דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נוטריונים ששופטים נוטריונים - הבעייתיות במערכת האכיפה בישראל 

מאת    [ 09/06/2011 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 1989 פעמים ]

סעיף 35 בחוק הנוטריונים קובע שהדין בעבירות משמעת שבצעו נוטריונים, במסגרת עבודתם על תרגום מסמכים או אישורי נוטריון, ייערך בבתי הדין המשמעתיים של לשכת עורכי הדין - כאשר בכל דיון יהיו בהרכב לפחות שני נוטריונים אשר יחליטו על גזר דינו של מבצע העבירה לכאורה.

התחרות הפרועה בין נוטריונים המספקים תרגום משפטי או תרגום מסמכים גורמת לכל שהמטרה מקדשת כל אמצעי. כל משרד מנסה למשוך את הלקוחות של המתחרה עבור שירותי תרגום משפטי, ואת גודל ההשקעה של כל משרד ניתן לראות אף במנוע החיפוש גוגל - משרדים רבים משקיעים סכומי עתק עבור קידום האתר שלהם.

ואולם התחרות הפרועה במסגרת אישורי נוטריון לא מסתכמת רק בגניבת הלקוחות של המתחרה או בקידום האתר האישי. היא מגיעה גם לאספקטים לא חוקיים העוברות על כללי האתיקה החלים על נוטריונים המספקים אישורי נוטריון או תרגום משפטי, זאת משום שלא קיימת מערכת אכיפה אפקטיבית בישראל, נוטריון אחד עשוי לחרוץ את הדין לנוטריון המתחרה שלו בבית הדין המשמעתי של הלשכה.

בהחלט קיימת האפשרות שעונש כבש ומרתיע ייצג את האינטרסים של הנוטריון אשר יהיה בהרכב שידון על גזר הדין. האם אותו נוטריון מפעיל שיקול דעת משפטי אשר נאמן לחוקה והתקנות החלות עליו, או לאינטרסים האישיים שלו? מהניסיון האישי של רבים מאנשי המקצוע בתחום המספקים אישורי נוטריון של תרגום מסמכים, כמעט ואין צדיקים בסדום. זאת ועוד, אותם צדיקים אשר אינם נוהגים לפנים משורות הדין מוצאים את עצמם במהרה במקום נחות מאוד בשוק

כדי לפתור את התסבוכת הזו, הציע לאחרונה שר המשפטים להוסיף תיקון לחוק הנוטריונים. במסגרת התיקון, שהוא בהחלט יוזמה מבורכת, הוצע שתוקם ועדת משמעת בת שלושה חברים לדון בעבירות המשמעת של נוטריונים המספקים תרגום משפטי. הוועדה תכלול שופט, לצידו עו"ד, ונוטריון.

בהצעת חוק הנוטריונים, במסגרת שירותי תרגום מסמכים, הוצע כי שר המשפטים יקים ועדת משמעט בת שלושה חברים לדון בעבירות משמעת של נוטריונים, שבראשה יעמוד שופט, ולצדו עורך דין, חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, ונוטריון. האיזון הזה מבטיח שהנוטריון אשר יושב בוועדה וירצה "לנקום" במבצע העבירה, לא יוכל לעשות זאת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב