דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוקטור, יש לך משהו נגד יתושים? 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 4008 פעמים ]

אחד ממטרדי הקיץ הנפוצים ביותר הם היתושים. כולנו רואים אותם אורבים על הקירות והתקרה, שומעים אותם מזמזמים ליד האוזן, ומגרדים בכעס את העקיצות שהם מותירים על גופנו.
למרות שאנו נוהגים להתלונן על היתושים, את הטענות יש להפנות דווקא אל נקבת היתוש. היתושות הן שנוהגות לעקוץ יונקים בעלי דם חם, כגון בני אדם (אך גם בעלי חיים אחרים), לשם השגת חלבון המצוי בדם להגברת הפריון ותפוקת הביצים מהן יבקע דור ההמשך של החרק הטורדני.
בעולם קיימים סוגים רבים של יתושים, בהם כאלה הגורמים למחלות קשות כגון מלריה, קדחת הנילוס המערבי, קדחת העופות ואחרות. בישראל נפוצים יתושים מזן כולכית ( Culex), הידוע גם בשם החיבה "יתוש הבית המצוי", אשר למרות הגירוד המעיק שגורמות עקיצותיהן של יתושות אלה, לרוב הן אינן מעבירות מחלות.

יתושה עוקצת מבצעת פעולה הדומה להזרקה, במהלכה מופרש חומר אל מקום העקיצה, המונע את קרישת הדם במקום העקיצה ואף מבצע אלחוש מסוים. כל אלה נועדו לאפשר ליתושה להשלים את סעודתה באין מפריע.
התגובה הנפוצה לעקיצת היתושה היא גירוי מקומי, המלווים באודם ונפיחות, אשר לרוב חולפים תוך מספר שעות. זוהי תגובה רגילה של מערכת החיסון לפציעה ולנוכחות אלרגנים, הנובעים מהחומר שהוחדר בעת העקיצה.
עם זאת, קיימת אוכלוסייה גדולה יחסית של אנשים האלרגיים לעקיצות יתושים. לאנשים אלה יהיה את ה"כישרון" המיוחד למשוך אליהם את מרבית היתושים, גם בחדר מלא אנשים, ותגובתם לעקיצות תהיה מן הסתם חריפה יותר.
ל"אלרגים ליתושים" מערכת חיסון המגיבה בקיצוניות לעקיצות. במקרים רבים תתפתח נפיחות גדולה ובצקתית במקום העקיצה. בהמשך מתפתחות שלפוחיות מקומיות וחום באזור הנפיחות.

ילדים נוטים לפתח תגובות חריפות במיוחד לעקיצות יתושים. עקיצות באזורים רגישים עלולות לגרום לנפיחות קשה באיבר העקוץ. למשל, עקיצה באזור שסביב העין יכולה להוביל לסגירתו של העפעף, או נפיחות ניכרת של אפרכסת האוזן, השפתיים או גפיים.
על אף המראה המבהיל שהתגובה האלרגית לעקיצה עשויה לחולל, במרבית המקרים אין צורך בטיפול נרחב, וניתן להסתפק במשחה או בג'ל מרגיע עד שהנפיחות תרד. עם זאת, גם עקיצה פשוטה יכולה להתפתח לכדי זיהום, כתוצאה מגירוד ופציעה של העור. הפצע שנוצר עלול להזדהם ולהפוך למוגלתי, או לזיהום תת עורי, הדורש טיפול אנטיביוטי. במקרה של שלפוחיות גדולות, האזור שעלול להזדהם הוא כמובן גדול יותר ועל כן מצריך תשומת לב רבה יותר. 

בשיטת NAET ניתן לטפל ולנטרל את האלרגיה לעקיצת היתוש, ובכך להפחית במידה משמעותית את התופעות המעיקות הנובעות מהעקיצה – הנפיחות, השלפוחיות והגרד, ואף להקטין במידה משמעותית את הנטייה להיעקצות. באמצעות טיפול קצר ניתן לחסוך חודשים של סבל, תכשירים ותרופות. הטיפול בשיטת NAET אינו פולשני ואינו כרוך בתרופות, ועל כן מתאים לכל הגילאים. מומלץ במיוחד לילדים ותינוקות, אשר מפתחים לעיתים תגובות אלרגיות חריגות כגון נפיחויות שעשויות לגרום הפרעה בתפקוד, עצבנות קשה, גרד חמור ועוד.

אם אתם או ילדכם סובלים מאלרגיות לעקיצות יתושים – אנו יכולים לעזור לכם!
ע"י סידרה של טיפולים ניתן לחסוך שנים של סבל מיותר והפרעה קשה בתפקוד.

דוקטור לרפואת שיניים.ילידת ירושלים 1975, נשואה ואם לשתי בנות. תושבת הוד השרון.לאחר שהוסמכה כרופאת שיניים עסקה בתחום תקופה מסוימת, אך מצאה עצמה נמשכת יותר ויותר לתחום העיסוק החדש של אביה, ד"ר איל טורפז.עם לידת בתה הבכורה, החליטה להקדיש את זמנה לטיפול באמצעות שיטת NAET.משנת 2005 עוסקת בטיפול בשיטת NAET  בישראל, לאחר שהוסמכה לטיפול בשיטה אצל דר' נמבודריפד בלוס אנג'לס, ארה"ב.מתמחה בטיפול ברגישויות ואלרגיות בילדים ותינוקות. www.allergia.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב