דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזדמנויות עסקיות באתיופיה יוצגו ביום עיון מיוחד שיתקיים במסגרת תערוכת טכנולוגיה 2011 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 3767 פעמים ]

במסגרת הכנס הבין לאומי בנושא פרויקטים והזדמנויות עסקיות במדינות אפריקה, שיתקיים במהלך תערוכת "טכנולוגיה 2011", יציג שגריר אתיופיה בישראל את מגוון ההזדמנויות העסקיות המצפות לחברות וליזמים עסקיים ישראליים באתיופיה.

 

השגריר הלאווה יוסף (H.E. Helawe Yosef) ישתתף בכנס בנושא המאורגן על ידי לשכת המסחר ישראל אפריקה, שיתקיים בגני התערוכה בתל אביב, 15 ביוני 2011,  בין השעות 14.00-17.30.

 

במהלך הכנס יערך לראשונה מפגש בין יזמים ואנשי עסקים צעירים בני העדה האתיופית בישראל (במסגרת פרויקט הנערך במסגרת מט"י נתניה ומנהלה צבי רובינשטיין), לבין נציגי הסגל הדיפלומטי ממדינות אפריקה בישראל.

את הכנס יזם וינחה אינג' אשר אמדו, מנכ"ל חברת א.מ. מעגל שיווק ופיתוח עסקי בע"מ, העוסקת במיזוגים, רכישות והזדמנויות עסקיות בארץ וברחבי העולם.

 

לדברי השגריר יוסף, כמדינה בת 80 מיליון תושבים, הנמצאת בתנופת פיתוח ומצב כלכלי משופר, היקף ההזדמנויות לגופים מישראל בארצו הנו בטווח של מיליארדים רבים של דולרים.

מגיע למיליונים רבים של דולרים.

השגריר הוסיף כי לממשלה יש עדיין תפקיד במספר תחומים נבחרים כדי להקל על הכלכלה, שמרביתה הנה תחומי שירותים כמו חשמל, מים וטלפון הנם בידי הממשלה בעוד שאר הכלכלה פתוחה, ותחומי החקלאות, תעשייה וייצור הנם במלואם בידיים פרטיות.

 

אסייה אלמאיהו (Asaye Alemayehu), הנספח למסחר, תיירות והשקעות בשגרירות אתיופיה בישראל, אומר כי בעוד אתיופיה הינה ארץ חקלאית גדולה, יש בה הזדמנויות רבות במגוון תחומים לחברות וליזמים ישראליים.

 

באתיופיה יש אדמה דשנה ועשירה, שפע מים, וכוח עבודה זול מאוד אשר הוכשר וניתן בקלות להכשרה. תנאי מזג האוויר מתאימים לכל סוגי הגידולים, עם אזורים שונים לגידולים שונים.

באתיופיה  מחפשים משקיעים בחממות פרחים וירקות, ובגידולי שדה כמו חיטה, סורגום, שעורה, זרעי שמן – שומשום.

תחום נוסף הוא גידול עופות, בקר וצאן. הזנת בעלי חיים ותחום גידול בקר לחלב ופיטום לייצוא מתפתחים באתיופיה, כאשר הנספח המסחרי מציין כי מאתיופיה ניתן לייצא מוצרים ללא מגבלות לארצות רבות, כולל ארה"ב ומדינות חברות בקהילה האירפאית (EU).

מוצרי כוורת – דבש מפרחים אורגניים, ומוצרי מטעים כמו קפה ערביקה ורובוסטה, ותה ותבלינים מושכים משקיעים רבים מהעולם.

 

תחום התופס תאוצה באתיופיה ובו יש מקום ליזמים מישראל, הוא עיבוד המוצרים החקלאיים, כדי לא למכור חומרי גלם אלא לעבד ולייצא אותם, וכך ליהנות מערך מוסף.

יצרני כותנה מוזמנים לאתיופיה, בה תחום הטקסטיל משגשג ורווחי. כך גם עור ומוצריו – הנעלה והלבשה. אתיופיה ראשונה באפריקה בכמות הצאן, לכן עור כבשים עזים ומוצריו הם תחום פורח.

 

אך מסתבר שאתיופיה היא גם כר פעילות כלכלית אפשרית ליזם הישראלי בתחומים נוספים, כמו נדל"ן.

"הכלכלה שלנו משתפרת, ובשבע השנים האחרונות נהנינו מגידול דו-ספרתי מתמשך", אומר הנספח המסחרי אסייה אלמאיהו. "הדרישה לדיור גדלה, כמו גם לתשתיות – כבישים, גשרים, מסילות ברזל, שדות תעופה,  בתי חולים וסכרים הידרו–אלקטריים", אומר הנספח המסחרי אלמאיהו.

 

אתיופיה שמה גם דגש על ביו-דיזל, אנרגיות מתחדשות, תחנות כוח הידרו-אלקטריות וסכרים אשר נבנים ברחבי המדינה, אנרגיה סולארית – עם שמש כל השנה לאור מיקומה של אתיופיה על קו המשווה, ובחלקה המזרחי – אנרגיה ממעיינות תרמליים – אנרגיה גאו-תרמית.

בתחום השירותים באתיופיה, המלונאות מבטיחה ביותר. אדיס אבבה היא מקום מושבו של האיחוד האפריקאי (AU), UNECA וגופים בינלאומיים ואפריקאים רבים, עם מספר גדול של שגרירויות, והעיר מארחת הרבה כנסים בינלאומיים. "זה דורש בתי מלון  ואתרי נופש, ויזמים ישראליים יתקבלו בברכה גם בתחום זה", מצהיר הנספח המסחרי בשגרירות אתיופיה בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב