מתוכננת בדיוק לתרחיש הזה, שהולך ומתממש בימים אלו, ויתכן מאוד שההכנות הנוכחיות של מיקרוסופט בתחום יעלו אותה שוב על הסוס הנכון - אל עבר שליטה חוזרת בשוק מערכות ההפעלה. לחברה אמנם יש שליטה מלאה בשוק מערכות ההפעלה למחשבי PC, השייך לעבר, אך בכל הנוגע לטלפונים ניידים חכמים ומחשבי לוח, שהם, על פי התחזית, פני העתיד, מצבה רחוק מאוד מלהסביר פנים.


מה המשמעות עבור ארגונים?


עבור ארגונים מדובר בבשורה חשובה בשל הגמישות הרבה של Windows 8, אשר תהיה מותאמת למגוון רחב של התקנים. בשנתיים האחרונות נכנסו לארגון עוד ועוד התקנים, כמו אייפונים, אייפדים, טלפונים מבוססי אנדרואיד ועוד, אשר אין תאימות מלאה ביניהם. שימוש ב-Windows 8 בכל ההתקנים בארגון, הניידים והנייחים, יוכל ליצור לראשונה תאימות מלאה בין כולם, מה שיכול לחסוך בזמן רב של פיתוח אפליקציות מתאימות לכל אחד מהם ובבעיות רבות שנובעות מחוסר תאימות. 


רעיון זה, יחד עם מגמת המחשוב בענן, אשר מסייעת גם כן בפתרון בעיות תאימות (מאפשרת להפעיל אפליקציות ושירותים דרך הדפדפן ולא על גבי המכשיר של המשתמש), עשויים לספק פתרון כוללני שיפחית הרבה כאבי ראש עבור מנהלי IT בארגונים. יתכן מאוד שיתרון זה יהווה קטליזטור רציני להרבה ארגונים לאמץ את Windows 8.


מה הם האתגרים?


יחד עם זאת, כדאי גם לשים לב לאתגרים שנצבים בדרך, למשל, בתחום החומרה. מיקרוסופט אמנם אמרה כי משתמשים לא יהיו חייבים לשדרג את רכיבי החומרה שלהם כדי לעבור ל-Windows 8, ושהיא מותאמת גם להתקני החומרה הקיימים, אך חשוב לזכור כי גם עם מערכות הפעלה קודמות של מיקרוסופט נאמרו דברים דומים, או שהומלץ על שדרוג מינמלי, למרות שבפועל משתמשים היו צריכים שדרוג משמעותי הרבה יותר מהמומלץ כדי שהמערכת תעבוד במהירות סבירה עם כל מאפייניה. 


לא ברור עד כמה מהר תפעל Windows 8 עם רכיבי החומרה הקיימים, ומה תהיינה ההשלכות הכלכליות, אם היא תעבוד לאט מידי ותאט את פעילות העובדים ותפגע בפרודוקטביות, אך כדאי לעקוב אחר נושא זה. כמו כן, אחד מהשדרוגים הבולטים ביותר, שמיקרוסופט לא הזכירה הוא הצורך ברכישת מסכי מגע. אמנם לא מדובר בשדרוג חובה, אך להערכתנו, עבור מי שרוצה לנצל את מלוא הפוטנציאל של Windows 8 יהיה מדובר בשדרוג חיוני. המשמעות עבור ארגונים גדולים יכולה להיות מאות אלפי דולרים. 
השלכה נוספת שכדאי לשקול היא ההשקעה שתידרש בהתאמת התוכנות הארגוניות למערכת החדשה ובפיתוח אפליקציות חדשות שיפעלו דרכה. עבור חלק מהארגונים, יכולה להיות לכך השלכה משמעותית מאוד בתקציב ה-IT שלהם.


השלכה אחרת היא הסתגלות העובדים למערכת החדשה. מאחר והיא מציעה ממשק שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד היום במחשבי PC, הדומה יותר לממש של המערכת שלה לטלפונים ניידים, ההערכה היא שעובדים רבים יצטרכו הדרכה והקצאה של תקופת הסתגלות אליה. כדאי לקחת זאת בחשבון.


מה עושים מחר בבוקר?


חשוב לציין, Windows 8 צפויה לצאת רק ב-2012. יחד עם זאת, כדי לבחון כבר עכשיו את ההשלכות הכלכליות של Windows 8, היתרונות שהיא מספקת והחסרונות, ולהתחיל לחשוב על פיתוח אסטרטגיה עסקית בנושא. ארגונים שיתכוננו מוקדם, יוכלו למקסם את הרווחים מ- Windows 8. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון את Windows 8 בהחלטות הנוכחיות של השנה. כך למשל, יתכן ולא כדאי להשקיע עוד כרגע ברכישת רישיונות ל- Windows 7, שכן בין כה וכה יתכן ותצטרכו לרכוש רישיונות חדשים ל- Windows 8 בשנה הבאה.

כדי לקבל עוד תובנות חשובות, המלצות מעשיות, טיפים שימושיים, אתרים נבחרים וסרטונים מרתקים, הירשם בחינם!!! - www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=1365&z=33
למידע נוסף על קובי שפיבק Bsc., MBA - העורך הראשי של pCon

בפייסבוק - www.facebook.com/pcon1 

בלינקדין - www.linkedin.com/in/kobyshpivak

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב