דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארכיטקט: למצוא את הסוג הנכון 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2236 פעמים ]

כדי לסייע מעט למי שזקוק לשירותיהם של אדריכלים ואינו יודע כיצד לבחור את האדריכל המתאים ברצוני להציע תיאור קצר של כמה סוגי אדריכלים שניתן למצוא בתחום. ישנם עוד סוגים, מן הסתם וניתן גם למצוא ארכיטקט שמצליח לשלב בהצלחה כמה תכונות שונות. עם זאת מדובר במעין מדריך בסיסי עובר מי שאיננו מכיר אדריכלים ורוצה לדעת לאיזה כיוון ללכת. בהתאם לצרכים של הלקוח ניתן לדבר על ארכיטקט מתאים או לא מתאים: הלקוח צריך לבחור את בעל המקצוע שמתאים לצרכים ולרצונות שלו.

המעשי

כשחושבים על ארכיטקט נדמה שזהו הסוג שעליו חושבים קודם כל. אדריכל מעשי הוא אדריכל שיודע מה צריך לעשות בשביל להצליח במשימה המוטלת עליו: לתכנן את המבנה הנדרש ולעקוב אחרי הבנייה שלו. ארכיטקט מעשי יודע את הא' ואת הב' של המקצוע, מבין את המשימות המוטלות עליו ויודע כיצד לספק ללקוח שלו את מה שנדרש ממנו. נדמה שאין צורך להכביר מילים על הסוג הזה כיוון שאנחנו מצפים מכל ארכיטקט שיהיו לו תכונות מעשיות. עם זאת ניתן לקוות שהתכונות המעשיות והאופי המעשי של הארכיטקט לא ימנעו ממנו להיות בעל תכונות נוספות. מי שמעוניין רק במבנה פשוט ומעשי יכול עם זאת להסתפק הטיפוס המעשי.

בעל החלומות

אבל האם אנחנו תמיד מסתפקים במעשי? האין אנחנו מחפשים לעיתים משהו שהוא מעבר למעשי? אדריכל מסוג אחר הוא אדריכל שיש לו חלומות, שאיננו מסתפק במעשי ובקיים אלא מחפש לפרוץ גבולות ולהציג לא רק מבנים פרקטיים אלא יצירות פורצות דרך. חולם החלומות איננו מתאים לכל מקרה ולכל פרויקט שכן לעיתים הוא חי בחלום ולא בעולם המציאות. מי שזקוק למחסן אין לו צורך בבעל חלומות אבל מי שמבקש לבנות משהו שהוא מעט מעבר לארבע קירות וגג עשוי לחפש לעצמו ארכיטקט שהוא, ולו מעט, בעל חלומות.

הכלכלן

ייתכן וזהו עוד תת מין של הארכיטקט המעשי אבל הוא איננו זהה. כאשר אני מדבר על אדריכלים כלכליים אני פשוט בוחר מילה יותר עדינה ולא קורא להם קמצנים. אלו הם אדריכלים שיותר מכל דבר חשוב להם לחסוך כסף, גם אם הדבר פוגע באיכות העבודה. מי שמבקש להרים פרויקט בעלות מינימאלית – אולי כי גם הוא קמצן או פשוט חסכן – יעשה בחוכמה אם הוא יחפש לעצמו ארכיטקט שמתמחה בחיסכון בכסף ויודע כיצד להרים פרויקט בעלות מינימאלית על-ידי חיסכון בכל מקום אפשרי.

קורא המחשבות

אין הרבה אדריכלים שכאלה, אבל הם נחוצים מאוד לכל מי מאיתנו שמבקש לבנות משהו והוא לא בטוח מה הוא רוצה לבנות. הארכיטקט קורא המחשבות יודע כיצד להבין את מה שהלקוח רוצה גם אם הלקוח לא מצליח לנסח במילים את הרעיון שלו. כך זוכה הלקוח לראות כיצד החזון שלו קורם בטון וברזל גם אם המילים חסרות לו.

נדמה שאם רוצים לאפיין את אותו ארכיטקט מושלם הרי שיש בו משהו מכל אחד מהסוגים שמנינו לעיל. ההבדל בין אדריכלים שונים נובע מהשילוב המשתנה בין המאפיינים השונים וממידת קרבתם לסוג האבסולוטיים השונים. החיפוש אחרי ארכיטקט מושלם איננו מלאכה פשוטה; מוטב אולי להסתפק במציאת בעל המקצוע המתאים למטרות שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב