דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעה דרמטית משנה הכל עבור הרפואה הסינית באניית קרוז אמריקאית - סולסטיס אהובתי פרק ז' 

מאת    [ 10/06/2011 ]

מילים במאמר: 1873   [ נצפה 3094 פעמים ]

 

 

סולסטיס אהובתי פרק ז'  

יום ראשון, נמל הבית אברגליידס, פורט לודרדייל  

לפעמים ולעיתים קרובות מידי אני מרגיש כאילו אני לא באמת חי חיים אמיתיים אלא רק משמש ככלי משחק או דמות בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה. לכאורה מבלי שידוע לי על כך. כי הכל בעצם מתנהל מול מצלמות נסתרות ולכן בכל רגע נתון יכול לצוץ איזה שילון אחד מפספוסים או איזה אח גדול שיצביע בחיוך רחב על מיקום המצלמות החבויות וכל זאת למבוכתי הרבה אבל לרווחתי הגדולה...

ג’ואנה היא מנהלת הספא החדשה. גבוהה ועגלגלה, טקטית, חכמה ויודעת דבר או שניים ביחסי אנוש. אנה השתמשה בכוחניות ובענישה, הפרדה ומשילה, השלטת טרור והשפלות לרוב. הבנות שבספא נענשו בעבודה עד שעות מאוחרות בדסק אם "התרשלו" במכירות ריטייל. הגזר הוגש בצורת שעתיים חופשיות בצהרי היום. 

ג’ואנה קנתה מיד את לב כולן בעת שהכריזה בישיבת הצוות הראשונה שכל אחד זכאי ליום חופשי בלי קשר למכירות הריטייל. האווירה השתפרה פלאים, הבנות מחייכות וצוחקות וכולם החזירו בגדול בהקפצת המכירות של הספא ל- 175 אלף דולר! הרבה מעל לטארגט ורק שמונת אלפים פחות ממה שהושג בפועל בקרוז אטלנטיס!

ביום חמישי ירדתי מהאניה כדי להינפש למספר שעות. בסן מרטן פגשתי את טייסון מהג'ים. נפגשנו ב"הונקי טונק באר" שם אני מתחבר לאינטרנט (הסיסמא – "אפטר שוק"...). טייסון האתלטי (32 ,אוסטרליה) ואנוכי השתכשכנו במימי הטורקיז הנפלאים של סן מרטן ושוחחנו בענייני הספא. טייסון כבר בחוזה החמישי שלו, היה 15 שנים שחקן במה באוסטרליה לפני שהתחיל לעבוד בספינות בג'ימים. הוא ציין להפתעתי שהמכירות בתקופת אנה צנחו ביחס לתקופה בה פעלה קודמתה. בכלל, מאז השבוע שעבר שבו טייסון איבד את קולו, הגיע לטיפול אצלי וקולו הוחזר לאחר דיקור מיוחד במחט ארוכה "3 דרך הוושט – הקשר בינינו רק התחזק. כבר מזמן יש בינינו הבנה וכבוד הדדי שבין שני מקצוענים, כל אחד בתחומו.  שנינו מבוגרים ומנוסים בהוויות העולם ואנחנו בדרך כלל שיאני המכירות בספא. אני נהנה לראות אותו בפעולה כשהוא משתמש באמנות רבה בטכניקות הידועות לאנשי במה כדי לקדם את הסמינרים שהוא מגיש ואת מכירות המוצרים שלו. אני כבר מזהה כשהוא מחליט שהגיע הזמן לסגור מכירה כי טון דיבורו מתחיל לעלות באוקטבה.

זה היה רק טבעי ש"לקוח" שלו מהג'ים – דון - פגש אותנו בהונקי טונק וטייסון הפנה אותו מיד לטיפול אצלי, ככה על הבאר. דון שיחק את הספקן הקשה להשגה, אך הגיע לספא כבר באותו הערב לטיפול. לקח לו עוד יום כדי להחליט שהוא מגיע לשני טיפולים נוספים כהמלצתי. רק אחרי הטיפול השלישי ביום האחרון לקרוז הוא הביא לטיפול גם את אשתו שסובלת מארטריטיס מתקדם. מחוסר זמן ומקום בלוח הטיפולים העמוס אשתו עברה רק טיפול אחד בדיקור ורכשה בהמלצתי ששה בקבוקי צמחים בשווי של 95 דולר היחידה. זה יספיק לה לשלושה חודשים של טיפול. היא הצטערה מאד על שלא הגיעה אלי בתחילת הקרוז.

קרייג החשדן, שרירי ומוצק בן 60, החל לבטוח בי רק לאחר ששחררתי בטיפול אחד חלק מכאבי כתף שהוא נושא כבר חמישה חודשים. זוהי פציעה שנבעה ממאמץ יתר בג'ים מבלי שהלה התחשב בגילו. למעשה הוא הסכים לטיפול אחד והבטיח שאם יחוש שינוי אחרי הטיפול הוא ימשיך לארבעה נוספים. בגלל שהוא נוטל קומדין (רעל עכברים במקור שהוסב לתרופה לדילול דם) נמנעתי מלהנפיק לו צמחים. זאת אחת מהתוויות הנגד הבודדות שיש לצמחים וזאת מכיוון שהם מגבירים את פעולת התרופה. הוא לקח חמישייה ואפילו הגדיל לשישייה. הטיפול האחרון פתר את שאריות הבעיה. התיידדנו מאד והזמנתי אותו ואת אשתו לבלות בהונקי טונק כאשר ננחת בסן מרטן. כביכול טיפ על מקום בילוי שידוע רק "למקומיים" כמונו. המקום ידוע מאד בין אנשי צוות הספינות והוא מרוחק ממלכודות התיירים שקרובות יותר למעגן האניות. הוא כל כך רצה להודות לי על הטיפול וההפניה להונקי טונק שם הם נהנו מאד, עד שהוא לא פסק מלהזרים לשולחן שלי ושל טייסון בקבוקי בירות קורונה לשנינו על חשבונו בעוד אנו עסוקים באינטרנט. את הרביעית כבר לא יכולתי לשתות והחזרתי לו...דבר שכמובן גרם לו להעריך אותי עוד יותר...

שבועות רבים לאחר מכן הוא כתב לי שהכתף החלימה לחלוטין ושהכסף שהוציא עבור הטיפולים הוא בבחינת הוצאה שהתקבלה עליה תמורה מלאה, והוסיף: "כמה דברים כאלה ישנם עוד היום שאפשר להגיד זאת עליהם"?...

כבר ביום השני לעלותי על סיפון הסולסטיס אמרתי לאנה שעליה לחדש את הסטוק של הצמחים הסיניים מאחר ואני מתכוון להנפיק הרבה מאד מהם. זאת אמרתי למרות שידעתי שדנה וקודמתי כמעט ולא מכרו צמחים בממוצע רב חודשי. עבורי הצמחים אינם ריטייל אלא חלק בלתי נפרד מהטיפול. מה גם שהטיפול בדיקור מוגבל לזמן שהות האורחים על האנייה והצמחים משלימים בבית את הטיפול וממשיכים בו. ואכן ממוצע המכירות האישי שלי של צמחי מרפא סיניים עומד כיום על כמה אלפי דולר בשבוע. ביום השלישי בסולסטיס אמרתי לדנה שלהערכתי אנחנו יכולים למכור שנינו ביחד עם שירותי האקופונקטורה והצמחים 20 אלף דולר בשבוע. היא הסתכלה עלי כאילו אני משוגע וחייכה בביטול. דנה יחד עם קודמתי בתפקיד עשו ביחד כשיא חמשת אלפים דולר בלבד. להזכיר לכולכם, אנחנו מקבלים רק אחוז זעום מכלל המכירות הללו...

אחרי השיחה שהייתה לי עם מרטין שקפץ לביקור בסן חואן, הוא הציע לשאלתי לעשות משהו יוצא דופן כדי לשנות את המצב והפער משותפתי. כבר זמן רב שאני מתוסכל מאד מכך שאני יכול לעשות הרבה יותר מבחינת טיפולים והכנסות אבל בגלל החולשה של דנה בטיפולים, בהפניות ובמכירות ההכנסות של הספא יורדות והמעמד של האקופונקטורה בספא איננו מתאים למה שאנו מייצגים. כאן אם אתה לא מייצר הכנסה אתה פשוט לא נחשב. מבחינתי פירוש הדבר הוא לא רק איבוד הכנסה אלא שאינני מטפל כפי שאני רוצה ויכול. וזו הרי המטרה העיקרית שלשמה הגעתי לכאן.

מה שקורה בדרך כלל הוא שאני משיג את החמישיות מיד בתחילת הקרוז ואז אני מסמן במחשב הספא את חמשת הטיפולים. זה גורם לכך שמהר מאד העמודות שלי נמלאות במטופלים ושל דנה נותרות ריקות. באופן טבעי הדסק של הספא נוהג להתחיל לפטם אותה במטופלים חדשים שאותם היא לא מצליחה להחזיק יותר מטיפול אחד וככה מתבזבזים להם לקוחות טובים של חמישיות לאכזבתי הרבה. לצערי אנה לא הצליחה להבין למה אני עושה יותר מדנה עם שמונה עד עשרה מטופלים בלבד בעוד דנה עושה שליש ממני עם עשרים. להערכתי המדיניות הזו גורמת לכך שהספא בימי אנה תמיד חסרה כמה אלפי דולרים בכדי להגיע לטארגט. אנה יורה לעצמה ברגל כשלאחרונה הורתה לדסק להעביר מטופלים חדשים רק לדנה כדי להראות לי את כוחה ולהעמידני במקום. זה גרם לי להשתפר יותר בסמינרים כדי להביא משם את המטופלים ולא לסמוך בכלל על הדסק.

מאחר ולא היה לי מה להפסיד מלבד כסף, החלטתי להציע לדנה הצעה מהפכנית. אני אאבחן את כל המטופלים בלי יוצא מהכלל, נעבוד כצוות על ארבעה חדרים בעוד היא תשמש כסייעת שאמורה לנהל את טפסי החיוב, לקבוע את התורים, להוציא מחטים, להחליף סדינים ולארוז את הצמחים שאנפיק. כל אחד יעשה את המיטב וכך אוכל להתמקד בעיקר באבחון ובטיפול וכמובן במכירת החמישיות והצמחים. הקוץ שבאליה הוא שכדי להשיג את הסכמתה נאלצתי להציע לחלוק את התמורה הכספית שווה בשווה. היא כמובן קפצה על המציאה וכך יצא שבשבוע הראשון של ג'ואנה עבדתי כמו מטורף, קבלתי מדנה סיוע די דל ולעיתים אף מכשיל, אבל בכל זאת הצלחתי להביא את שנינו לסך של 126 טיפולים ושיא של מכירות עם 25% ריטייל שלהערכתי לא נשברו עד היום הזה.

זה היה הישג מרשים מאד ובשיא הטיפולים שהיה ביום האחרון לקרוז עבדתי בשיטת המזרון החם על ארבעה חדרים תוך שאני מקדיש לכל מטופל רבע שעה בלבד, כשהמטופלים זורמים ללא הפסקה כולל קבלת מטופלים חדשים. בשלב מסוים משלא עמדנו בקצב, בגלל החדשים שנוספו, יצאתי לחדר ההמתנה והסברתי לששת הממתינים בקבלה שכל ארבעת החדרים תפוסים ושאנו מתנצלים ומבקשים מהם שימתינו עוד מספר דקות. בדרך כלל כשזה קורה חלק נוטשים ומבקשים החזר בדסק, אבל הפעם כולם המתינו לתורם בסבלנות. ברגע מסוים התפללתי שלא יופיעו עוד מטופלים חדשים כדי שאוכל לנוח כבר מכל השבוע....

את קלאודיו, בחור איטלקי 36, מצוות המחשוב של החברה הכרתי כבר לפני כחודשיים בעת שהותקנה מערכת מחשוב חדשה. כבר אז מאד התיידדנו. הוא הגיע באמברקיישן כדי להיות באניה עם ג'ואנה כל השבוע כדי לחנוך אותה ואותנו בשימוש במחשב ובתכנת הסמארט החדשה שאך הותקנה. הוא ראה והבין בדיוק מה קורה ועודד אותי כל הזמן מאחורי הקלעים להמשיך ולא להכנע לעייפות. בעברו הוא היה איש ג'ים וגם מנהל ספא כך שהוא יודע הכל על הדרך שבה פועלת הספא. הוא מאד כעס על כך שאני חולק את ההכנסות שווה בשווה עם דנה בעוד שהשקעתי את רוב העבודה והניהול. הוא היה זה שאמר לי שבסולסטיס מעולם לא היה כזה שיא של מכירות שלא לדבר על הריטייל הגבוה שאף פעם לא נעשה על ספינות קרוז. עברנו לראשונה מאז שהגעתי לסולסטיס לצבע הירוק כלומר עמדנו בטארגט של הסולסטיס, וגם בטארגט של החברה. איזה קתרזיס.

בערב שאחרי תום הקרוז התברר שכולם בספא הצליחו יפה. אני הייתי ממוקד בפרויקט שלנו ולא חשתי מה עושים האחרים. ברור לי שהרבה מהמטופלים שלנו אשר היו בספא לפחות 5 ימים מתוך 7 ימי הקרוז לצורך טיפוליהם, התפתו והשתמשו בשירותיי הספא האחרים. הצבעתי לפני ג'ואנה על הנתונים הכלכליים והטקטיים שלפיהם בניתי את המודל שכה הצליח. למעשה הקיצוניות הרבה שבהצעה שהצעתי לדנה לעבוד ביחד חשפה את חולשתה הגדולה והאישיות של דנה במלואן. הוכחתי מה שידעתי מלכתחילה, שאני יכול לעבוד לבדי, לנהל ולעשות הכנסות גבוהות יותר מאשר שנינו בנפרד אם כל המטופלים יעברו אצלי תחילה. הלחץ היה עכשיו על דנה.

בסוף השבוע בשבריר חטוף של זמן ג'ואנה אמרה לי שהיא מכבדת אותי כאח גדול, שההישג הוא ענק ושהיא לא ראתה מעולם דבר כזה איך במשך שעות ראיתי כל כך הרבה מטופלים מרוצים במרווחים של רבע שעה כל אחד על פני 4 חדרים. יותר מאוחר היא קראה לי לחדרה וציינה שהיא כותבת למיאמי במטרה להכשיר עבורי עוד 2 חדרי טיפול על ידי הפיכת אחד המשרדים לשני חדרי טיפול... יחד יהיו ארבעה לי ושניים לדנה כדי שאוכל לעבוד באין מפריע וליצר עוד הכנסות לספא.

בניגוד לכל שאר מאה האניות בצי שבהן יש רק מטפל אחד בדיקור, בסולסטיס קלאס שמורכבת מ-4 אניות, קיים תקן לשני מטפלים.

היה ברור שאחרי מופע עוצמתי וסינגולארי שכזה אין דרך חזרה למה שהיה. חייב לבוא שינוי. המתח היה בלתי נסבל ואכן השינוי הגיע מהר מאד, תוך ארבעה ימים בלבד. על כך ועוד בפרק הבא...

רציתי לספר על רוב מניו יורק. מוזיקאי שחור, 45, שיער שיבה מקורזל, קוקו וכרס משתפלת שעובד בספינות כבר 5 שנים. איתו אני צוחק הרבה כי הוא משעשע בטירוף, בעל נשמה גדולה וטוב לב עד מאד. רגעים של נחת חוויתי בהופעתו עם להקתו. הוא מנגן על גיטרה באס בצוותא עם פסנתרן צעיר ומוכשר בן 23 ומתופף ותיק. המקום החביב עליהם להופיע הוא באמצע הספינה MID SHIP בדק 3 האקוסטיקה נהדרת וצלילי הלהקה נשמעים בכל הספינה. המעליות השקופות עולות ויורדות מאחוריהם עם אורחים שלבושים במיטב מחלצותיהם ומשקיפים על המנגנים תוך כדי נסיקה מהירה לקומות הגבוהות שם נמצא הדיסקוטק.

רציתי לספר על דונה, אשה יפה, משותקת מתאונת דרכים בת 46 שנעה באמצעות רכב נכים חשמלי ברחבי האנייה ולה מטפלת צמודה בשם חדיג'ה מקונגו. טיפלתי בה חמישה טיפולים בעוד היא ישובה ברכבה וליבי נכמר עליה בכל פעם מחדש. צחקנו הרבה אבל הלב נחמץ. מקווה שהצלחתי להעביר לה את הכוח להמשיך ולשפר את חייה הכלואים בגופה הדומם.

רציתי לספר על אדריאן הבריטי, מנהל חוות פסיונים לצייד בבריטניה. הוא השכים קום כל בוקר והיה המטופל הראשון בכל אחד מימי הקרוז העמוסים שהיו לנו.

רציתי גם לספר על וואנג הסיני מהמכבסה של מדי הסגל. אני נותן לו עצות רפואיות ברפואה סינית והוא מכבס את בגדיי הייצוגיים. את השאר אני מכבס ביד.

רציתי...אבל אולי בפעם אחרת...כי עייפתי מאד מאד.

 

צופים בטלוויזיה בריאליטי הישרדות האיים הקריביים? הצחקתם אותי...זה ריאליטי?

 

אפי כפיר L.Ac

בקאבין שלי בסולסטיס

באוקיאנוס האטלנטי בדרך לסן חואן - פורטוריקו

 

המשך בפרק ח'

 

 

אפי כפיר L.Ac מומחה לרפואה סינית   054-4804538 www.kfir.net אפי כפיר מומחה לרפואה סינית ומטפל מזה יותר מעשרים שנה. נולד בתל אביב בה גדל והתחנך ואת שירותו הצבאי עשה בנח"ל כמפקד טנק.למד באוניברסיטת תל אביב וסיים תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות. במהלך לימודיו הקים חברה להפקות קולנוע וטלוויזיה והשתתף בעשיית סרטי עלילה, חדשות טלוויזיה, פרסומות וסרטים דוקומנטאריים בארץ ובאירופה. בתקופה זאת החל להתעניין בתרבויות עתיקות, דבר שהביא לבסוף ליציאתו למסע בן שנתיים בדרום מזרח אסיה ואוסטרליה. החלק האסיאני של המסע התנהל בהודו, נפל, בורמה, תאילנד, הונג-קונג, סינגפור, קוריאה ויפן. הייתה זו תקופה מיוחדת, עשירה בידע ומלאת חופש, במהלכה אנשים ממעמדות שונים חילקו עימו את ניסיונם האנושי. אחד מאותם "צירופי מקרים" הייתה הפגישה עם ד"ר יושיהרו איקדה בביתו שבשודו שימה - אי בים היפני בקרבת שיקוקו, ד"ר איקדה הוא מטפל ותיק ברפואה יפנית וסינית ומוערך מאד בשל כך בארצו ובעולם. לפגישה זאת היו השלכות דרמטיות שהובילו למספר אירועים בשנים שלאחריה. תחילה היו אלה לימודים לתואר מסטר ברפואה סינית במשך 4 שנים ב"קולג' האמריקני" לרפואה סינית מסורתית ,שבסן פרנסיסקו "ACTCM". הקולג', שהוא כפי הנראה אחד מהטובים בארה"ב, העניק לא רק הכשרה מעמיקה בדיקור סיני, אך גם בעיקר בתחום המתוחכם יותר של רפואת צמחי המרפא הסיניים. בסיום הלימודים ולאחר שעבר את בחינת ההסמכה המפרכת של ממשלת קליפורניה הוענק לכפיר רשיון המרפא הקליפורני L.Ac. לאחר שעבר את בחינות ההסמכה של "המועצה הלאומית להרשאת העוסקים בדיקור וברפואה אוריינטלית" - "NCCAOM" הוענק לו רשיון לטפל בשלושים מדינות נוספות בארה"ב.  עם תום לימודיו נסע כפיר לסין וליפן לתקופת התמחות של כשנה בצ'נגדו שבדרום סין, בטיאן ג'ין שבצפון סין בקרבת ביג'ינג וכן בבית החולים שבטסוקובה בקרבת טוקיו. ההתמחות במרפאות שבשלושת בתי החולים האלה, והטיפול במטופלים כה רבים תרמה רבות לאמונו ביכולתן הרבה של הרפואה הסינית והיפנית. אחרי כל תקופת ההכשרה הזאת חזר כפיר לקליפורניה והתקבל לעבוד כמטפל במרפאה הציבורית של הקולג' בו למד בסן פרנסיסקו. אך הרצון לחזור ארצה גבר על הכל וכך מיד לאחר שהגיע לארץ הקים את המרפאה בתל אביב, שימש כמרצה במכללת מדיסין וכן הרצה בקורס מיוחד לרופאים מטעם אוניברסיטת בר-אילן. הצורך בספר לימוד בעברית גרם לכתיבתו ולהוצאתו לאור של ספרו הראשון "צמחי מרפא סיניים - מטריה מדיקה". במקביל כפיר עבד כמטפל גם בבית החולים איכילוב שבתל אביב ביחידה לרפואה משלימה במסגרת מלר"ם. תקופה ארוכה חי ועבד במקביל הן בתל אביב והן בגליל. אזי נכתב, נערך ויצא לאור ספרו השני "צמחי מרפא סיניים - מרקחות" המשמש כספר מתקדם למטפלים ולסטודנטים. שני הספרים שחיבר כפיר נמכרים באתר האינטרנט אמזון לאחר שנבחרו להיות הספרים הראשונים בעברית שהתקבלו לאתר זה, ומוסיפים להיות מוצגים למכירה בו עד היום. בדצמבר 2009 יצא כפיר לאתגר הגדול מכל עד כה. עבודה כמומחה לרפואה סינית על סיפון 3 אניות קרוז אמריקאיות. הסלבריטי "סולסטיס" והרויאל קריביאן  "ליברטי אוף דה סיס" - חוזה ראשון וכן הסלבריטי "סאמיט" בחוזה נוסף. כפיר זכה לטפל במאות אורחים, אנשי סגל ואנשי צוות משבעים מדינות שונות. אנשים מיבשות שונות וגזעים שונים  נחשפו לראשונה בחייהם לרפואה הסינית באמצעות דיקור וצמחי מרפא סיניים. זו הייתה ללא ספק תקופה פורייה ומלהיבה מבחינה מקצועית בה נדרשו  ומוצו עד תום ניסיון חייו האישי והמקצועי. עד היום מוסיפים להגיע מכתבי תודה מאורחים שעברו סדרות טיפולים  מוצלחות בלב ים.  עם החזרה ארצה כפיר  שב לטפל במרפאתו שבלב תל אביב ברחוב טשרניחובסקי בקרבת דיזנגוף סנטר. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי כפיר בלבד. כדאי לציין שהפגישה הראשונה במרפאה היא החשובה ביותר כי בה נקבעת האבחנה ועל פי האבחנה נקבע אופי הטיפול בצמחי מרפא, דיקור, תזונה או שינוי אורחות חיים. לגבי שאלות רפואיות ספציפיות ראוי להזכיר שאין תחליף לאבחון מלא על פי הרפואה הסינית ולפגישה אישית פנים אל פנים שלאחריה אפשר לתת תשובות מדויקות על כל שאלה שכבר קיימת או מתעוררת. כדאי גם לדעת שהרפואה הסינית היא רפואה פרטנית ואישית ואין אבחנה אחת שמתאימה לשני בני אדם, שהרי כל אדם הוא עולם ומלואו. לקביעת תור במרפאה בלב תל אביב  יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538  או 03-5225510.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב