דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייצוא ליפן 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2620 פעמים ]

איש עסקים המעוניין לייצא מוצרים ליפן חייב לבדוק טוב את כל המהלך מהפרטים הגדולים עד לפיסות הקטנות ביותר של התהליך, ללא קיצורי דרך. התהליך יכלול סינון של החברות הקרובות לעיסוק במוצר שלך, שלבי מודיעין מדויקים, בחינה מדוקדקת של אמינות המוצרים, הצלבות מידע, ביקור ברשתות שיווק בחו"ל, תחקור יצואנים בענף המיועד ועוד. חדירה לשוק היפני מעט תובענית אך משתלמת, עושים אותה נכון או לא עושים בכלל.

ייצוא ליפן: שלבים בתהליך

לאחר שלמדת את שוק היעד ביפן, ניתחת את כל האפשרויות, עליך לזקק את הידע לציון היעדים. האם אתה מעוניין ברשת קמעונאית, מפעל ייצור, משרדים ממשלתיים וכו'. עליך למצוא נציג אשר יפתח בפניך דלת של פיתוח עסקי עם יפן וייצר עבורך נקודת פתיחה מוצלחת. אותו נציג צריך להיות בעל קשרים עם הצד הקונה ובעל היכרות עם המערכת המקומית, הוא זה שיקשור בינך ובין הקונה, יפגיש ביניכם וימשיך ללוות את התהליך ולסייע ליצרן המקומי. תהליך של ייצוא יפן כולל גורם שני שהוא המפיץ, שתפקידו לדאוג לאחסנה ולהפצה של המוצר ולעתים קניית הסחורה ומכירתה באמצעות האמצעים העומדים לרשותו. הוא לוקח על עצמו לא מעט סיכונים מסחריים ונותן שירותים רבים.

ייצוא ליפן: מפיץ או סוכן?

יצואנים מתחילים רבים שואלים את עצמם האם במהלך שיווק ביפן עדיף להשתמש במפיץ או סוכן? התשובה היא שלא תמיד צריך לבחור ביניהם. לחברות קטנות עד בינוניות מתאים יותר סוכן שמכין אתכם מערכת החדרה ספציפית למוצר, בשונה מהמפיץ שיוצר חדירה לשוק היפני באמצעות המערכת המקומית שכבר קיימת. סוכן יכול לתת תשומת לב רבה יותר למוצר ייחודי לעומת מפיץ שיתייחס אליו כמו אל שאר המוצרים. אם מדובר בחברה גדולה עם מוצר או מוצרים רבים שכוללים אחוז נכבד ממערך ההפצה, אז המפיץ דווקא ידאג שהמוצר יקבל הבלטה. כאשר מדובר במוצר אחד הסוכן ידע למקם אותו במקומות הנכונים במינון הנכון וימנע מפריקת עודף סחורה במקום אחד.

ייצוא ליפן: ליווי בתהליך

אם אתם יצואנים מתחילים בלי ניסיון של מסחר בין לאומי חשוב לדעת לא להזניח את התהליך כאשר מצאתם את הנציג ולסמוך שמכאן הכל יעבור על כתפיו. חובה ללוות אותו ביפן ולדרבן אותו (במידה, שלא ירגיש שמפריעים לו). על מנת לדעת את המינונים הנכונים בכל אחד מהחלקים של התהליך כדאי לא לעשות הכל לבד ולקבל ייעוץ בשוק היפני מהחברות המתמחות בכך בישראל. דרך זו מייצרת הכי פחות סיכונים וניצול פוטנציאל מקסימלי של חדירה לשוק היפני.

 

יוקי-קל פיתוח עסקי בע"מ ת.ד 18164 תל-אביב 61181 טל. 972-3-6955140 פקס. 972-3-6958474 דוא"ל: info@yoki-kal.com http://www.yoki-kal.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב