דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח בריאטרי משפר נתוני הכולסטרול בדם 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3137 פעמים ]

מחקר חדש מראה כי ניתוח מעקף קיבה עשוי לנרמל את רמות הכולסטרול בתוך שישה חודשים, ולהרחיק את הכולסטרול הגבוה למשך שש שנים לפחות

ניתוח מעקף קיבה יכול לסייע בהפחתת רמת הכולסטרול ולשפר את היחס בין סך-כל הכולסטרול בדם לבין הכולסטרול הטוב (HDL). כך לפי מחקר חדש, שהוצג בכינוס השנתי ה-27 של ההתאחדות האמריקנית לניתוחים מטבוליים ובריאטריים.

החוקרים טוענים כי שישה חודשים לאחר ניתוח מעקף קיבה, כל המטופלים שסבלו מכולסטרול גבוה הגיעו לרמה רגילה של כולסטרול בדם, ו-91% מהמטופלים שנטלו לפני הניתוח סטאטינים או תרופות אחרות להורדת השומן, לא השתמשו בהן יותר. גם אחרי שש שנים, כל המטופלים לא היו צריכים להשתמש בתרופות. מטופלים, שמדד מסת הגוף הממוצע (BMI) שלהם היה 50 לפני הניתוח, הורידו כמעט 40% ממנו, או 80% מעודף המשקל שהיה להם.

פחות סיכון למחלות לב

חוקרים בבית החולים והקליניקות של אוניברסיטת איווה עקבו במשך שש שנים אחר 248 מטופלים שעברו ניתוח מעקף קיבה. 94 מהם סבלו מעודף שומנים בדם, כולל רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים בדם, ו-23 טופלו באמצעות תרופות להורדת רמת השומנים בדם. עודף שומנים בדם, היפרליפידמיה, מהווה גורם סיכון לחלות במחלת לב כלילית.

"מטופלים עם השמנת יתר חולנית נרפאים מההיפרליפידמיה בתוך זמן קצר מאוד לאחר ניתוח מעקף קיבה, וכך גם פוחת הסיכון של אוכלוסייה זו לפתח מחלות לב", אומר ד"ר מוחמד ג'מאל, המחבר הראשי של המחקר. "נראה שהניתוח הבריאטרי נותן למטופלים את נקודת הזינוק שהם צריכים, כדי לשמור על משקל נמוך מספיק שיאזן את רמת השומנים בדם".

חצי שנה אחרי הניתוח, המטופלים הדגימו ירידה של כמעט 20% ברמת הכולסטרול הכללית שלהם (220-179), וירידה של יותר מ-40% ברמות הטריגליצרידים (212-128). רמות אלה נותרו ללא שינוי לכל אורך המחקר, שנמשך שש שנים. עם זאת, בשנה השישית, רמות ה-HDL, הכולסטרול הטוב, עלו ביותר מ-10% (51-57) ויחס הכולסטרול בכלל לעומת ה-HDL ירד מ-4.3 ל-2.8. יחס נמוך יותר פירושו סיכון גבוה יותר לחלות במחלת לב כלילית.

כמה כולסטרול מומלץ?

ד"ר ג'מאל הוסיף כי נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע האם גורמים נוספים מעבר לירידה במשקל, כגון שינויים הורמונליים, עלולים לתרום לשיפור במצב השומנים בדם. אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית שוקלים בדרך כלל 45 קילו מעל למשקל המומלץ להם, יש להם BMI של 40 או יותר, או BMI של 35 או יותר עם מחלה הקשורה להשמנה, כגון סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, מחלות לב כליליות או הפסקות נשימה בשינה.

לפי הנחיות ההתאחדות האמריקנית למחלות לב והתוכנית הארצית בארצות-הברית לחינוך בנושא כולסטרול, רמות הכולסטרול בדם צריכה להיות מתחת ל-200, כולסטרול LDL צריך להיות כ-100, רמת כולסטרול HDL של 60 ומעלה נחשבת כהגנה מפני מחלות לב וטריגליצרידים צריכים להיות פחות מ-150.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית בריאטרית בכירה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב