דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: כללים לתחזוקה נכונה 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2064 פעמים ]

סוככים מכל הסוגים יחזיקו מעמד שנים רבות אם תטפלו בהם כראוי. אם קניתם סוככים מאיכות טובה, הם צריכים להיות עשויים מהבדים הטובים והחזקים ביותר, וכל שאתם צריכים בשביל לשמור על נקיונם הם חומרים העוזרים להם להיות עמידים בפני מים, וחומרים העוזרים להם להיות עמידים בפני טחב וריקבון. החומר אשר עושים בו שימוש בהכנת סוככים מכל הסוגים הוא בדרך כלל עמיד בפני טחב בזכות עצמו, אך אין זה אומר שאתם לא צריכים לנקות אותם.

אם למשל הסוככים שלכם מתלכלכים מאבק או עלים שנשרו מהעץ, והליכלוך נשאר עליהם לאורך זמן- המקומות המלוכלכים עלולים לפתח עליהם טחב וריקבון. מסיבה זו, חשוב מאוד לשטוף סוככים על בסיס קבוע. אתם אפילו לא חייבים לקנות חומרי ניקוי מיוחדים, ניתן להשתמש בסבון עדין פשוט (למשל סבון כביסה או אפילו סבון כלים), אך שימו לב שאתם שוטפים היטב את כל שאריות הסבון מהסוכך בעזרת הרבה מים. אם תרצו, תוכלו גם לקנות חומרי ניקוי מיוחדים עבור סוככים מבדים שונים. החנות אשר בה אתם רוכשים סוככים תוכל לספק לכם מידע ולייעץ לכם לגבי החומרים הטובים ביותר שיעזרו לכם לשמור על הסוככים שלכם נקיים.

אין זה קשה כל כך לנקות סוככים, לכן כדאי להקדיש עוד כמה דקות מזמנכם ולנקות את הסוכך משני הצדדים- הפנימי והחיצוני. כאשר אתם מנקים את הצד החיצוני, הברישו אותו קודם כל בעזרת מטאטא, כדי לנקות אותו מעלים יבשים, אבק וכדומה. בנושא זה, כדאי לדעת שאין זה מומלץ להתקין סוככים מתחת או ליד עצים ושיחים. זה לא רק בגלל הלכלוך שעשוי להצטבר על הסוכך כתוצאה מנשירת עלים, אלא גם משום שעצים ושיחים עלולים להכיל חומצה המזיקה לחומרים אשר מהם עשויים הסוככים (בין אם המדובר בסוככי בד או סוככי אלומיניום). חשוב מאוד שתדעו שעל פי חוקי האחריות של רוב החברות המוכרות סוככים- האחריות איננה חלה על בעיות הנגרמות לסוכך כתוצאה ממיקום לא טוב!

בנוסף לניקיונו של הסוכך עצמו, עלייכם לבדוק גם את המצב של המסגרת שעליה מתוח הסוכך. זה חשוב משתי סיבות- ראשית, משום שהמסגרת מחזיקה עליה את כל הסוכך, ואם היא לא יציבה הסוכך עלול להיות פחות מתוח (מה שיקשה עליו לספק הגנה מפני הגשם והשמש), ובמקרים חריגים אפילו ליפול. שנית, חשוב לשמור על המסגרת התומכת משום שעבור סוככים רבים המסגרת היא אלמנט עיצובי, שתפקידו להוסיף ליופי ולחן של הסוכך. אם המסגרת תתלכלך בטחב ואבק, היא לא תהיה מראה מלבב לעין, ותפגע במראה הכללי של הסוכך שלכם. נושא נוסף שכדאי להעלות לגבי אופן ניקיונם של סוככים הוא הנושא של שלוליות מים אשר עלולות להצטבר עליהם לאחר גשמים ממושכים. שלוליות אלו עלולות לגרום לבד להתרחב ולהמתח, לכן מיד לאחר שהגשמים שוכחים, יש לנער את הסוכך היטב ולהוריד ממנו את כל המים אשר הצטברו עליו.

המלצה נוספת לגבי סוככים הנה לא לגלול את הסוכך בטמפרטורות קרות (כלומר- לא לפתוח או לסגור אותו), משום שזה עלול ליצור סדקים או קרעים בסוכך. בנוסף, עליכם להיות זהירים בשעה שהסוככים מותקנים בביתכם, ולשים לב שלא מניחים או גוררים אותם על פני משטחים שעלולים לפגוע בהם כמו בטון או אבנים.

שמרו היטב על הסוככים שלכם, ותוכלו להאריך את חייהם ולהנות מהם לאורך שנים רבות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב