דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לאיכות חיים ומניעת סטרס 

מאת    [ 04/06/2011 ]

מילים במאמר: 1035   [ נצפה 4446 פעמים ]

טיפים התנהגותיים לשיפור איכות החיים

 

 

איכות חיים ומצב נפשי מאוזן ידועים כבר המון זמן ברפואה הטבעית כגורם מספר אחד לשמירה על בריאות ומניעת מחלות. מחקרים רבים גילו את הקשר בין נפש לגוף. מחלות רבות שמהם אנו סובלים הם תוצאה של סטרס ומצב נפשי לא מאוזן.

 

אני כנטורפת והנטורפתיה בכלל כזרם ברפואה הטבעית שואפת להביא את הגוף והנפש לאיזון. הנטורפתייה מאמינה שיש להביא את הגוף והנפש לאיזון באמצעות הכוח הטבעי המצוי בגופו של כל אחד ואחת מאיתנו. עזרים כמו תזונה נכונה, צמחי מרפא שמנים ארומתרפייים ושינוי הרגלי חיים הם רק כלים טבעיים שנועדו לעזור לגוף להתמודד לבד עם הבעיות השונות.

 

כשיטה  הוליסטית שמתמקדת גם בתזונה,גוף ונפש , לנפש ולהרגלי חיים יש מקום של כבוד בטיפול הנטורפתי. בשל כך מצאתי לנכון לשתף אתכם במספר טיפים לחיזוק הנפש ולהרגלי חיים מועילים:

 

 

1.     שמעו מוזיקה- מחקרים גילו שמוסיקה אהובה יכולה לשמש כמשכך כאבים ויכולה לגרום להפרשת הורמונים נוגדי דיכאון.

 

 

2.     עשו ספורט- תנועה וספורט ידועים כבריאים לגוף אך גם לנפש עקב הפרשת האדרופנים(  משככי כאב ונוגדי דיכאון טבעיים)

 

3.     צאו לשופינג- מקרים גילו ששופינג מפריש את הורמון האושר דופמין שנותן לנו     תחושה של שקט ושלווה. קושרים את השופינג להעלאת הערך העצמי ומכאן לאושר. 

 

4.     תרקדו- מלבד הערך הגופני של שיפור כושר נמצא במחקרים שריקוד גורם לדימוי עצמי חיובי המאפשר לנו רוגע ושלווה.

 

5.     היחשפו לשמש 15 דקות ביום- בימנו עקב המודעות הגוברת לסרטו העור רבים מבני האדם נמנעים מלהיחשף לשמש בצורה מבוקרת. חשיפה מבוקרת לשמש עוזרת לעור לייצר ויטמין D הנחוץ לספיגת סידן ושמירה על עצמות חזקות ובריאות. בנוסף על כך אור השמש משמש כפרוזאק טבעי המסייע למניעת דכאון.

 

6.     שמרו על תזונה נכונה ובריאה-  פחמימות מורכבות, אכילה כל כמה שעות, מזונות בריאים ומלאי ויטמינים ומינרלים עוזרים לשמור על גוף בריא ועל נפש בריאה.

 

7.     טפחו את עצמכם- פנקו את עצמכם בדבר שבו חשקתם ולבכם יתמלא בשמחה.

 

8.     הוקירו תודה- למדו להגיד תודה אמיתית ומכל הלב לאנשים שסובבים אתכם. הוקרת התודה תשמח את המכרים שלכם אך גם תגרום להנאה ולשמחה גם לכם.

 

9.     כתבו- כתבו את תחושתכם , את הרגשות שלכם וכל דבר אחר העולה ברוחכם. שמרו את המסמך לכם או שתנו אותו למי שחפצה נפשכם. נמצא שכתיבה היא כלי להורדת מתח וסטרס וכלי מצוין לשחרור רגשות שלילים.

 

10. שתו יין טוב- יין טוב ובמידה מועיל גם בריאותית( יין אדום עקב תכולת נוגדי החמצון הגבוהה שתורמת להורדת הכולסטרול הרע) וגם נפשית ( תחושת רוגע ושלווה).

 

11.  פנו שקט בחיים- תנו לעצמכם 10 דקות ביום שבו אתם מתנתקים מהטכנולוגיה, מתנתקים מהריצה האינסופית של חיינו ופשוט עוצמים עיניים , נרגעים ולא חושבים שום מחשבה.

 

12. שנו צהריים- אם הדבר אפשרי שינה קצרה בת חצי שעה בצהרי היום תספק לכם כוח ואנרגיה להמשך היום.

 

13. צפו בסרט או בתוכנית קומדיה- חיוך וצחוק ידועים כמשככי כאב ומפיגי סטרס בשל הפרשת  הורמוני אושר.  

 

14. נצלו את הזמן- אל תתנו לעיכובים או לדברים בלתי צפויים להרוס לכם את מצב הרוח אלא תנצלו את העיכוב לטובתכם. למדו למבחן או קראו ספר בזמן המתנה לאוטובוס, בזמן פקק דברו בעזרת הדיבורית עם מישהו שכבר הרבה זמן רציתם להתקשר אליו, בזמן המקלחת תכננו דברים שאתם צריכים לבצע במשך היום. נסו שילובים נוספים שחוסכים זמן וגורמים לניצול מיטבי של הזמן שעומד לרשותנו.

 

15.  בכל יום בחרו לעשות משהו אחד חדש- מחקרים שונים גילו שאנשים שנהגו לשמור על מסגרת ועל שגרה ובתוך השגרה מידי פעם שינו דבר או שניים , שמרו על תפקודי מוח תקינים יותר ביחס לשאר האוכלוסייה ומצב רוח רגוע וניחוח יותר. מידי פעם נסעו בדרך חדשה ולא מוכרת, שנו את סדר התארגנות שלם בבוקר( רגילים לצחצח שינים ואז לאכול נסו ההפך תאכלו ואז תצחצחו שינים), בצעו הליכה ספורטיבית בשילוב הליכה לאחור, סיימו את יום העבודה מוקדם יותר, נסו מאכל חדש או  צפו בתוכנית חדשה.

 

16. שריינו לעצמכם זמן איכות שבועי עם המשפחה והחברים.

 

17. עסו את עצמכם- הניחו שתי אצבעות באזור העין השלישית( בין הגבות) ועסו את האזור בתנועות מעגליות. לאחר מכן הניחו שתי אצבעות לצידי הראש ועסו את הרקות בתנועות סיבוביות. האזורים האלו מצוינים להפגת מתח וסטרס ולהזרמת דם לאזור הראש.

 

18. קחו תוספי מזון או פורמולות מצמחי מרפא שכוללים בתוכם מרכיבים מרגיעים ונוגדי סטרס. תוספי מזון כמו: קומפלקס ויטמין B או ויטמין C ידועים כמחזקי גוף במצבי סטרס וכמטפלים במצבי רוח משתנים כתוצאה מחוסר איזון כימי במוח. חשוב להיעזר בנטורפת לגבי תוספים מומלצים ומינונים דרושים.

 

19. השתמשו בארומתרפייה-  שיטה זו היא שיטה שבה אנו משתמשים בשמן הטבעי של כל צמח. באמצעות השמן שהפקנו מהצמח אנו משתמשים לטיפול בעיסוי או בהרחה כאשר לכל צמח יש את הסגולות הרפואיות שלו. הטיפול נעשה באמצעות הריח שהוא הגורם העיקרי להצלחת הטיפול. בארומתרפייה יש הרבה שמניים בעלי ריח הגורם לתחושת רוגע, שלווה ואושר. נהוג לשלב בין מספר שמניים ע"י התאמתם באופן אישי לאופי האדם ולמצב בריאותו( השילוב נעשה עי נטורפת בעל הכשרה לטיפול בארומתרפייה). חלק מהשמנים הידועים כבעלי סגולות הרגעה הם: לבנדר, לבונה, ילנג-ילנג, מליסה, מנדרין, תפוז, הדס, אלכיליאה אלף האיים ועוד.

 

20. יציבה נכונה ונשימה נכונה-השתדלו להיות מודעים למח גופכם: שחררו כתפיים (לא לכווץ אותם), שימו לב למנח הגב, הרפו שרירים שאין צורך להחזיק אותם. נשמו נשימות עמוקות שכוללות שאיפה עמוקה לתוך חלל הבטן ונשיפה עמוקה. הימנעו מנשימות שטחיות.

 

 

נסו ליישם חלק מהעצות שהובאו לכם כאן ותראו איך מצב הרוח שלכם משתפר, איך הנפש נרגעת ואיך הגוף מתמלא באנרגיה חדשה ומרעננת. זכרו שינוי מצב רוח כמו שינוי מצב גופני הוא תהליך לכן תנו לזמן לעשות את שלו ובמקריים קיצונים שיש צורך מעמיק יותר לשינוי פנו למטפל טוב שיעזור לכם ליישם חיים טובים, בריאים ושלווים יותר.   

 

 

נכתב על ידי אלעז יוסף נטורפת  N.D  , תזונאי מוסמך, רוקח טבעי מצמחי מרפא ומאמן כושר ( בעל תואר ראשון בחינוך גופני מטעם מכללת וינגייט). 054-4839681 .

 "בריאות מהטבע" : www.briutteva.co.il           


 מתמחים ביעוצי תזונה ונטורפתיה, שיפור כושר גופני, הכנת תכשירים מצמחי מרפא ,הכנת מוצרי קוסמטיקה וטיפול טבעי במחלות שונות. לפרטים אלעז: 0544839681




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב