דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלשלות תהליך החירות וחיבור בעצמות אינסוף 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1936 פעמים ]

השתלשלות תהליך החירות וחיבור בעצמות אינסוף בשלושה שלבים כנגד שלשת החדשים ניסן, אייר, סיון שהם כנגד אברהם,         

 יצחק ויעקב. פ-סח כנגד גאולה בניסי ניסים על ידי ינון [לפני שמש ינון שמו] בחודש ניסן שנאמר בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל.

חודש אייר הוא חודש הרפואה, ראשי תיבות אני יי רופאך וכן אברהם יצחק יעקב רחל, ארבע רגלי המרכבה.

ובגירסה שונה דויד רגל רביעית במרכבה עם האבות כמובא האבות הן הן המרכבה שמהווים משכן לקנון

והשראת השכינה בזיווג תדירי ותמידי.

כאמור בפרשת תצוה להעלות נר תמיד שכנגד בית המקדש השלישי בית אלהי יעקב, כאשר בתחילת

הפסוק מופיע ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור, כת מהמילה כתית עולה כתר תורה ועולה בחשבון אותיות

כנגד ארבע מאות עשרים שנה שעמד בית המקדש השני שנאמר עליו בנבואת חגי גדול יהיה כבוד הבית הזה

האחרון מן הראשון. סוף המילה כתית ית עולה בחשבון אותיות קדוש במשמעות של נבדל ופרוש כאמור

ביוסף קדקד נזיר אחיו. ית עולה ארבע מאות ועשר כמנין השנים שעמד בית המקדש הראשון שהיו בו חמישה דברים

שחסרו בבית המקדש השני: הארון, אש מן השמים,השכינה,רוח הקדש, האורים ותומים.

בי"ח באייר חל ל"ג בעומר הוד שבהוד, ספירת הוד שייכת לאהרן הכהן ועל פי פנימיות קשור לתמימות,

יום זה הוא יום ההילולא  [חתונה]  של רשב"י עם השכינה ששמו שמעון עולה בראשי תיבות שאו מרום עיניכם וראו מי                 

[בחשבון אותיות מי עולה ן] ברא אלה .מי הוא מידת עתיק יומין כנגד פנימיות הכתר כמובא בנביא אל מי תדמיוני ואשוה.

בחודש סיון החתונה במעמד הר סיני וקבלת התורה בין הקב"ה וכנסת ישראל, כאשר מגילת רות בה קוראים בשבועות

מבטאת את הכמיהה והחיבור של רות לנעמי. המילה רות נגזרת מהמילה תורה כאשר האות הא כנגד חמישה חומשי תורה,

ומתבטא בשיר השירים בפסוק הניצנים נראו בארץ עת הזמיר הגיע וקול התור [בחילוף אותיות רות ] נשמע בארצינו.

הכמיהה והחיבור הוא הקשר שלא במהרה ינתק בין הקב"ה כמובא בפסוק שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד, כנסת ישראל               

כהנים לויים וישראלים והתורה המשולשת תורה, נביאים כתובים בחודש משולש סיון שהוא החודש השלישי מניסן,

לשם הקמת המשכן שבעת הקמתו בא' ניסן נאמר הפסוק ויהי נועם ה' אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו,

ואמור בתהילים לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו, היכל השכינה  וכתוב בצדקה תכונני.

נועם אותיות מעון, שמו של הרקיע השישי כאשר הרקיע השביעי הוא ערבות כאמור סלו לרוכב בערבות ביה שמו,          

 ואותיות נעמי [כאשר י' מסמל עולם הבא], שמגלם את החיבור ואחדות בחיי החיים על ידי

השראת השכינה בין בדי הארון המונח בקדש הקדשים, ונאמר מקום ארון אינו מן המידה.

הארון היה נושא את נושאיו הלוויים בני קהת,  הארן אותיות אהרן זה שנאמר כי תשא את ראש בני ישראל. 

             

שמעון טל רז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב