דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כנס בינלאומי בקנדה ואיך נראית חנינת מס קנדית 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2348 פעמים ]

השבוע השתתף משרדנו בכנס שנערך על ידי רשת רואי החשבון הבינלאומיתPremier International Associates במונטריאול, קנדה. הרשת הוקמה לפני כחמש עשרה שנה וחברים בה משרדי רואי חשבון מעשרות מדינות ברחבי הגלובוס. משרדנו, המייצג את ישראל, חבר ברשת זה כחמש שנים. החברות ברשת Premier  וההשתתפות בכנס מאפשרות למשרדנו ביסוס קשרים  עם מומחי מס מובילים, קבלת עדכונים בחוקי המס במדינות השונות, הרחבת פריסת הרשת, פיתוח  המידע של משרדנו והמשך העבודה המשותפת גם לאחר הכנס.

 

אחד מהנושאים שקיבלו במה מרכזית בכנס, לאור ערעור הסודיות הבנקאית בשוויץ, הוא המאבק של המדינות השונות בתופעת העדר דיווח של נישומים על נכסים והכנסות מחו"ל והליכי "גילוי מרצון" המונהגים על ידי רשויות מס בעולם. בעקבות ארה"ב, מדינות נוספות, בעיקר באירופה, מתחילות לנהוג ביד תקיפה נגד הבנקים בשוויץ. כך לדוגמא, ממשלת צרפת דרשה לקבל לידיה את שמותיהם של אזרחי צרפת החשודים בהונאת מס אשר החזיקו חשבונות חסויים בבנקים שוויצריים; שר האוצר הצרפתי הודיע לאחרונה כי המידע הועבר לממשלת צרפת. גם ממשלת גרמניה הודיעה כי היא תפעל נגד הבנקים בשוויץ. בקנדה, בעקבות חשיפת מידע אודות לקוחות בנק HSBC השוויצרי (בדרך לא דרך שיכולה להוות תסריט לסרט מתח משפטי), הגבירו רשויות האכיפה הקנדיות את חקירות המס היזומות ושכללו את הסדרי הגילוי מרצון הנהוגים. על מנת שהנישום לא יעמוד לדין פלילי, עליו לשלם את מלוא סכום המס ובתמורה, לא יינקטו כנגדו הליכים פליליים.

בהתאם להליך הגילוי מרצון הקנדי, המס הנדרש מהנישום הוא בגין מספר מוגבל של שנים, ללא דרישה לחשיפת מידע על מקור קרן הכספים בחשבונות הבנק הזרים וללא דרישה לתשלום כלשהו בגינה. להבדיל מהסדרי הגילוי מרצון המונהגים בארה"ב (ראה מבזקינו מס' 388 בנושא).

בקנדה לא מושתים קנסות על הנישום וניתן לקיים את ההליך באופן אנונימי כך ששמו של הנישום נחשף בפני רשויות המס רק לאחר חשיפת כל הנתונים המספריים בפניהן, והגעה להסכמה בינן לבין באי כוחו של הנישום בדבר אופן וגובה תשלום המס.   נזכיר כי בשנת 2005 פרסמה רשות המסים בישראל "נוהל גילוי מרצון". עפ"י הנוהל, רשות המסים, בתאום עם הפרקליטות מתחייבת שלא יינקטו הליכים פליליים, נגד הפונה לגילוי מרצון, בתנאים מסוימים, ובכללם כי אין מידע קודם בידי רשות המסים או בידי רשות שלטונית אחרת הקשור לארוע נשוא הגילוי מרצון. גם בקנדה קיים תנאי דומה, אולם הימצאותו של הנישום ברשימת אלו שהחזיקו חשבונות בבנקים שוויצריים אינה שוללת את זכאותו להיכלל בנוהל.

נכתב ע"י רו"ח ועו"ד גדי אלימי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב