דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין ייחודיות 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2693 פעמים ]

טבעות אירוסין הן סמל להתחייבותו של הגבר לשאת את בחירת ליבו לאישה, עוד מימי רומא העתיקה. טבעת אירוסין נענדת מאז על הקמיצה של יד שמאל, שכן בתקופות קדם היה נהוג לחשוב שהווריד שמוביל ללב מתחיל באצבע זו. עם השנים הטבעות הללו הפכו יוקרתיות יותר ויותר, כשהיום ניתן למצוא אלפי טבעות אירוסין באלפי עיצובים שונים ומיוחדים.

בשפה העברית קיימות שתי פרשנויות למונח אירוסין. האירוסין בלשון חז"ל והתורה הם הקידושין, בהם נאסרת האישה על שאר באי העולם. לעומת זאת, בתקופה המודרנית האירוסין הם שלב ההבטחה לנישואין. וכששואלים אישה מה הייתה הכי רוצה לקבל כמתנת אירוסין, רוב הסיכויים שהייתה עונה מייד: טבעת יהלום.

מה היא טבעת אירוסין כשרה?

ההלכה היהודית קובעת כללים נוקשים לגבי טבעת הקידושין (טבעת הנישואין). טבעת כשרה היא כזו העשויה מחומר אחד בלבד - ואם הרב המקדש יחמיר הוא גם יאסור על חריטה על גבי התכשיט. בניגוד לכך, על טבעת אירוסין בגרסתה המודרנית לא חלים כללי כשרות כלשהם, כך שכל העיצובים שלהן מקובלים גם בהלכה היהודית.

החשיבות של טבעת אירוסין

עבור האישה, טבעות אירוסין הן מעבר לתכשיט רגיל. על אף השינויים התפיסתיים, טרם נס ליחו של מוסד הנישואין. נשים רבות עדיין חולמות כיצד תיראה החתונה שלהן כבר מגיל צעיר, משום שזו עדיין המסגרת המשפחתית המתאימה בעיניהן. במובן זה, טבעת האירוסין מראה שהאישה איננה עוד אחת מיני רבות עבור בן הזוג, אלא האחת והמיוחדת בשבילו.

מלבד הסמליות שבדבר, האישה תמשיך לענוד תכשיט זה במשך רוב שעות היממה ולכן חשוב שהיא תאהב אותו ושהוא יתאים להופעתה החיצונית. במובן זה, סביר להניח שרוב הנשים יאהבו לקבל טבעת יהלום, שכן טבעת זו שומרת על האלגנטיות שלה. בנוסף, טבעות אירוסין בתוספת יהלום מאפשרות עוד שלל צורות עיצוב ומראות ייחודיים.

אז איך בוחרים טבעות אירוסין?

לפני שבוחרים את התכשיט, רצוי לדעת שיש כמה סוגי טבעות ואינספור עיצובים, כפי שהזכרנו קודם. טבעת אירוסין קלאסית היא כזו שבמרכזה משובץ יהלום אחד. ישנן טבעות המעוצבות במכוון בצורה לא שגרתית וישנן כמובן טבעות אירוסין בעיצוב אישי. באופן כללי, הבחירה הבטוחה ביותר היא בסגנון הקלאסי, שלעולם לא ייצא מהאופנה.

מה צריך לדעת על מחירי טבעות אירוסין?

מחיר תכשיט נקבע לפי שיקולים כגון חומר הגלם, האבנים המשובצות בו, זהות המוכר ועוד. תכשיט יכול לעבור ידיים רבות בדרכו ללקוח, מה שייקר את מחירו - וכך גם מחירי טבעות אירוסין, שיכולים להשתנות באותה מידה, לפי קריטריונים שונים.

אם טבעות אירוסין משובצות יהלום הן הבחירה שלך, מחירו תלוי בין היתר בגודל היהלום, בחיתוכו, ברמת הצלילות שלו ובצבעו. ככל שהיהלום המשובץ גדול יותר, צח יותר, שקוף יותר ובאיכות ליטוש גבוהה, גם מחיר הטבעת יהיה בהתאם.

טבעת יהלום - מחיר שוק

כאשר משווים מחירי יהלומים, חובה לקחת בחשבון את מאפייני היהלום שפורטו, אך במקביל גם את העובדה שיהלומים הם פריט הנסחר בבורסה ליהלומים (בישראל זהו המרכז שברמת גן). ליהלום מחיר שוק. זכור זאת ואל תפריז רק לצורך עשיית רושם.

גם זהות המוכר חשובה ולא רק לסוגיית המחיר. גודלה של האצבע יכול להשתנות במהלך הזמן, ולכן חשוב לקנות מאדם שיוכל בעתיד לבצע גם חידוש או תיקונים. הרי טבעות אירוסין הן תכשיט אותו תענוד בחירת ליבך לאורך זמן. רוב הסיכויים שתיאלץ לתקנה בשלב כלשהו.

שפר יהלומים - טבעות אירוסין משובצות יהלומים קונים מהמומחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב