האם מותר להפוך את הלקוח לשקרן ? עשה ולא תעשה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם מותר להפוך את הלקוח לשקרן ? עשה ולא תעשה 

מאת    [ 09/06/2011 ]
מילים במאמר: 482   [ נצפה 1632 פעמים ]

 
 

אני רוצה להתחיל השבוע את הטור בתובנה פילוסופית, ולהבין האם זה נכון להפוך לקוח שמשקר לשקרן, כשאתה יודע שהוא משקר לך במצח נחושה, האם תפקידי כאיש המכירות, כמוכר בחנות, כמנהל משמרת, לתקן את העולם, או לשמור על העסק שלי, או כאיש מכירות, מטרתי לסגור את העסקה, ולא להוכיח אותו, כשכתוב לך "סור מרע-ועשה טוב" ההבנה הבסיסית היא, שאתה צריך לסור מהרע, והרף העליון שהוא הפועל יוצא, זה הוא שאומר לך, עשה טוב, כשכתוב בפרקי אבות "ניתאי הארבלי אומר- הרחק משכן רע, ואל תתחבר לרשע, יש כאן פרדוכסליות, כשיש מישהו רשע, אומרים לך אל תתחבר, שבהבנתי זה כמו המלצה, ובשכן, אומרים לך תתרחק ממנו, ומצאתי לזה סימוכין בדברי רבי יהודה הנגיד, נכדו של הרמב"ם. לכל מערכת בחיים יש את האתיקה שלה,ואת הסור מרע ועשה טוב שבה, לשיפוטית יש את הענישה, לרפואה יש את המסירות, למכירות יש את התגמול, ובהורות יש את האמון,

כשהילד שלך עושה משהוא לא טוב, ואתה נותן לו סטירה, באותו רגע הילד פגוע, והוא כאוב, וכשאדם כאוב, אין סיכוי שהוא יאמין, שהאבא שנתן לו את הסטירה המצלצלת, זה היה לטובתו, וכשאתה הולך עם הילד ברחוב, ועובר איתו ליד חנות צעצועים, הילד רואה מכונית אדומה נוצצת, והוא נעצר ליד החלון, צועק אבא תקנה לי, קיימות כמה אפשרויות, להתקדם, לקנות לילד, נו שוין, שיהיה לו עוד צעצוע בעשרים שקלים, להסביר לו שאין לך כרגע כסף, ואם הוא לא מבין, להרים אותו על הידיים, לחבק ולנשק אותו, ולהסביר לו שכרגע החנות סגורה, ו/או להסביר לו שכרגע אין לך מספיק כסף לקנות לו, אתם לא חייבים להסכים, איתי בכל האמור לעייל, בין בהקשר הפרשני לדברי ניתאי הארבלי מפרקי אבות, אבל נכדו של הרמב"ם יבוא לעזרתי,

 ובהקשר החינוכי,  שמעתי, מאיש חינוך ותיק,וממייסדי "חינוך עצמאי" שבמקרה הנוכחי גם היה אבי ז"ל, שהשבוע זה היוארצייט העשירי שלו, הוא תמיד היה אומר לי, שהוא היה יותר מאושר, אם הייתי נשאר באוהלה של תורה, אבל אם כורח המציאות, הוציא אותך לעשות לביתך, תמיד תעשה זאת כשהמקורות הם יהיו בסיס לעולם המסחר, ונשיאת המשא ומתן יהיו באמונה, לפעמים קורה לנו שאנחנו עומדים מול לוקח, או יושבים איתו לפגישה, והצד השני משקר בריש גליי, ואז מתחילה אצלי הדילמה, להפוך אותו לשקרן, או לדלג, וכאילו לא שמעתי, ולהמשיך את הפרזנטציה, כי לא עלי המלאכה, לחנך את הלא דובר אמת הזה,

 כי להראות ללקוח שהוא משקר, לא ייצור בינך לבינו בסיס לאמון רחב , כי כרגע הוא פגוע ממך,  תפסת אותו מגזים, בלשון המעטה,  אנחנו אנשי השיווק, צריכים לשמור על היושרה האישית שלנו, להתרחק מלקוח רע, ולא להתחבר לרשע,  לפני שנה חיפשנו איש מכירות, לאחד מעיתוני הרשת, הגיע אלי בחור לראיון, והוא מספר לי תוך כדי דיבור, בפגישה את הקומבינות שהוא עשה, ואת אלה שהוא יודע לעשות, בכדי להרשים אותי, שהוא איש מכירות ממולח, אמרתי לו מיד שהוא לא מתאים, וכשליוויתי אותו לכיוון היציאה, לחשתי לו בשקט, שמאיפה הבטחון שלי שאם הוא כל כך מוכשר, בלקמבן את האחרים, למה שהוא לא יעשה זאת מול העסק שלנו, אני לא בטוח שהוא הבין, אני מקווה בשבילו, שהילדים שלו יהיו יותר ישרים ממנו, כי אחרת הם לא יבקשו ממנו מכונית אדומה נוצצת, אלא הם יקחו אותה לבד, מהחנות, והוא ינשק את החלון ראווה,

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב