דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: רשימת השירותים המוצעים 

מאת    [ 07/06/2011 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 2287 פעמים ]

ובכן, אתם מוכנים לגשת לפרוייקט הבנייה או השיפוץ עליו תמיד חלמתם. ייתכן והמחשבה הראשונה שלכם היא להתקשר לקבלנים ולקבל כמה הערכות שיתבססו על כמה תרשימים וסקיצות שעשיתם בעצמכם. עיצרו! הניסיון מראה שגישה זו יכולה להוביל לקבלת מידע מוטעה והערכות תקציב לא נכונות. זכרו שהצעדים הראשונים שאתם עושים כאשר אתם מתכננים פרוייקט כזה הם הצעדים אשר לפיהם אתם מחשבים את התקציב שלכם, ואולי אפילו לוקחים הלוואה. אתם בהחלט לא רוצים לקבל מידע שגוי ולהכין יותר מדי או פחות מדי כסף. ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כאשר אתם מחפשים אחר אדריכל שינהל את הפרוייקט שלכם.

היום נדבר על הצעד הראשון, והוא- בדיקת השירותים השונים שמציע כל אדריכל. ערכו ראיון ראשוני לכשלושה אדריכלים מוסמכים ומורשים, כדי לקבל מושג לגבי טווח המחירים והשירותים שהם מציעים. אדריכלים מתאימים צריכים לספק לכם את השירותים הבאים:

-          בדיקת וניתוח האזור והשטח: אדריכלים מבצעים את הצעד הזה כדי לבדוק עבורכם נושאים שונים, כגון כמה אפשר לבנות על השטח שלכם, איפה יש למקם את הבנייה בשטח, אילו שימושים יכולים להיות לשטח ומה גודל אזור החניה שכדאי להשאיר בו.

-          תכנון ועיצוב ראשוני: הצעד הזה מספק סקיצות לעיצוב, בהתבסס על התוצאות מהשלב הקודם, ובהתחשב בצרכים ובתקציב שלכם. אדריכל טוב יכלול בתרשימים הללו פרטים רבים ורעיונות עיצוביים מקוריים. ייתכן אף שתתבקשו לכתוב בעצמכם תוכנית, בה תפרטו את כל הצרכים שלכם.

אדריכל מנוסה יוכל לעזור לכם להכין את התוכנית הזאת, בעזרת הכוונה למתן מענה על שאלות רבות כגון- איפה המשפחה שלכם נוהגת לצפות בטלויזיה? האם אתם רוצים מטבח נפרד או בתוך תחומי הסלון? האם אתם נוהגים לארח אורחים רבים? האם אתם מבלים שעות רבות בחדר השינה שלכם, או שזהו רק מקום לישון בו?האם אתם זקוקים לחדר עבודה, חדר משחקים וכדומה? מה מפריע לכם בבית בו אתם חיים כיום, ומה אתם אוהבים בו?

אל תתפשרו, ודירשו שישאלו אתכם את כל השאלות הללו- כך תוכלו לזהות האם בחרתם אדריכל טוב. זכרו שאפילו אם אתם עובדים במסגרת תקציב לחוץ, אדריכלים מוכשרים ומנוסים יוכלו לעזור לכם להמנע מטעויות ולהשיג את המירב האפשרי במסגרת התקציב.

-          פיתוח העיצוב: לאחר שהעיצובים הראשוניים הושלמו ואושרו על ידיכם, הצעד הבא הוא להביא את תוכניות העיצוב לרמת גימור גבוהה. כאשר אתם מראיינים אדריכלים- וודאו כי הם אכן ילוו אתכם לאורך התהליך הזה. גימור העיצוב כולל את תוכניות החדרים והבניין, מיקום הדלתות והחלונות, גימורים פנימיים ופירוט המגוון של המערכת של הבניין אשר רלוונטית לעיצוב, כמו מעליות אם יש בהן צורך, מדרגות וציוד מכאני שונה. ישנם אדריכלים אשר מגבילים את הפגישות בנושא העיצוב למספר מסויים, וגובים יותר אם אתם עוברים את כמות הפגישות שהוגדרה, וחשוב לבדוק זאת עמם מראש, ולוודא שזה מוגדר מראש בחוזה הכתוב.

-          מסמכים הקשורים לבנייה: אלו הם המסמכים הקשורים לחוקי הבנייה והמדינה, מספקים פרטים לגבי הגודל והמיקום של הבנייה, וכמו כן שרטוטים מפורטים עבור הקבלן המבצע אשר בסופו של דבר יבצע בפועל את הבנייה.

-          ליווי תהליך הבנייה ופיקוח עליו: תמיד קיים צורך להגיב לבעיות או שאלות העולות בזמן העבודה, ולקשר בין הקבלן והנבאים לבין מזמיני הפרוייקט, כלומר אתם- זהו תפקידו של אדריכל. שאלו כל אדריכל שאתם מראיינים כמה הוא גובה עבור השירות הזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב