דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס: תהליך ההכנה לדפוס 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2067 פעמים ]

היום נדבר קצת על איך עובדת מכונת דפוס, תוך התמקדות בחלק הראשון- תהליך ההכנה לדפוס.

הליתוגרפיה של דפוס אופסט הנה בעצם סדנת העבודה של בית הדפוס. כמעט כל בית דפוס מקצועי עוסק בתחום הזה. לרוב, איכותו של המוצר הסופי נקבעת על ידי אנשי המקצוע בסדנת הליתוגרפיה, הזמן המושקע בתהליך והציוד אשר מסופק על ידי בית הדפוס.

בסדנת הליתוגרפיה של דפוס אופסט עובדים על פי עיקרון פשוט ביותר: דיו ומים לא מתערבבים. לכן, התמונות והטקסט מודפסים על משטחים ליצירת שבלונות, אשר ניטבלות ראשית במים ואחר כך בדיו. הדיו נצמד לאזור של הטקסט או התמונה, והמים לאזורים הריקים שאין צורך להדפיס אותם. לאחר מכן מועברים הטקסטים או התמונות למשטח גומי, וממשטח הגומי אל הנייר. זוהי הסיבה אשר בשלה נקרא תהליך זה דפוס "אופסט" (למילה זו אין תרגום מדוייק בעיברית אך משמעותה "להעביר" או "תהליך")- התמונה אינה מועברת ישירות אל הנייר מהמשטח הראשוני, כפי שקורה בסוגים אחרים של דפוס, אלא עוברת כמה שלבים בדרך אליו. עכשיו, הבה ונדבר קצת על הצעדים הנינקטים בתהליך ההדפסה.

צעד ראשון: הכנה לדפוס. לפני שהעבודה יכולה להיות מודפסת, המסמך חייב להיות מומר לתשלילים (פילמים) ואחר כך למשטחים. את התשלילים הללו ניתן ליצור ממסמכים דיגיטליים או מציורים מעשה יד. התמונות והטקסט מהתשלילים מועברים למשטחים הראשוניים בדרך דומה מאוד לדרך בה מפתחים תמונות. כמות מדודה של אור מורשית לעבור דרך דרך התשלילים ולחשוף אותם אל המשטחים. כאשר המשטחים נחשפים לאור, נוצרת תגובה כימית אשר מאפשרת לציפוי לוכד- דיו להתחיל ולפעול. כתצאה מכך, עוברים הטקסטים או התמונות מהתשלילים אל המשטחים- והפעם בצורתם החיובית ולא השלילית. ישנם חומרים שונים אשר מהם עשויים משטחים אלו, ונייר הוא רק אחד מהם (שימוש בנייר בשלב זה יוביל לתוצאה מאיכות נמוכה יותר). החומר הטוב ביותר לשימוש בשלב זה הוא אלומיניום, אך הוא יקר יותר. לכל אחד מהצבעים העיקריים (שחור, ציאן (כחול), מאג'נטה (אדום) וצהוב) ישנו משטח נפרד משל עצמו. על אף שבמוצר דפוס מוגמר ניתן לראות קשת גדולה ומגוונת של צבעים, אלו הם ארבעת הצבעים היחידים אשר בהם משתמשים בזמן התהליך. שמות נוספים לשיטת דפוס זו הם דפוס פרוצס (תהליך), או דפוס ארבעת הצבעים. ישנם אומנם סוגים נוספים של דפוס (כמו דפוס דיגיטלי למשל), אך זוהי שיטת הדפוס הנפוצה והמקובלת ביותר. כעת, הבה ונדבר מעט גם על השלב הבא בתהליך.

צעד שני: מכונות הדפוס מתחילות לעבוד. בשלב זה, לאחר שהוכנו השבלונות אשר כוללות את כל הטקסטים והתמונות של העבודה הספציפית שהוזמנה, מכניסים אותן אל המכונה ונותנים לה להתחיל לעבוד. הנייר נמשך אל תוך המכונה בזרם רצוף ובלתי פוסק, מתוך גלילי נייר עצומים המונחים מחוץ לה. כל גליל נייר כזה יכול להגיע עד למשקל של טון שלם! הנייר נחתך למידה המתאימה רק לאחר סיום ההדפסה. בעבר, ארך תהליך זה זמן רב מאוד, אך מכונות דפוס מודרניות מדפיסות בקצב מהיר ביותר, ועושות שימוש בגלילי נייר עצומים כדי להדפיס כמויות גדולות בבת אחת. מהירות ההדפסה במכונות דפוס מודרניות יכולה להגיע עד ל-50,000 אותיות בשעה!

על התהליכים הבאים המתרחשים במהלך הפקת דפוס, תוכלו לקרוא בפעם אחרת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב