דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2057 פעמים ]

גישור גירושין הנו תהליך המציע אפשרות אלטרנטיבית לפרידה, אשר במהלכו שני הצדדים נעזרים בצד שלישי אובייקטיבי, שהוא איש מקצוע מוסמך ובעל ניסיון, ונקרא מגשר. המגשר מקל על קיום תקשורת בין שני הצדדים, שמאפשרת ניהול משא ומתן מכובד. בצורה זו ניתן להגיע להסכם גירושין המוסכם ומקובל על שני הצדדים. גישור גירושין הנו קונספט חדשני ביותר המאפשר טיפול חוקי אך שונה בתהליך גירושין. למעשה, עוד ועוד אנשים פונים לתהליך של גישור גירושין כאפשרות אלטרנטיבית לפיתרון הבעיות שלהם והשגת הסכם גירושין ללא פנייה לבית המשפט. המגשרים אינם משתמשים בגינונים הפורמליים ובעלויות שכולל ניהול תהליך גירושין בבית המשפט, כגון שכר גבוה של עורכי הדין, תשלומים לבית המשפט וכדומה. גישור גירושין הנה אפשרות פשוטה ש"גורמת לדברים לעבוד" בנושאים השונים הקשורים לפירוק הזוגיות, כדוגמת המשמרות על הילדים, הצד הכלכלי וכדומה.

גישור גירושין הוא הוא הדבר אשר יכול לעשות את ההבדל בגירושין מכוערים שעולים הון תועפות, כמו גם בגירושין ידידותיים שבתי המשפט לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עמם ולעיתים מכניסים אליהם כעסים וקשיים שלא היו קיימים קודם לכן. בתהליך של גישור גירושין, שהוא תהליך חוקי ומקובל על הערכאות המשפטיות בארץ, מתאפשר לשני הצדדים לשבת בצורה לא פורמלית ולנהל דיון בעזרתו של המגשר, לגבי כל המרכיבים השונים שיש להגיע לגביהם להחלטה- בצורה ידידותית ותוך שיתוף פעולה. אין ספק שזהו תהליך קל בהרבה מאשר לריב ולכעוס, ולבקש משופט לקבל את ההחלטות החשובות.

ישנם ייתרונות רבים לתהליך של גישור גירושין: זהו תהליך דיסקרטי וחשאי, אף יותר מאשר ניהול גירושין בבית המשפט; תהליך הגישור הוא גמיש ולכן מאפשר לכם לקבוע את לוח הזמנים שלכם בהתאם למה שמתאים לכם, במקום שלוח הזמנים ינחת עיכם מלמעלה על ידי בתי המשפט; גישור גירושין מציע אפשרות לנהל את הפרידה רק בין שני בני הזוג, ללא התערבות מלמעלה; גישור גירושין הנה דרך טבעית שמאפשרת להגיע לתנאים הגיוניים לגבי כל הנושאים הקשורים להסכם גירושין; ניהול הגירושין בצורה בוגרת ומכובדת מקלה על שני הצדדים מבחינה נפשית, ומאפשרת להם להמשיך בהורות משותפת, ללא הפעלת לחצים על ילדיהם.

מסיבות אלו ועוד, גישור גירושין הופך להיות פופולרי יותר ויותר מבין הגישות השונות להשגת הסכם גירושין. הגישור גורם לצדדים המתדיינים להרגיש נוח יותר מאשר בבתי המשפט, והוא משמש כאלטרנטיבה הגיונית אשר מאפשרת לשני הצדדים לסיים את הגירושין בצורה ידידותית ולטובת שני הצדדים. הגישור נעשה בצורה שקולה ומקצועית, והוא חלק מאסטרטגיית גישור כוללת.

אלו הם הצעדים השונים אשר ינקוט המגשר במהלך גישור גירושין, החל מרגע הפגישה הראשונה ועד לחתימה על ההסכם הסופי: ראשית, שני הצדדים יקבעו את מועד הפגישה בהתאמה ללוח הזמנים שלהם. במהלך הפגישה, המגשר יהיה נוכח, ובמרבית המקרים יגיע עם תכנון לוח הזמנים של הפגישה או הפגישות הבאות כדי לטפל בכל הנושאים החשובים, כדוגמת המשמרות על הילדים וזכויות הביקור של ההורה אשר הילדים לא ישארו אצלו, דמי המזונות, וחלוקת הנכסים השונים (החל מחשבונות הבנק ועד לנכסים והרהיטים). ככל שהפרטים נבחנים ומוסכמים, מצטמצמת הרשימה של הנושאים שיש לטפל בהם. רק לאחר ששני הצדדים הגיעו להסכמה מלאה לגבי כל הפרטים, נחתם ההסכם הסופי, ובני הזוג יכולים להמשיך הלאה בחייהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב