דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאל את המקובל 

מאת    [ 11/09/2007 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 2889 פעמים ]

תשובות מפי הרב ד"ר מיכאל לייטמן. PHD לפילוסופיה, ד"ר בביוקיברנטיקה, עוסק בלימוד ובחקר חכמת קבלה מזה שולשים שנה, כשאת הכשרתו רכש מפי הרב ברוך שלום אשלג, בנו הבכור , וממשיך דרכו של הרב יהודה הלייב אשלג ( בעל הסולם). נכון להיום מכהן הרב ד"ר מיכאל לייטמן כיושב ראש התנועה הבין לאומית ללימוד חכמת הקבלה "בני ברוך", הפועלת בארצות רבות ברחבי העולם ובארץ, ומוכרת יותר תחת השם "קבלה לעם".

שאלה: מה קורה במדינה שלנו בכל הנוגע ליחס לנשים? הגענו למצב בכל כך הרבה אנשי ציבור מואשמים בעבירות מין כנגד נשים, ובכלל היחס לנשים במדינה מזלזל מאד. מה קורה לנו ולאן אנו מידרדרים?

תשובה: בזמן האחרון אנו עדים לתופעות קשות מאוד בכל הקשור ליחס לנשים בארץ. תופעות כאלו אופייניות לדיקטאטורים למיניהם, או לאנשים עם בעיות בריאותיות, ומאוד מצער לשמוע שפוליטיקאים ואנשי ציבור בישראל מעורבים במקרים כאלו. הדבר רק מהווה עדות נוספת למשבר החמור שאליו נקלעה החברה שלנו. יש לקוות שמתוך הבעיות הקשות האלו, נתחיל לחפש פתרון אמיתי, ונבין שעלינו ללמוד את שורש הדברים, את מהות הטבע האנושי, ולפתור את העניין לעומקו.

אם נביט בטבע, נגלה שהוא פועל בצורה הרמונית ומאוזנת. בטבע, זכר אף פעם לא יכפה את עצמו על נקבה שאינה מעוניינת בו. ודווקא בדרגה האנושית קיימות בעיות מהסוג הזה. לכן עלינו ללמוד תחילה את מהות הטבע האנושי ולהבין במה הוא נבדל מיתר חלקי הטבע. לשם כך עלינו לאמץ שיטה שמכירה את מכלול החוקים שפועלים במציאות.

עלינו לפתור את הבעיות בצורה מעשית ומפוקחת. את המעשים הנוראים שתיארת בשאלתך יש להוקיע ולהוציא אל מחוץ לגדרי החברה, אבל כפתרון עמוק ושורשי עלינו לעסוק בחינוך ובבניית חברה אנושית נכונה וטובה. כל תכליתה של חכמת הקבלה הוא להעלות את בני האדם למצב של שלמות, הרמוניה והדדיות. ורק באמצעותה ניתן להגיע לכך. נקווה שבקרוב נצליח לעשות את השינוי המיוחל, ולבנות חברה ישראלית שתוכל לשמש דוגמא לכל יתר העולם.

שאלה: אני סטודנט, ונקראתי למילואים שיתחילו בעוד כשלושה שבועות. אבל אם לומר את האמת, אני מתלבט מאוד לגבי העניין הזה. אני רואה ומרגיש, שאף אחד במדינה לא עושה מילואים, שכל אחד עושה כרצונו, ואילו אני משרת כל שנה וממש נותן את כולי.

הצבא תמיד היה עבורי דבר גדול מאוד, אבל עכשיו אני מרגיש שאני לא רוצה לעשות מילואים יותר. אני מרגיש מנוצל על ידי הצבא, ולא מוכן להמשיך כך. מה היית ממליץ לי לעשות?

תשובה: אני יכול לספר לך על עצמי. בעבר, לפני שסיימתי את הדוקטורט שלי, עבדתי במשך ארבע שנים כאזרח עובד צה"ל בחיל האוויר, ודווקא הרגשתי מצוין בין החיילים. השנים הללו נחרתו בזיכרוני, ואני נושא אותן איתי עד היום. בהמשך גם שירתי במילואים במקומות רבים, בין היתר בתותחנים, ואז חזרתי שוב לחיל האוויר.

אינני יכול לומר לך מה לעשות, כי בסופו של דבר אתה צריך לשקול את הדברים ולהחליט בעצמך, אבל תאר לך מה היה קורה אם מאות או אלפי בחורים כמוך היו מזלזלים במילואים? מה היה קורה אז לביתנו? מה היה קורה עם המדינה? איך היינו מתקיימים?

אינני מאשים אותך, אני מאשים את מערכת החינוך שהביאה אותנו למצב כזה. לפני עשרות שנים, כשעוד הייתי בצבא, ראיתי עד כמה החינוך שנותנים לחיילים הוא קלוקל. לא מלמדים את האדם כיצד להיות חלק מהעם, ואיך למצוא את מקומו בחברה. וחבל, כי הצבא הוא דווקא מקום שבו בהחלט אפשר לחנך לכך.

לכן איני יכול להכתיב לך איך לפעול, אני רק מקווה שנתעשת, ונתחיל להסיק מסקנות מתוך כל הבעיות שאנו עדים להן בחברה שלנו. לפנינו עוד עבודה רבה.

שאלה: אחי אוטיסט מלידה, ולא מדבר. רציתי לדעת איך הקבלה מסבירה את האוטיזם, והאם היא יכולה לעזור לי ליצור איתו קשר?

תשובה: האוטיזם הוא אחד מהתיקונים הרבים שצריכות לעבור הנשמות בעולם שלנו. לא כל הנשמות חייבות לעבור אותו, אבל יש נשמות מיוחדות שעושות זאת, ובכך הן "חוסכות" לשאר הנשמות את סוג התיקון המיוחד הזה. הדבר מתאפשר הודות לחיבור ההדדי שקיים בין הנשמות שלנו בעולם העליון. האוטיזם לא ניתן לנשמה כעונש, חס ושלום, אלא יש תיקונים שבהם הנשמה צריכה להיות במצבים שבהם היא תימצא ללא הכרה.

אני מקווה שבעתיד הקרוב תהיה לנו אפשרות להסביר קצת יותר מדוע אנשים מסוימים מגיעים בחייהם למצב של ניתוק מהחיים, או חווים סבל גדול, וכן על מקורן של תופעות מעין אלה בחיים שלנו בכלל.

"קבלה לעם" מטעם קבוצת המקובלים "בני ברוך" הוא עיתון הכתוב "בגובה העיניים" ושואף להעביר את חכמת הקבלה האותנטית בשפה פשוטה, קלה ומדעית. "קבלה לעם" הוא עיתון א-פוליטי, לא מסחרי ומטרתו היא להפיץ בצורה חופשית וללא תשלום את הידע העצום הטמון בחכמת הקבלה.אנו, בני ברוך, מקווים שעיתון "קבלה לעם", יוסיף לכולנו מימד נוסף ויתרום לאחדות ואהבה בקרב עמנו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב