דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים ספק מחשוב ענן 

מאת    [ 08/06/2011 ]

מילים במאמר: 1048   [ נצפה 2596 פעמים ]

שרתים וירטואליים, שרתי אפליקציות, בסיסי נתונים, דואר, אתרים, בלקברי ועוד... היום אפשר לשים הכל בענן.
חיפוש מהיר בגוגל יציג לכם אינספור ספקים שמתיימרים לספק פתרונות מחשוב ענן, מה שלא מגלים זה כמה "אילתורים","קומבינות" ואותיות קטנות שביום שהמערכת לא תיהיה זמינה יהפכו לאותיות גדולות ויקרות.
יש פרמטרים רבים וחשובים שקשה מאוד לבדוק. לדוגמא האם השרתים הם שרתים יד שנייה עם אחריות מוגבלת או שרתים חדישים עם אחריות יצרן לטיפול בשרתים קריטיים. האם לשרת יש ספק כח אחד או שניים, אם יש מערכות ניטור מקצועיות ועוד...
מדריך זה מציג את הכלים הפשוטים לאיתור ספק אמין ומקצועי שיסייעו לכם לבחור בספק מקצועי ורציני ולא ב"חלטוריסט" שיסכן לכם את הפעילות העסקית:


    • ספק או מפיץ?
    מרבית שירותי הענן דורשים השקעות יקרות מאוד הן בחומרה ורישוי והן בכח-אדם מקצועי. מרבית הספקים בישראל, כולל ספקיות האינטרנט הגדולות מוכרים שירותים של ספק אחר. בחלק מהמקרים זה לגיטימי, במרבית המקרים הדבר יגרור פגימה דרמתית בשירות. המקצועיות של המפיץ נמוכה משמעותית מספק שמקים את השירות, מתחזק ותומך בכמות משתמשים/ מפיצים רבה. הצורך בהעברת תקלה בין המפיץ לספק מאריכה במאות אחוזים את משך התמיכה ויוצרת גם טל' שבור מה שיכול לגרום ללקוח לתסכול רב ופגיעה בשירות.
    • ספק  רציני או חלטורה מהבית?
    רבים שמציגים את עצמם כחברה גדולה, הם למעשה 1-3 חברים שעובדים מהבית. בדקו כתובת, בקשו להפגש במשרדי החברה. אם יפגשו אתכם בבית קפה, תבינו את הרמז.
    בדקו שבאתר החברה מופיעים פרטי החברה, כתובת המשרדים, מספר ח.פ. תבדקו שהכתובת היא משרד ולא דירה.
    • האם אתם מקבלים טל' נייד של העובדים?
    אם כן כנראה שזו חברה מאוד קטנה שיודעת שיש לה בעיות זמינות. נייד של איש מכירות מקובל, לפרסם נייד באתר החברה אומר שאין משרדים, אין מזכירה ולא תיהיה זמינות בעת הצורך.
    • האם יש מאגר מידע באתר החברה?
    חברה עם נפח פעילות גדול חוסכת בעלויות רבות ע"י פרסום של מדריכי תמיכה (בשם המקצועי KB או FAQ) אם אין מאגר מידע או שיש בו כמה מדריכים בודדים, כנראה שאין הרבה לקוחות ופעילות לספק.
    • תמיכה 24/7? באמת?
    קצת מצחיק שבמדינה קטנה כמו ישראל הספקים הגדולים והרציניים (חברת חשמל, מקורות, ספקיות התקשורת) מספקות תמיכה בימי ושעות העבודה (פרט לתקלות מערכתיות כמובן) והספקים הקטנים מציגים שירות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בדקו אותם...
    הנה לכם כמה דוגמאות של חברות שאני בדקתי שהבטיחו 24/7
    מייל לחברת שירותי ענן שנשלח ביום שישי ב22:00 קיבל תשובה ביום ראשון בשעה 11:30
    שיחת טלפון לחברת מחשוב ענן נענתה בשעה 23:30 ע"י מנכ"ל בעלי החברה. יודעים למה? כי זו חברה של 3 אנשים שעובדים מהבית של הבעל בית.
    תקלה טלפונית שנפתחה מול נציג שירות של ספקית אינטרנט מהגדולות זכתה למענה שרק מחלקת "דומיינים" יכולה לטפל בזה ביום ראשון (4 ימים ממועד הפנייה המקורי).
    אנחנו לא ארה"ב - לא צריך כאן תמיכה של 24/7 למרבית השירותים העסקיים (שירותים לפרטיים זה עולם אחר). צריך תחזוקה 24/7 בכדי להבטיח תקינות השירות. אם מישהו מבטיח לכם תמיכה בדקו זאת טוב טוב, כמעט תמיד תגלו שיש כאן משהו שמריח לא טוב.
    • בקרת שירות
    אמנת שירות (SLA)? הצהרת פרטיות? בקרה חיצונית צרכנית (אמון הציבור)? יש כלים והתחייבויות רבות שספק יכול להעניק ללקוחותיו אם הוא מאמין ביכולות שלו. מרבית הספקים בכלל אין להם SLA, המשמעות שאין בחברה נוהל פנימי וחיצוני מחייב ללקוח: לזמן תגובה, לשלבי התערבות של גורמים בכירים לפי סוג ומשך תקלה, ופיצוי לקוח במקרים שלא עומדים בSLA.
    • ותק הספק וותק השירות
    האם תרצו להיות שפני ניסיונות לספק עם שנה ניסיון? עם עשרות לקוחות? נכון בהתחלה תקבלו יחס VIP אבל מהר מאוד מתקיים אחד מ-2 תרחישים: החברה מגלה שהשירות לא כדאי והשירות נסגר ו/או רמת השירות יורדת. החברה מצליחה ומגלה שמודל השירות המעולה שסיפקה יקר ולא רווחי ומתחילה לצמצם ברמת השירות.
    • מיקום המידע ושפת התמיכה
    לקוח שעובד בישראל חייב ספק ישראלי ועם תשתיות בישראל. יש לדבר משקל כבד ביותר. ספק מקומי יכול להבטיח זמני תגובה טובים יותר, היכרות עם בעיות לוקליות, ויכולת תמיכה טובה הרבה יותר בשפת האם של הלקוח. נסו להסביר לספק מארה"ב שזימוני פגישות שנשלחים מנטויז'ן מגיעים אליכם שעה מוקדם יותר ובג'יבריש :)
    • הסברים או הוכחות
    ספקים עם שירות נמוך מצויינים בהסברים מעולים, למה הם לא עובדים על מערכות רישמיות, למה אין להם SLA, למה אי אפשר להפגש איתם במשרד, למה יש התחייבות לתקופה אם השירות שלהם כל כך מצויין.
    חפשו את הספקים שיכולים להוכיח לכם מצויינות. שמוכרים שירות בלי התחייבות כי הם יודעים שהמוצר שלהם מצויין, שיש עליהם בקרה חיצונית בלתי תלויה, שהם מציגים שקיפות והגינות עסקית. קשה אבל יש כאלו.
    • הסכם גדול, אותיות קטנות
    מי מאיתנו קורא הסכמים? "זו חברה רצינית, זה הסכם סטנדרטי, הם עובדים עם לקוחות גדולים ורציניים.." הרבה תירוצים למה לא לקרוא. והאמת שאני לא מציע לקרוא. כי ברוב המקרים לא תבינו וגם אם תביאו מומחה בנושא גם הוא לא יצליח לאתר את האותיות הקטנות. לא בגלל שהן כל כך קטנות בגלל שהן חסרות.
    הסכמים של שירותי ענן במקרים רבים הם באנגלית משפטית וטכנית, עם הרבה נספחים וקישורים לתקנון, לתנאים ולהרחבות. אציין כאן דוגמא אחת בלבד, אשר לטעמי היא דוגמא קריטית אשר מייצגת את רמת הסיכון.
    שירות Exchange כולל שמירה וניהול של כל המידע העסקי השמור בתוכנת האאוטלוק: כל הדואר הנכנס והיוצר, כל הפגישות, כל אנשי הקשר שצברתם כל החיים. מרבית ספקי מחשוב הענן מבטיחים גיבוי מלא ומספקים פתרון שביום של תקלה לא יספק מענה. "גיבוי לפריטים שנמחקו". אבל...
    אם המידע נפגע מוירוס? לא ניתן לשחזור
    אם התקנתם אפלקציה צד ג' שפגמה במידע? לא ניתן לשחזור
    אם המזכירה גררה בטעות את המידע בין תיקיות? לא ניתן לשחזור
    זו דוגמא קטנה, יש עוד דוגמאות רבות שההסכם מבטיח שנזקים יהיו רק ללקוח. הספק מתנער מכל אחריות: משפטית, טכנית ומוסרית.
    • מחיר זול? כנראה שתשלמו ביוקר!
    כולם מכירים את הפתגמים: "אני לא מספיק עשיר, בשביל לקנות בזול", "מה שזול עולה ביוקר", "אין טוב וזול, יש או טוב או זול"
    אם מישהו היה מציע לכם מכונית חדשה ב50,000 ש"ח הייתם קונים? אז תסבירו לי איך חברות בישראל מציעות שירותי מחשוב ענן יותר זול מכל ספק בארה"ב (לזכור שישראל זו עיר קטנטנה בארה"ב). מידי שבוע צץ ספק מחשוב ענן חדש בישראל שמנסה "לשבות את השוק" במחירי הפסד. להפסיד כסף זה לא נעים לאבד מידע שאוחסן בענן יכול להפיל חברה על כל העובדים שבה!

סיכום:
האמת שמדריך זה מספק מענה למרבית השירותים בשוק ולא רק למחשוב ענן. הרגישות בבחירת ספק איכותי במחשוב ענן היא קריטית. אנחנו נתקלים מידי יום בלקוחות שנכוו אחרי שבחרו בספק בעייתי או שניסו לחסוך בצורה לא מקצועית וגילו שחסכון של עשרות דולרים גרם לנזקים של עשרות ואף מאות אלפים. תעצמו את העיניים ודמיינו שמחר בבוקר תגלו שכל הדואר/ רשימת הלקוחות/ פיתוחים/ בסיסי נתונים שלכם נעלמו עם ספק זול שמוכר לכם הסברים ולא פתרונות!

RedX פתרונות מחשוב חכמים  www.RedX.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב