ערכם של פרסומי מאקרו
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ערכם של פרסומי מאקרו 

מאת    [ 05/06/2011 ]
מילים במאמר: 678   [ נצפה 1457 פעמים ]

 
 

מדי יום או יותר נכון מידי שעה (ואף בתדירות גבוה מכך) מתפרסמים בארץ ובעולם נתוני מאקרו. האם יש חשיבות לאותם נתונים? האם הם יכולים לנבא? האם אפשר לעשות מכך כסף? ולאילו נתונים יש להתייחס? בדקות הקרובות אנסה לתת נקודת מבט על אותם נתונים כלכליים ולתת נקודת מבט מזווית קצת שונה.

 

חשיבות הנתונים

כפי שצוין מעלה, מידי יום מתפרסמים נתונים רבים, על המשקיעים לבחון את הנתונים בעלי המשמעות הגבוהה יותר ולנקוט באסטרטגיה מתאימה לפני, בזמן ולאחר הפרסום. חשיבות הנתונים משתנה מתקופה לתקופה ומקום למקום. המשבר האחרון שהחל את דרכו בשוק הנדל"ן האמריקאי, הסב את תשומת ליבנו למדדים חשובים בתחום הנדל"ן אשר משקפים את מצב הנדל"ן האמריקאי בזמן המשבר הנוכחי. בין המדדים השונים ניתן למצוא את מדד S&P Case-Shiller (התפרסם היום 26.04.11) למחירי הדירות, מדד מכירות בתים קיימים, מכירות בתים חדשים, מספר התחלות בנייה ועוד. בתקופה של משבר, בטח בארה"ב, אחד הפרמטרים החשובים ביותר לשוק האמריקאי קשור לצרכן האמריקאי, לכן בארה"ב ניתן למצוא המון מדדים חשובים הבוחנים את מצב הצרכן, כגון מדד אמון הצרכנים, רמת צריכה פרטית, מכירות קמעונאיות ועוד.

 

האם הם יכולים לנבא?

המאמר קצר מידי על מנת להמחיש את יכולת הניבו של המדדים הנ"ל. רוב המדדים משקפים את המצב כיום (ולפיכך אתם יכולים לנבא את העתיד J) וביכולתם אף לציין האם יצאנו מהמיתון או האם נכנסו למיתון (שזה דיי חשוב בפני עצמו). החוכמה היא לדעת לשלב בין מספר מדדים על מנת "לנבא" את שעתיד לבוא. למשל מאז 1950 ועד היום שוק האג"ח ניבא נכונה שניים עד ארבע רבעונים קדימה את כל המיתונים שהיו בארה"ב ( טוב נו, לא את הכול למעט מיתון אחד). האם מסובך "לקרוא" את שוק האג"ח? אז זהו שלא! בטח לא כשיש עוד מדדי "עזר" מסביב.

 

אז האם אפשר לעשות מזה כסף?

השווקים השונים (אג"ח, מניות, מט"ח, סחורות וכו') מגיבים לכל פרסום מאקרו אשר הפתיע או חרג מהצפי המוקדם. על מנת לעשות מזה כסף, על המשקיע להכיר היטב את הפרסומים העיקריים, לדעת מה החשיבות שלהם? ועל איזה שוק הם בעיקר משפיעים. המשקיע צריך לבחון את זמני הפרסום וכמובן להיות ער בזמן פרסומם. לא מעט פרסומים עלולים להטעות ולכן חשיבות גדולה ללימוד הנושא והבנת כל פרסום "קצת" יותר לעומק ולא רק מספרים יבשים. ניקח למשל את שוק התעסוקה האמריקאי, הרי ברור

 

 

לכולם שזהו אחד  השווקים הכי חשובים בארה"ב (ולפיכך בעולם), הרי מצב התעסוקה במשק מה לעשות קשור לצרכן הפרטי, שאת חשיבותו למשק האמריקאי אנו כבר מכירים (דיברנו קצת למעלה). בואו ניקח דוגמא לפרסום חיובי שמציין כי שיעור האבטלה במשק לחודש אפריל 11 ירד מרמה של 8.8% בפרסום האחרון (נתון אמיתי) ל 8.5% (דוגמא), האם זהו נתון חיובי? קחו שנייה לחשוב וקבלו החלטה!

תשובה: מניח שכולכם חושבים כי זהו נתון חיובי, אז זהו שזה לא בטוח, שיעור האבטלה נגזר ממספר המועסקים במשק, במקביל לנתון הנ"ל פרסמו כי בחודש אפריל נגרעו מהמשק האמריקאי 25 אלף משרות, אז איך ירד שיעור האבטלה??? בגלל נתון טכני של שיעור השתתפות בכוח העבודה, מבולבלים? אנחנו לא! לסיכום זהו נתון רע והשווקים יגיבו בירידות (מניות) ושווקי האג"ח הממשלתי יגיבו בעליות.

 

פרסומים חשובים קרובים:

26.04.11 מדד בטחון הצרכנים

27.04.11 פרסום ריבית הבנק המרכזי בארה"ב - ברור שלא תהיה העלאה אך דברי נגיד חשובים!

29.04.11 צריכה פרטית בארה"ב

02.05.11 מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישגן

02.05.11 מדד ה ISM - למדד חשיבות יתרה בזמני משבר!

רועי ראובן- מנכ"ל משותף 


מכללת פסגות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב