דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים, למה וכיצד? 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2373 פעמים ]

בעבר, סוככים שימשו רק עבור הגנה מפני השמש או הגשם בבתים בהם הם הותקנו. אך כיום, סוככים הם חלק בלתי נפרד מהארכיטקטורה של בתים ובניינים, ולא רק בזכות המטרה הראשונית שלהם, אלא גם בזכות הצד המעוצב והאלגנטי שהם מוסיפים לכל בית. אם אתם עדיין לא משוכנעים לגבי הייתרונות העיצוביים של סוככים, ייתכן והרשימה הבאה תוכל לשנות את דעתכם בנושא ולשכנע אתכם שכדאי לרכוש סוככים.

סוככים מגנים על המסגרות של החלונות מפני גשם, שמש או ברד. מרבית המסגרות לחלונות, בעיקר בבתים הישנים יותר, עשויות מעץ, וכולנו יודעים איך עץ מגיב לשינויים באקלים. אפילו אם העץ מצופה היטב בלק, המסגרות נשחקות ומתבלות מהר יותר כאשר הן נחשפות לקשיי מזג האויר. באקלים הישראלי המשתנה תדירות, מסגרות העץ עלולות להתנפח בגלל החשיפה לגשמים חזקים אשר מיד לאחריהם מגיעה שמש יוקדת, מה שגורם להן לא להתאים עוד לחלונות. התקנת סוככים מעל החלון יכולה לפתור את הבעיה! האם יש לכם בבית מרפסת או דק חיצוני, ואם כן, האם אתם מציבים שם רהיטים שונים, כדי שתוכלו לשבת בנינוחות בשעה שאתם קוראים ספר או שותים כוס קפה עם בני המשפחה והחברים? הרהיטים המוצבים בחוץ, ללא קשר לחומר אשר ממנו הם עשויים, מתבלים מהר כאשר הם חשופים לשמש ולגשם, לכן כדאי להגן עליהם באמצעות סוככים חיצוניים.

כאשר יורד גשם, אתם בוודאי סוגרים את כל החלונות בבית, מה שמונע מאויר טרי להיכנס דרכם. אך אם בבית שלכם מותקנים סוככים מעל החלונות, אתם יכולים להשאיר את החלונות פתוחים בזמן הגשמים, ועדיין למנוע ממים אל הבית. כאשר אתם צופים בטלויזיה או עובדים עם המחשב, אתם נוטים לסגור את התריסים או את הוילונות כדי לא להסתנוור, וכדי שתוכלו לראות את המסך כראוי. אך אם תתקינו סוככים, לא תצטרכו לחסום את האור הטבעי ולמנוע אותו משאר החדר משום שהסוככים יגרמו לאור להכנס בצורה לא ישירה אל תוך החדר, וכך יפחיתו את הסנוור של המסכים. רוצים עוד? בבקשה- אחד היתרונות המשמעותיים של התקנת סוככים, לפי מחקרים שנערכו, הנה העובדה שהם יכולים להפחית את החום שבתוך הבית ב-65% עבור סוככים הממוקמים מעל החלונות!

ובכן, אם כבר השתכנעתם שכדאי להתקין סוככים בבית או בבניין שלכם, הנה כמה דברים שיעזרו לכם לבחור את הסוכך המתאים לכם. חישבו על הנושאים הבאים ובחרו את האלמנט המתאים לכם מכל קטגוריה:

החומרים: החומרים הנפוצים ביותר עבור סוככים הנם אלומיניום, ובבדים המותאמים לשימוש בחוץ כמו קאנוואס. סוככים העשויים מבדים מגיעים במגוון גדול יותר של צבעים וצורות, אך עם זאת הם דורשים יותר תחזוקה. החליטו מה מתאים לכם יותר, בהסתמך על כמות הזמן שיש לכם להשקיע באחזקה, ובהסתמך על הצבעים והצורות שאתם חולמים להשיג בעזרת סוככים.

הגודל: סוככים קטנים במיוחד משמשים בעיקר עבור מטרות דקורטיביות. אם אתם רוצים לקבל את מלוא ההגנה שהם יכולים להציע בפני נזקי מזג האויר, ביחרו סוככים גדולים יותר.

הסיגנון: סוככים מגיעים במגוון עצום של סגנונות, צבעים ודוגמאות. החליטו האם אתם רוצים סוככים עם גימורים מסולסלים, עגולים או ישרים, האם אתם מעוניינים בצבע חלק, בכמה צבעים המסודרים בדוגמה חלקה או בסוכך עם הדפס (כדוגמת הדפסי פרחים או צורות גאומטריות שונות).

הצבע: מלבד המחשבה על הצבע שיתאים ביותר לבית או לבניין שלכם, חשבו גם על הצבעים שיתאימו בצורה הטובה ביותר למזג האויר. נסו לקנות סוככים בעלי צבעים בהירים, משום שהם לא רק חוסמים אור שמש ישיר, אלא גם מחזירים את האור המגיע אליהם. בצורה כזו הם מפחיתים את החום הנכנס אל תוך הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב