דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלוקת רכוש לפני ואחרי 

מאת    [ 09/06/2011 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3928 פעמים ]

גירושין הוא הליך בעייתי שיכול להימשך זמן רב. במידה ולבני הזוג שמתגרשים יש ילדים ההליך הוא קשה עוד יותר, כיוון שיש את הרגשות של הילדים שבני הזוג צריכים לקחת בחשבון ולהחליט לגבי עניינים רגישים הנוגעים להם, כמו משמורת, הסדרי ראיה ומזונות. במידה ואין ילדים, הנושא הכי חשוב לבני הזוג הוא חלוקת רכוש ולגבי נושא זה הם צריכים לפרט בהסכם הגירושין שהם צריכים להכין, להגיש לבית המשפט ולחכות לאישור להתגרש.

הסכם גירושין יכולים בני הזוג המתגרשים להכין לבדם או בעזרת עורכי דין ו/או מגשרים. בכל אופן, הם מחויבים להכין אותו אם ברצונם להתגרש. כאמור, בהסכם גירושין יש לפרט אודות חלוקת רכוש בין בני הזוג, ואם יש ילדים צריך להסדיר משמורת, הסדרי ראיה ותשלום מזונות ילדים בעבור ההוצאות על הילדים.

חלוקת רכוש יכולה להתבצע עוד הרבה לפני החתונה. בעזרת הסכם ממון בני הזוג יכולים להסדיר את חלוקת הרכוש ביניהם במידה והם ייפרדו לפני שהם מתחייבים זה לזה לכל החיים. בתוך הסכם ממון מצהירים בני הזוג מה מכל הרכוש של שניהם הוא אישי ושייך לכל אחד מהם בנפרד ומה מהרכוש הוא משותף. במידה ובני הזוג מתגרשים הרכוש האישי יישאר בידי כל אחד מהם והרכוש המשותף יתחלק ביניהם באופן שווה.

הסכם ממון אינו נחלתם של זוגות מתחתנים בלבד וגם ידועים בציבור יכולים להכין אותו והוא תקף לגביהם באופן שווה. בנוסף, כדאי להכין את ההסכם אם יש פער כלכלי משמעותי בין בני הזוג.

גירושין ופרידה מציינים תקופה קשה בחיי בני הזוג, תקופה שבה הם לא מצליחים להסתדר זה עם זה. סביר להניח שבני זוג שנפרדים לא יצליחו לנהל משא ומתן זה עם זה, לכן הכנת הסכם גירושין תהיה קשה מאוד. מסיבה זו עדיף להכין הסכם ממון לפני החתונה ולא להשאיר חלוקת רכוש לתקופה הקשה. במידה ואין הסכם ממון, רצוי להיעזר בעורכי דין או מגשרים בעת ההכנה של הסכם הגירושין.

חשוב לזכור: הסכם ממון צריך להכין אך ורק עם עורך דין שמתמחה בהכנת מסמך מסוג כזה, כדי שהמסמך יהיה תקף בבית המשפט. הסכם גירושין גם הוא צריך לקבל תוקף בבית המשפט לכן כדאי להיעזר בעורך דין בכל שלב, גם אם הזוג הכין את ההסכם לבדו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב