דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טריגמינל נוירלגיה, מעצב שיער פיליפיני, קפטן יווני, מבקרת וולשית ורפואה סינית באניית קרוז אמריקאית - סולסטיס אהובתי פרק ו' 

מאת    [ 08/06/2011 ]

מילים במאמר: 2071   [ נצפה 3826 פעמים ]

 

יום ראשון 0805, בוקר אמברקיישן דיי  - סולסטיס אהובתי פרק ו'

כמו הקטאנה - היא חרב הסמוראים המפורסמת, אני עובר כאן הליכים של התכה, התמצקות וחישול. רולרקוסטר נפשי בלתי פוסק. כמה דוגמאות למפגשים שהתרחשו במהלך שבוע קרוז אחד.

ביום ראשון שעבר באמברקיישן, פגשתי את ג'ון סטיוארט, סקוטי ממושקף ומוצק שמיד קרא מהתגית את שמי נכון ללא כל מבטא וחשף את זהותי הישראלית (בתגית השם אני מוצג כאמריקאי) והכריז שהוא נכדו של אחיינו של לא אחר מאשר אורד וינגייט. יותר מאוחר לפני אחד הסמינרים שהצגתי במייקל'ס קלאב, נפגשנו שוב כשהוא כבר בעיצומו של ניגון סוחף על הפסנתר (הבן אדם מוכשר בטירוף) כשהבחין בי עבר מיד תוך כדי נגינה לנגינת התקווה ועוד כמה שירים מהסרט אקסודוס - דבר שהעלה בעיני לחלוחית קלה של געגוע...ביום אחר נפגשנו שוב באקווה ספא קפה (ניסיון ראשון מסוגו להגיש ארוחות בריאות בקרוז) והוא סיפר לי בתוך כעשרים דקות על מעלליו של וינגייט בארץ, באתיופיה! ובבורמה...עד שנהרג בתאונת מטוס.

הוא לא הגיע לטיפול ואף לא להתייעצות אך בתום הקרוז ביקש להחליף מיילים. בהתכתבות משעשעת מאד אך כתובה היטב הוא סיפר לי על קורותיו כמתאגרף, כסופר, כמאהב בסגנון קזנובה וכאדם המקורב לאגדה הגדולה מהחיים שהיא מורשת ווינגייט.

סוזאן, אשה מצליחה שמנהלת עסקי נדל"ן ענפים, באה בשביל להיעזר בי כדי לרדת במשקל. בסופו של הליך, היא טופלה לחיזוק מערכת העיכול וקבלה עצות רפואיות באשר לסירובו של בעלה לקיים עימה יחסים. הבוקר נפגשנו במקרה כאשר היא כבר על מזוודות והיא טרחה לחבק אותי בחום ולשאול עוד שאלה מקצועית על הדרך...

לורנה ולוסי בנות הזוג הקנדיות הגאות החלו את השבוע בתלונות על סטרס גבוה. לורנה היא מנהלת בית ספר קשוחה ולוסי היא שפית צעירה ונינוחה. בסוף ההליך הודתה לורנה שזמן רב מאד עבר מאז שחשה כה טוב. דברנו על משמעות המילה רספקט באשר לחייהן והוזמנתי לחתונתן שתהיה במונטריאול בקיץ.

בריאן הגיע לסולסטיס עם 200 סוכני ביטוח אחרים. בבקרים הם שמעו הרצאות ובשאר הזמן כייפו. הוא אחד המיליונרים הגדולים בתחום הביטוח. בן 39 בלבד ועומד להינשא בעוד שלושה חודשים לבת זוגו הצעירה מאד. בריאן איש חזק ושרירי מאד. הוא רצה תוצאות מהירות כדי להגיע בשיאו לחתונה. בשיתוף פעולה מלא איתו הוא טופל באופן חזק יותר מהרגיל. התוצאה - שחרור מלא של שרירי הכתף אך התכווצות קצת מכאיבה של שרירי החזה שנכנסו לכיווץ מאזן.

בריאן הוא מטופלי היחיד מאז ומעולם שניסה למכור לי פוליסת ביטוח תוך כדי טיפול...

הטיפולים בדיקור באנייה הם מאד אפקטיביים. מרטין חושב שזה גם בגלל שאנחנו נמצאים בתוך גוף מתכתי ששרוי במי מלח ולכן המוליכות החשמלית של המחטים כה גבוהה.

 

באמצע השבוע, בעת סמינר שהצגתי יחד עם דנה, צלצל הטלפון הנייד. תוך כדי הצגת המצגת העברתי את הטלפון לדנה שיצאה לשוחח בחוץ. היא חזרה, בקשה סליחה מהנוכחים והודיעה שאני נדרש על ידי אנה להגיע מיד לספא כדי לטפל במקרה חירום. עזבתי הכל בידי דנה ורצתי את כל המרחק מדק 5 בירכתי האניה, שם נערך הסמינר לדק 12 בחרטום שם נמצאת הספא.

כאשר הגעתי מתנשף לדסק ישבה מאחוריו אנה שהחוותה בידה על האורחת המטופלת, אשה כבת 55 רזה ותמירה, שישבה מתוחה בכסא באזור הקבלה. אנה ציינה שהיא חושבת שיש לאורחת כאב ראש. אף אחד לא הציג לה טופס קבלה לטיפול ברפואה סינית או דובב אותה כדי לברר מה יש לה בדיוק. כפי הנראה כולם היו עסוקים מידיי כי אני זוכר היטב שהיו באזור הקבלה הרבה מאד ממתינים. ניגשתי לאישה הישובה, הצגתי את עצמי ושאלתי מה לה. דורותי השיבה שהיא חווה התקפים אקוטיים של ניורלגיה טריגמינלית מחלה שנקראת גם "מחלת ההתאבדות". העצב הטריגמינלי, בעל שלושת הראשים, גורם לכאבים עזים בפנים, כאבים חדים כאילו נחתכים בסכין חדה. יכולתי להבחין בהתקף שליווה את דבריה וגרם לה לפרכס בכל ראשה.

מבלי להמתין שנייה נוספת אחזתי בידה והובלתי אותה בהליכה מהירה לחדר הטיפול תוך שאני קורא את הדופק בידה שאחזתי ומציץ בלשונה. אבחנתי מיד את החסר בצ'י ודם ואת פעילות היתר של הכבד וכיס המרה מהדופק המיתרי המתוח מאד ומלשונה החיוורת והמשוננת עם החיפוי הצהוב העבה. לא התעכבתי להתחיל לרשום את טופס האינטייק ועזרתי לה לשכב על מיטת הטיפול. התחלתי בדיקור מיד. שאלתי מספר שאלות קצרות תוך שאני מחדיר את המחטים הגדולות ביותר שהיו לי בעקבות שלושת רגלי העצב הסורר. לרדוף אחרי זנב הדרקון קוראים לטכניקת הדיקור הסינית בה השתמשתי. עבדתי מהר וחזק במשך שעה ארוכה בעוד היא לא מפסיקה לפרכס ולילל בכאב ולהתחנן שאעזור לה ואפסיק עבורה את הכאב הנורא. אף לא פעם אחת היא לא בקשה שאפסיק את מה שעשיתי. הייתי שקט מאד, מרוכז ומרגיע ככל שיכולתי.

כל פעם שהכאב נרגע היא בדקה את התוצאה וזאת על ידי הצמדת לשונה לחיך. הלשון במגעה בחיך מחברת בין שני המרידיאנים הראשיים שבגוף שנקראים דו ורן. כמו מתג חשמלי כל "קצר" כזה גרר בעקבותיו גל של פרכוסים ויללות רמות. למרות כל ניסיונותיי לא יכולתי לגרום לה להפסיק את "בדיקות האיכות" שערכה באופן כה בלתי רצוני עם כל הפוגה.

אחרי כחצי שעה של דיקור עוצמתי במיוחד חלה הפוגה בפרכוסי הכאב לשתי דקות מלאות. פניתי לשולחן הטיפול ושלפתי את המרקחת המתאימה מארסנל צמחי המרפא הסיניים שיש לנו. בעוד המחטים בפניה היא נטלה מתוך אמון מלא את הכמוסות של הצמחים שהנפקתי. שמחתי שיש לנו כיורים וכוסות בחדרי הטיפול.

הטיפול המשיך והפרכוסים חזרו. והטיפול המשיך. והפרכוסים חזרו. לרגעים זה נראה כמו הליך של הוצאת דיבוק. הוספתי נקודות ברגליים ובידיים. הוצאתי מחטים והחדרתי חדשות ללא הפסקה. למרות שההתקפים נמשכו לא הייתי מוכן לוותר ולהפסיק אף לא לרגע. האישה האמיצה הזו בחרה לטפל במחלתה בריפוי סיני, המתינה עד שאגיע מהסמינר, התמסרה לטיפול מתוך אמון מלא, וכל זאת במקום ללכת לרופא המערבי ולקבל תרופות שיפתרו מיידית את הכאב. איך יכולתי שלא לתת לה את מיטב השירות שהיה ביכולתי לתיתו. להפתעתי שאבתי ממנה ומאמונתה בי כוח רב. לא יכולתי לאכזב אותה.

דורותי מצידה הצליחה למלמל בין התקף לחברו שהיא נמצאת במתח רב מאחר והיא בקרוז עם 44 אנשים נוספים והיא זו שמארגנת לכולם את הפעילויות בכנסיה אליה כולם שייכים וכך גם היא עושה בקרוז כולו. שאלתי מי יודע על ההתקפים ועל כך שהיא בספא והיא אמרה שאף לא אחד. היא לא רצתה שאאתר את בעלה והעדיפה שתגיע אחותה לקחת אותה לחדרה. כאשר אמרתי לה שאני הולך להתקשר לאחותה בתקווה שהיא בחדרה היא החלה להירגע יותר ולהסדיר את נשימתה החטופה.  

טלפנתי מחדר הטיפול לקבלה, מסרתי את מספר החדר של דורותי ובקשתי מאשת הדסק שתנפיק חשבון עבור טיפול וצמחים ותחייב את החדר. מדורותי בקשתי שתגיע שוב לטיפול למחרת תוך שאני משנן באזניה את המינון הדרוש מהצמחים שרכשה. רק לאחר כשעה ארוכה משנרגעו ההתקפים לחלוטין היא קמה בעזרתי לאט לאט ממיטת הטיפול, נתמכה בי בחשש ויצאנו שנינו בהליכה איטית עד שהגענו לקבלה. עיניה אורו כאשר היא ראתה את אחותה המודאגת. ציינתי לפני אחותה שנקבע תור למחרת ואת מינון הצמחים.

זה מאד נדיר לטפל ברפואה סינית במחלה כה בעייתית בשלב האקוטי שלה. בדרך כלל המטופלים מגיעים בין התקפים כדי לפעול בעזרתנו למניעתם. אלמלא התנסיתי בכך בעבר אולי לא הייתי יכול להפגין את הביטחון והנחישות שנדרשו במקרה האקוטי הזה. צריך היה הרבה משניהם כדי לעבוד ולא להרפות בעוד דורותי זועקת מכאב. אי אפשר שלא להעריך ולכבד את אומץ ליבה ואמונתה ברפואה הסינית של האישה הבלתי נשכחת הזו.  

למחרת היא הגיעה בזמן שקבענו. בקשתי ממנה למלא את שאלון האינטייק, אבחנתי מחדש ושאלתי אותה איך עברה היממה האחרונה. מתברר שהטיפול עשה את שלו והיא נרדמה מיד לאחריו תשושה ורגועה. אבל בשלוש לפנות בוקר הטלפון בחדרה צלצל והיה לה התקף אחד ויחיד בעקבות הצלצול הזה. השיחה נעשתה לחדרה בטעות...

מעבר להתקף הזה לא היו כל התקפים. דורותי ביום שאחרי הייתה מאד שלווה ומאד מרוצה. שלחתי אותה לאחר הטיפול לחדרה והצעתי לה צמחים נוספים לטיפול בשורש הבעיה אותם לקחה הביתה. נתתי לה את מספר הטלפון הנייד והצעתי לה שאם יהיו התקפים נוספים בשארית ימי הקרוז שתגיע מיד ואקבל אותה בכל עת גם מחוץ לשעות העבודה הרשמיות. היא לא חזרה.   

 

נאזל, בחור צעיר וגאה ממוצא פיליפיני עובד בספא כספר. הלכתי אצלו כדי להשלים ולתקן את התספורת שעשיתי לעצמי וגם כדי להסיר שיער פנים מיותר. הבחור שולח את הכספים שהוא מרוויח לאחותו שלומדת משפטים וכאשר תסיים הוא רוצה לפתוח ספא יוקרתי במנילה. את שערות הפנים הוא הוריד לי באמצעות חוט שגלגל במיומנות בין אצבעותיו. היה קצת מכאיב אבל מאד יעיל ומהיר. אני מטפל באנשי הספא בכל מי שמעוניין בדיקור או בצמחים. איננו גובים זה מזה תשלום עבור השירותים שאנו מקבלים בספא. כך גם קבלתי מסאז' מדהים ומשחרר ממישל האמריקאית והפניתי אליה חלק מהמטופלים שלי.

אמנדה הוולשית, 32 מקסימה ואינטיליגנטית הופנתה אלי באמצעות הספא. היא הציגה את עצמה כסוכנת נסיעות שבאה בגפה לקרוז כדי לבדוק אפשרויות נופש ללקוחותיה. הכימיה הייתה מיידית והטיפול זרם היטב. היא הייתה גלויה מאד ונפתחה אלי עם בעיותיה האישיות הרבות. מאחר וכמה שעות מוקדם יותר, בסן מרטן, נפגשנו מספר אקופנקטוריסטים מספינות אחרות עם מרטין, הייתי חדור מוטיבציה רבה בנושא המכירות. מרטין עובד עבור החברה שמעסיקה אותי ונוסע בעולם 320 ימים בשנה ומבקר מדקרים שעובדים בים על סיפון כמאה אניות. בסן מרטן עגנו יחד 6 ספינות קרוז בו זמנית ולכן זו הייתה הזדמנות טובה להיפגש איתו. אמנדה סירבה בתוקף להצעתי לגבי הצמחים אך חתמה על חמישה טיפולים והבא היה אמור להתרחש למחרת בארבע אחר הצהריים.

למחרת בסביבות שתיים ראיתי אותה עומדת ליד המשרד של אנה במקום לשבת בחדר הקבלה. לפני שהספקתי לדבר היא הושיטה לי יד ובקשה להציג את עצמה. היא אמרה שכל הפרטים שמסרה לי היו נכונים למעט זה שהיא איננה סוכנת נסיעות אלא מבקרת AUDITOR של החברה שמעסיקה אותי. מתברר שהיא לא נשלחה במיוחד עבורי אלא היא בדקה רנדומאלית מטפלים אחרים בספא מבלי להזדהות. הטיפול עבר בהצלחה את הביקורת מבחינת הרפואה הסינית, גישה ללקוח וכו' היו לה הערות בנושא המרקטינג ובסך הכל נשארנו ידידים טובים. למרות הפצרותיי ורצוני לעזור לה היא לא המשיכה בטיפול. ברור שלא שילמו לי על הטיפול הראשון...

בוקר אחד, לפני הנחיתה בהאיטי, נאלצתי לקיים טיפול בשעה 0715 מאחר שהמטופל רצה לרדת עם הנחיתה לחוף בשעה 0800 כדי לעשות ראשון בחוף אומגה בזיפ ליין. בשש ורבע הגעתי לספא השוממת כדי להציץ במחשב ולראות את לוח הפגישות לאותו היום. ראיתי איש מוצק וגבוה מסתובב ליד הדסק. לשאלתי ענה אד שהוא מעוניין בתספורת ולכן מיד רשמתי אותו ראשון לשעה שמונה וחצי אצל נאזל. אד התגלה כאיש חביב להפליא כך שמיד עברנו להתבדח על שיער הראש המתכלה של שנינו. לפתע הבחנתי שיש לו עיין אחת עם שטף דם. עשר דקות מאוחר יותר הוא מילא את טופס האינטייק ונשכב לטיפול על השולחן. בצהריים הוא הביא גם את אשתו לטיפול. מאחר שאד עובד בקבוצת NFL פוטבול אמריקני הבולטימור רייבנס, שיחותינו נסובו על הנושא ושנינו התגלגלנו מסיפוריו המצחיקים על שחקנים ומנהלים. אשתו הארטריטית קבלה טיפול לכאבי ברכיים וגב שמטרידים את נפשה וחשה הקלה מיידית. את תודתם הם הביעו בטיפ רציני וגם העניקו לי חולצת טי לבנה ואיכותית של קבוצת ה-NFL "העורבים" בה עובד אד. החולצה הזו עשתה דרך ארוכה וליוותה אותי בנאמנות עד שהגיעה איתי ארצה...

אתמול, הצגתי סמינר נוסף אודות ארטריטיס (מחלת פרקים) ודרך הטיפול שלנו בבעיות מסוג זה. הסמינר החל בשעה 1130 ובשעה 1200 בדיוק הקפטן עלה ברמקולים כמידי יום למשך כחמש דקות ונשא דברים לאומה. נאלצתי להפסיק את הסמינר בשיאו ואז היה כבר קשה להחזיר את הקהל לריכוז. כמה דקות מאוחר יותר ארזתי הכל ויצאתי בדרכי חזרה לספא. לפתע הבחנתי בסטאף קפטן (המשנה לקפטן), בסגנו ובקפטן צועדים מולי. את הסטאף כבר הכרתי במסיבה ההיא של הקצינים בה התמנגלתי עם אנשי הקפטן קלאב כך שאנו כבר אומרים שלום זה לזה משכבר, אבל את הקפטן לא יצא לי להכיר אלא רק מרחוק. הקפטן הוא איש מרשים מאד, נאה מאד, גבוה, חייכן ונינוח ובעיקר מצחיק. הסטאף וסגנו נראים כמו שני בעלי דוכן בשוק מחנה יהודה. נמוכים, שמנמנים ועושים רושם של ביישנים אך מוצקים. לחצתי בלבביות את ידי הקפטן ומיד הוא הבין שאני מישראל והודיע לי שאנחנו שכנים מהים התיכון ושגם לביתו איפסחניה קוראים אפי. משם זה המשיך להתבדחות שלי על רצוני להצטרף אל המאפיה היוונית שבספינה, אמירה שעוררה צהלות צחוק רמות אצל שלושתם. הקפטן לא מפסיק להתבדח על מוצאו היווני בהודעות לאורחים ברמקולים אבל מאחורי זה יש הרבה גאווה לאומית שאין על סיפון הסולסטיס אף לא אחד שיאתגר זאת. הוספתי בענווה שגם אני סקיפר בעל רישיון מסחרי אך מוגבל עד 54 נוסעים, וזה מזלם שכן אינני יכול בינתיים להתחרות בהם. סיימתי בכך שאני מבין היטב מה עובר עליהם בכל מסע ימי ולכן אני מזמין את שלושתם לטיפול חינם במרפאה להפגת הסטרס. אבחנתי את הקפטן על ידי לחיצה קלה באזור שכמותיו, והוא מצידו אמר שהוא מפחד ממחטים אבל שהוא סומך עלי בניגוד להרגשתו ביחס לכל שאר הסגל הצעיר שבספא. לעת פרידה הבטיחו השלושה להגיע לספא בקרוב לטיפול. שאר הקצינים שעברו בסביבתנו, ראו את ההסתחבקות הזאת ושמעו את קולות הצחוק הופתעו מאד למראה הפמיליאריות הים תיכונית שנגלתה לעיניהם. קפטן באניית קרוז הוא בעל מעמד כמעט אלוהי ויש לו סמכויות כמעט בלתי מוגבלות.

 

אפי כפיר L.Ac

קאבין 3581

פורט לודרדייל, פלורידה.

 

המשך בפרק ז'

 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית   054-4804538 www.kfir.net


אפי כפיר מומחה לרפואה סינית ומטפל מזה יותר מעשרים שנה. נולד בתל אביב בה גדל והתחנך ואת שירותו הצבאי עשה בנח"ל כמפקד טנק.למד באוניברסיטת תל אביב וסיים תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות. במהלך לימודיו הקים חברה להפקות קולנוע וטלוויזיה והשתתף בעשיית סרטי עלילה, חדשות טלוויזיה, פרסומות וסרטים דוקומנטאריים בארץ ובאירופה. בתקופה זאת החל להתעניין בתרבויות עתיקות, דבר שהביא לבסוף ליציאתו למסע בן שנתיים בדרום מזרח אסיה ואוסטרליה. החלק האסיאני של המסע התנהל בהודו, נפל, בורמה, תאילנד, הונג-קונג, סינגפור, קוריאה ויפן. הייתה זו תקופה מיוחדת, עשירה בידע ומלאת חופש, במהלכה אנשים ממעמדות שונים חילקו עימו את ניסיונם האנושי. אחד מאותם "צירופי מקרים" הייתה הפגישה עם ד"ר יושיהרו איקדה בביתו שבשודו שימה - אי בים היפני בקרבת שיקוקו, ד"ר איקדה הוא מטפל ותיק ברפואה יפנית וסינית ומוערך מאד בשל כך בארצו ובעולם. לפגישה זאת היו השלכות דרמטיות שהובילו למספר אירועים בשנים שלאחריה. תחילה היו אלה לימודים לתואר מסטר ברפואה סינית במשך 4 שנים ב"קולג' האמריקני" לרפואה סינית מסורתית ,שבסן פרנסיסקו "ACTCM". הקולג', שהוא כפי הנראה אחד מהטובים בארה"ב, העניק לא רק הכשרה מעמיקה בדיקור סיני, אך גם בעיקר בתחום המתוחכם יותר של רפואת צמחי המרפא הסיניים. בסיום הלימודים ולאחר שעבר את בחינת ההסמכה המפרכת של ממשלת קליפורניה הוענק לכפיר רשיון המרפא הקליפורני L.Ac. לאחר שעבר את בחינות ההסמכה של "המועצה הלאומית להרשאת העוסקים בדיקור וברפואה אוריינטלית" - "NCCAOM" הוענק לו רשיון לטפל בשלושים מדינות נוספות בארה"ב.  עם תום לימודיו נסע כפיר לסין וליפן לתקופת התמחות של כשנה בצ'נגדו שבדרום סין, בטיאן ג'ין שבצפון סין בקרבת ביג'ינג וכן בבית החולים שבטסוקובה בקרבת טוקיו. ההתמחות במרפאות שבשלושת בתי החולים האלה, והטיפול במטופלים כה רבים תרמה רבות לאמונו ביכולתן הרבה של הרפואה הסינית והיפנית. אחרי כל תקופת ההכשרה הזאת חזר כפיר לקליפורניה והתקבל לעבוד כמטפל במרפאה הציבורית של הקולג' בו למד בסן פרנסיסקו. אך הרצון לחזור ארצה גבר על הכל וכך מיד לאחר שהגיע לארץ הקים את המרפאה בתל אביב, שימש כמרצה במכללת מדיסין וכן הרצה בקורס מיוחד לרופאים מטעם אוניברסיטת בר-אילן. הצורך בספר לימוד בעברית גרם לכתיבתו ולהוצאתו לאור של ספרו הראשון "צמחי מרפא סיניים - מטריה מדיקה". במקביל כפיר עבד כמטפל גם בבית החולים איכילוב שבתל אביב ביחידה לרפואה משלימה במסגרת מלר"ם. תקופה ארוכה חי ועבד במקביל הן בתל אביב והן בגליל. אזי נכתב, נערך ויצא לאור ספרו השני "צמחי מרפא סיניים - מרקחות" המשמש כספר מתקדם למטפלים ולסטודנטים. שני הספרים שחיבר כפיר נמכרים באתר האינטרנט אמזון לאחר שנבחרו להיות הספרים הראשונים בעברית שהתקבלו לאתר זה, ומוסיפים להיות מוצגים למכירה בו עד היום. בדצמבר 2009 יצא כפיר לאתגר הגדול מכל עד כה. עבודה כמומחה לרפואה סינית על סיפון 3 אניות קרוז אמריקאיות. הסלבריטי "סולסטיס" והרויאל קריביאן  "ליברטי אוף דה סיס" - חוזה ראשון וכן הסלבריטי "סאמיט" בחוזה נוסף. כפיר זכה לטפל במאות אורחים, אנשי סגל ואנשי צוות משבעים מדינות שונות. אנשים מיבשות שונות וגזעים שונים  נחשפו לראשונה בחייהם לרפואה הסינית באמצעות דיקור וצמחי מרפא סיניים. זו הייתה ללא ספק תקופה פורייה ומלהיבה מבחינה מקצועית בה נדרשו  ומוצו עד תום ניסיון חייו האישי והמקצועי. עד היום מוסיפים להגיע מכתבי תודה מאורחים שעברו סדרות טיפולים  מוצלחות בלב ים.  עם החזרה ארצה כפיר  שב לטפל במרפאתו שבלב תל אביב ברחוב טשרניחובסקי בקרבת דיזנגוף סנטר. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי כפיר בלבד. כדאי לציין שהפגישה הראשונה במרפאה היא החשובה ביותר כי בה נקבעת האבחנה ועל פי האבחנה נקבע אופי הטיפול בצמחי מרפא, דיקור, תזונה או שינוי אורחות חיים. לגבי שאלות רפואיות ספציפיות ראוי להזכיר שאין תחליף לאבחון מלא על פי הרפואה הסינית ולפגישה אישית פנים אל פנים שלאחריה אפשר לתת תשובות מדויקות על כל שאלה שכבר קיימת או מתעוררת. כדאי גם לדעת שהרפואה הסינית היא רפואה פרטנית ואישית ואין אבחנה אחת שמתאימה לשני בני אדם, שהרי כל אדם הוא עולם ומלואו. לקביעת תור במרפאה בלב תל אביב  יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב