המדריך האחרון - לרדת במשקל בלי דיאטה או הרזיה ללא דיאטה - פרק שני
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

המדריך האחרון - לרדת במשקל בלי דיאטה או הרזיה ללא דיאטה - פרק שני 

מאת    [ 05/06/2011 ]
מילים במאמר: 465   [ נצפה 4119 פעמים ]

 
 

המדריך האחרון

איך לרדת במשקל בלי דיאטה או הרזיה ללא דיאטה

פרק שני

מושגי יסוד (חלק ראשון)

 

צורכי האנרגיה של גוף האדם

 

צורכי האנרגיה של גוף האדם מוגדרים כך:

 

"סך כל האנרגיה שהגוף זקוק לה לצורך תפקוד תקין בפרק זמן מסוים"

 

כמות זו שווה למעשה לאנרגיה שהגוף מוציא באותו פרק זמן.

 

זאת אומרת, אם כאשר אנחנו אוכלים, נכניס לגוף כמות אנרגיה השווה בדיוק לכמות האנרגיה שהגוף צריך וצורך, כלומר מבזבז, אנחנו למעשה לא נעלה במשקל!!

 

מכך נובעת שתי אמיתות נוספות, ודי ברורות למעשה:

הראשונה – אם נכניס לגוף כמות גדולה יותר של אנרגיה ממה שהוא צריך, אנחנו נעלה במשקל,

השנייה - אם נכניס לגוף פחות אנרגיה ממה שהוא צריך, אנחנו נרד במשקל.

 

אחרי שהבהרנו את הנקודה החשובה הזו, ניתן להמשיך הלאה.

 

הוצאת האנרגיה של הגוף הנה סיכום הצריכה של שלושה מרכיבים שונים:

1. צורכי האנרגיה הבסיסיים (צריכה בסיסית)

2. האנרגיה הדרושה לפעילות גופנית

3. האנרגיה הדרושה לתרמוגנזה (יצירת חום)

 

 

אם ננסה לכתוב משוואה מתמטית לכך היא תראה באופן הבא:

 

כלל צורכי האנרגיה = צריכה בסיסית + צריכה לפעילות גופנית + צריכה בשל יצירת חום

 

נעבור בקצרה על כל אחת מסוגי צריכת האנרגיה:

 

1) צורכי אנרגיה בסיסיים

 

צורכי האנרגיה הבסיסיים נקראים כך בגלל שאנרגיה זו נדרשת לגוף לשם ביצוע הפעולות הבסיסיות שלו, פשוט לצורך קיומו.

פעולות אלו כוללות את כל הפעולות הבסיסיות במצב של מנוחה מוחלטת וכן קיום המטבוליזים הבסיסי (תהליכי החיים הבסיסיים) של כל רקמות הגוף.

 

הפעולות הבסיסיות כוללות נשימה, פעילות הלב ושמירה על חום גוף קבוע במצב של מנוחה.  

המטבוליזם הבסיסי הנו סך כל התהליכים והשינויים הכימיים שמתרחשים בגוף ומאפשרים את גדילתו ותפקודו.

 

צורכי אנרגיה אלו נקראים Basal Energy Expenditure   - BEE

 

במשך השנים התפתחו שיטות שונות למדידת צורכי אנרגיה אלו. הצרכים הללו שונים בין נשים לגברים, ותלויים במשקל ובגובה וכן בגילו של האדם.

 

מחשבון צורכי האנרגיה שמופיע באתר יסייע לכם לחשב את צורכי האנרגיה הבסיסיים שלכם. נתון זה ישרת אתכם מאוחר יותר לשם קביעת סוג התזונה לה אתם נזקקים לשם ביצוע ירידה במשקל באופן נכון.

 

הירידה הנכונה במשקל חשובה מאוד שכן היא שתאפשר לכם לשמור על צורת ומשקל הגוף הרצוי לכם לאורך זמן.

מחשבון זה ילווה אתכם גם מאוחר יותר כאשר תגיעו למשקלכם הרצוי, והוא יסייע לכם לחשב את צורכי האנרגיה הבסיסיים בהתאם למשקלכם החדש.

לאלו מכם שאין להם גישה לאינטרנט דאגתי לטבלאות ונוסחאות אשר יאפשרו לכם למצוא את צורכי האנרגיה הבסיסיים גם ללא המחשבון שבאתר.

דיון בנושא ופרטים נוספים - http://losing-weight-without-diet.blogspot.com


 

 

 

יצחק רינסקי בוגר בהצטיינות של בית הספר לרוקחות, הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב