דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח הרזיה בשני בני משפחה יעיל יותר 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 2932 פעמים ]

מחקר חדש מראה כי כאשר שני בני משפחה עוברים ניתוח לקיצור קיבה ביחד, גדלה הצלחתם: הם מפחיתים יותר במשקל ושומרים על התוצאות לאורך זמן. המומחים ממליצים חד משמעית: ניתוח בשניים, ועדיף שני אחים

 

מחקר חדש מצא כי כאשר שני אנשים מאותה משפחה, למשל בעל ואשה, הורה וילד או שני אחים, עוברים יחד ניתוח לקיצור קיבה, הם מורידים יותר קילוגרמים מאשר אם הם עושים זאת לבד. המחקר הוצג ביוני 2010 בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לכירורגיה מטבולית ובריאטרית בלאס ואגס, ארה"ב.

 

ד"ר גאס סלוטמן, פרופסור לכירורגיה באוניברסיטה לרפואה בניו ג'רזי, השווה 91 מטופלים שעברו ניתוח הרזיה יחד עם בן משפחה למספר זהה של מטופלי ביקורת מתאימים בגיל, מגדר ואינדקס מסת גוף (BMI), אשר עברו את הניתוח לבדם.

 

ממצאי המחקר

 

במעקב לאחר שישה חודשים, שנה ושנתיים, מצא ד"ר סלוטמן כי המטופלים, שעברו ניתוח יחד עם בן משפחה הורידו 77% מן המשקל העודף שלהם, אחים 86% ואילו המטופלים שעברו את הניתוח לבדם הורידו כ-60% מן המשקל העודף.

 

המטופלים שהצליחו ביותר היו אחים שעברו את הניתוח יחד. "ברור שתחרות בין אחים יכולה לשחק תפקיד חשוב בהצלחת המטופל", אומר סלוטמן.

 

נוסף על כך, מטופלים שעברו את הניתוח יחד נרפאו מהסוכרת ב-65% מן המקרים, בהשוואה ל-31%, ולחץ דם גבוה אצלם התאזן ב-60% מן המקרים, בהשוואה ל-33% בקרב מי שעברו את הניתוח לבדם.

 

"בני משפחה הם מערכת תמיכה מובנית, שיכולה להפוך תוצאה טובה לתוצאה מצוינת, בייחוד בשנה הראשונה שלאחר הניתוח, כאשר אנשים נאלצים לשנות באופן דרמטי את סגנון האכילה, ולהסתגל לאורח חיים חדש", אומר סלוטמן.

 

הסוד: משפחה תומכת

 

ההבדל הוא העידוד שאנשים מקבלים מבן משפחה שמגלה אהדה למצבם. החיים לאחר ניתוח להרזיה כרוכים בשינויים בהרגלי האכילה ובסגנון החיים, ומי שעובר את השינויים בעצמו יכול לספק תמיכה ועידוד גדולים יותר.

 

ניתן להרחיב את התיאוריה גם למי שיורד במשקל באמצעים אחרים. מחקר קודם הראה כי שותף לתרגול עוזר לאנשים להתמיד טוב יותר באימונים גופניים. כמו כן, כאשר מטופל שאחראי על הבישול והקניות בבית מתחיל דיאטה לירידה במשקל, שאר בני המשפחה נוטים לאכול באופן בריא יותר ולהוריד במשקל בעצמם.

 

לפי האגודה האמריקאית לכירורגיה מטבולית ובריאטרית (ASMBS), למעלה מ-15 מיליון אמריקאים נחשבים כסובלים מהשמנת יתר חולנית, וב- 2009 כ- 220,000 אנשים עברו ניתוח בריאטרי כלשהו.  בישראל כ- 200,000 איש סובלים מהשמנה קיצונית, ב- 2009 כ- 3700 עברו ניתוח להרזיה וב- 2010 כ-5000 ישראלים עברו ניתוח הרזיה.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית בריאטרית בכירה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב