דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נפטרים מאכילה נהנתנית? 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2760 פעמים ]

מהי אכילה נהנתנית?

אכילה נהנתנית היא למעשה התגברות הרעב ללא צורך ממשי באנרגיה חיונית לגוף. קרי, הדחף לאכול מזונות ערבים לחיך בלי כל סיבה אמיתית, דבר שעלול לעודד אכילת יתר ועליה במשקל.

חוויית העונג המקושרת לצריכה של מזונות ערבים לחיך, כמו גם השתוקקות דמיונית למזונות אלה בהיעדר צורך מיידי באנרגיה וגירוי של מזון, כונתה לאחרונה "רעב נהנתני", מה שעשוי להיות טריגר חשוב באכילת יתר.

מטרת המחקר

מטרת המחקר, אשר פורסם ביוני ב American Journal of Clinical Nutrition, הייתה להעריך את מידת הרעב הנהנתני בקרב אנשים בעלי עודף משקל קיצוני, עם וללא היסטוריה של ניתוח מעקף קיבה. ההנחה הייתה כי ניתוח מעקף קיבה, היעיל בהפחתת עודף משקל קיצוני, עשוי להשפיע לחיוב גם כטיפול ברעב נהנתני.

ממצאי המחקר

בהשוואה לנבדקים בקבוצת הביקורת ללא עודף משקל, נבדקים בעלי עודף משקל קיצוני השיגו ציוני PFS (Power of Food Scale) גבוהים, הן בציון המצטבר והן בתתי-הציונים הקשורים למזונות נפוצים, וכן למזונות שנמצאו פיזית במקום המבדק.

בציונים המצטברים, כמו גם בשני תתי-הציונים, נבדקים שעברו בעבר ניתוח מעקף קיבה קיבלו ציונים נמוכים יותר במובהק לעומת הנבדקים בעלי עודף משקל קיצוני, שלא עברו בעבר ניתוח מעקף קיבה, ולא היו שונים במובהק מקבוצת הביקורת ללא עודף משקל.

לעומת זאת, ביחס למזונות אותם טעמו הנבדקים, נבדקים בעלי עודף משקל, שעברו בעבר ניתוח מעקף קיבה קיבלו ציוני PFS נמוכים במובהק לעומת קבוצת הביקורת וקבוצת הנבדקים בעלי עודף משקל וללא היסטוריה של ניתוח מעקף קיבה. שתי הקבוצות האחרונות לא נבדלו זו מזו באופן מובהק במדד זה.

 

מסקנות המחקר

החוקרים מצאו כי בהשוואה לנבדקי הביקורת, שאינם בעלי עודף משקל, נבדקים בעלי עודף משקל מפגינים גידול ניכר ברעב הנהנתני, שאינו נמצא בנבדקים שעברו ניתוח מעקף קיבה. הדבר מרמז כי הניתוח מווסת ומוריד את התיאבון המופרז למזונות ערבים לחיך ותורם לשליטה בכמות האכילה ולירידה במשקל.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית בריאטרית בכירה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב