דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: בואו נדבר על זה 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2922 פעמים ]

סוככים הנם סוג של הרחבה של הבית כלפי חוץ, והם מוצמדים לקיר החיצוני של הבית או הבניין. ניתן להתקין סוככים על חלונות, דלתות, מרפסות ודקים של כל בית או בניין. הם עשויים לרוב או מאלומיניום, או מבדים עבים המותאמים לשהייה בחוץ כמו אקריליק, כותנה או פוליאסטר, ולעיתים הם בעלי ציפוי ויניל. ישנם גם סוככים העשויים מחומרים שונים כמו פלסטיק ואפילו זכוכית. הסוככים נמתחים מעל מבנה קל משקל העשוי מעץ, ברזל, פלדה או אלומיניום. לעיתים סוככים נקראים גם בשם פרגולה- לרוב מתייחס השם הזה לסוככים המורחבים לגודל רחב יותר, ומוספים להם עמודים משני צדדיהם הרחוקים יותר מהבית.

כאשר בוחרים סוככים לבית, צריך לבסס את בחירת הסוג של הסוכך לפי הצרכים האישיים של הקונים. הקונה צריך להחליט אם הוא חפץ בסוככים מתקפלים או בסוככים קבועים, ומה הגודל הרצוי עבורם. גם את החומר הרצוי עבור סוככים יש לבחור על פי ייעודו של הסוכך. כך למשל יש לבחור סוככים מחומר אחד בשביל הגנה מפני שמש חזקה של דרום הארץ, וחומר אחר עבור סוככים המיועדים בעיקר להגנה מפני הגשמים הכבדים של הגליל. בנוסף, סוככים אשר מתקינים אותם מעל מרפסת או דק חיצוניים יש להתקין מחומרים עמידים יותר, כמו אלומיניום.

סוככים הם אידיאליים עבור מרפסות חיצוניות למיניהן. הם מעניקים צל במקום בו אין שום אובייקט אחר שיכול להעניק אותו. כך תוכלו למשל להנות מארוחת ערב נעימה באויר הפתוח, תחת הסוכך המגן. בנוסף, סוככים מסוג זה מציעים הגנה לדלתות ולחלונות של הבית. בימים גשומים הם מעניקים מקלט למי שמגיע אל הבית, ומונעים היווצרות שלוליות ובוץ מחוץ לדלתות. חשבו כמה זה נוח לעמוד בנוחות מתחת לסוכך שלכם ולפתוח את המטריה לפני שאתם יוצאים אל הגשם- במקום להסתבך עם פתיחתה בתוך הבית. בימי שמש חמים, לעומת זאת, סוככים שומרים על הבית מוצל וקריר, וכך חוסכים קצת בעלותם של המזגנים והמאווררים. גם סוככים המתקינים מעל החלונות יכולים לצנן את הבית בקיץ הישראלי הלוהט, ובנוסף- הם גם מגינים על הריהוט אשר בתוך הבית מפני חדירתו של אור שמש ישיר.

יתרון נוסף שלהם הוא שניתן לבחור סוככים מכל סוג וחומר, לפי צרכי הבית. ניתן לבחור כל צבע ודוגמה לפי טעמכם האישי, כך שיתאימו לצבע הקירות החיצוניים, לריהוט העומד במרפסת ואפילו לצבעי הפרחים בגינה. בנוסף, בחרו בצבע שיתאים למטרות העתידיות של הסוכך. אם למשל אתם מתקינים סוככים שתפקידם הוא בעיקר להגן מפני השמש, ביחרו צבעים בהירים יותר, שמחזירים את קרני השמש הפוגעות בהם וכך מצננים את פנים הבית. שימו לב שאתם בוחרים סוככים מאיכות טובה, כדי שהצבע לא ידהה עקב נזקי מזג האויר, ומסגרות הברזל לא יעלו חלודה אחרי כל גשם. אכן, זהו אחד הדברים החשובים ביותר בשעת קניית סוככים. בדקו שהחומרים הם מאיכות גבוהה, ושהמתקן התומך בהם הוא חזק ויציב- בעיקר במקומות אשר יש בהם רוחות חזקות.

לסיכום, מלבד העובדה שהם מעניקים הגנה חזקה מפני כוחות הטבע, סוככים גם מוסיפים יופי וחן לבית, וכדאי לשקול את השימוש בהם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב