רשת האינטרנט והמתכון המקוון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

רשת האינטרנט והמתכון המקוון 

מאת    [ 06/06/2011 ]
מילים במאמר: 496   [ נצפה 1910 פעמים ]

 
 

רשת האינטרנט והמתכון המקוון

מתכונים באינטרנט יש בשפע. יש יותר מדי. מה הופך מתכון לאיכותי או ללא איכותי? פרמטרים רבים שנגע בהם תכף. לפני שנים מועטות קרה משהו לרובנו: הלכנו למדף הספרים בו יש ספרי בישול ישנים של המשפחה או מחברות מצהיבות ובהן גזירי עיתון ישנים – והחלטנו: "רגע, למה צריך לעשות זאת? הרי יש הכול באינטרנט!". וזה נכון, יש אינפלציה של חומר קולינארי ברשת האינטרנט. למעשה ספר הבישול הגדול בהיסטוריה הוא האינטרנט.

מתכונים באינטרנט – תמונה חיה, וידיאו בLIVE וכולם מרוויחים!

היום גוגל מסוגל להצריך מצרכים: אם תגידו לו שכל מה שיש לכם בבית זה זיתים וקפה – הוא ימצא לכם אתרים בהם יש מתכונים המשלבים את החומרים האלו. זה קשה מאוד לעשות בספר. בעיקר כי האינדקס של המתכונים בגוגל הולך ביחס ישיר למילות החיפוש שאתם מקלידים. יש גם פורומים שבהם עצות טובות לכל מצרך ומתכון, לא צריך לדפדף אלא מקבלים תוצאות ישירות ומדויקות.

יש בזה גם משהו מאד אנטי גלובלי: כל אחד יכול לגשת למתכון איכותי של השף הגדול בעולם בכל תחום ללא עלות! השפים אף שמחים לעשות זאת לעיתים, ויש אתרים שלמים שמארחים שפים שמספרים לכם את המתכונים שלהם בחינם. למה? כי הם הבינו שהאינטרנט יכול להמליך אותם לאוטוריטות ואת הכסף עושים במסעדה: השף גירה אתכם בטלוויזיה / אינטרנט בחינם? תבואו לטעום את המתכונים שלו במסעדה. יותר מזה: מתכון מצולם בוידיאו (באינטרנט / בטלוויזיה) הוא אובייקט דידקטי מאד – הוא מראה לכם טכניקה ותנועה, מה שמבטיח כי הסיכויים שלכם להוציא עוגה גבוהה כמו בצילום יהיו גבוהים יותר מאשר בספר. בלי סטיילינג: אוכל אמיתי וטעים. אחרי הכול למי אכפת אם המתכון הגיע מאיזה בלוג פשוט או מספר בישול עילי – העיקר שהאוכל אמיתי, טעים וחומרים שאפשר להשיג; היום בארץ אפשר להשיג הכול.

ספרי בישול ומתכונים מודפסים

בכל זאת, ל-פרינט יש את החן שלו. מצד שני, עליו להתמודד עם מצב שבו כמעט כל מתכון כבר "פרוץ" ונמצא על הרשת. בדומה למדיומים אחרים – על הספר המודפס להיות אלטרנטיבה מעניינת לאינטרנט וזה מכריח את ה-פרינט להמציא ספרי קונספט מאד מיוחדים. גם שיש כל כך הרבה מתכונים איכותיים בוידיאו באינטרנט, של כל השפים הגדולים: בוקששתר, אהרוני, מאיר אדוני, רפי כהן, אייל שני, חיים כהן ואחרים – קונים רק ספרים מיוחדים ולא "סתם ספרים" למשל בנושא פשטידות או בשר, כי יש הכול ברשת. לדוגמה, הספר של אלי לנדאו העוסק בבשר חזיר יצא בהוצאה עצמית + הוצאת אתר האינטרנט שבו הוא חבר, כי אף הוצאה לא הסכימה להוציא ספר לא כשר בצורה כה בוטה; זה ספר ששווה לקנות.

 

 

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב