פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 5
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 5 

מאת    [ 03/06/2011 ]
מילים במאמר: 362   [ נצפה 1851 פעמים ]

ארבעת הראשונים בסדרת המאמרים "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות", המתפרסמים באתר זה בליווי סרטוני פרסומת לדוגמא, הותירו בקוראים רבים, אשר מתעניינים בפרסומות בכלל ובפרסומות טלוויזיוניות בפרט, תשוקה, שלא לומר - כמיהה - לעוד. הנה המאמר החמישי בסדרה:

9) הפורמט התיעודי (דוקומנטארי): בשיטה זו המצלמה  מתעדת כביכול אנשים ומצבים כפי שהם, כפי שנקלטו בעדשתה. לעיתים מתווסף קריין ברקע המתאר את הפעולה בטון נעדר פניות. בקרב הצופה מתקבלת תחושה כאילו הוא צופה בתיעוד אמיתי או דיווח של אירוע שאכן אירע ובא כדי להמחיש את פעולת המוצר ואת סגולותיו. קחו לדוגמא את מקבץ סרטוני הפרסומת של חברת הצמיגים "Good Year". לקחתם? עד ה"פאנץ' ליין" המגיע בסוף הסרטון, ניתן לחשוד כי מדובר בצילום רגיל של אירוע החלפת צמיג, וזו בדיוק המטרה של הפורמט התיעודי, שמפרסם מוצרים בלי לזרוע עם תחילתו של הסרטון את התחושה או את התובנה שזו פרסומת.

 פרסומת "Good Year" לדוגמא

10) פורמט ה"חלונות" (סיטואציות): פורמט זה מנצל היבטים שונים על אנשים שונים המגיבים באופן דומה אך קיצוני בסיטואציות דומות. כאשר מציגים אנשים במצבי גיחוך שנגרמו, למשל, בשל עישון סיגריה ארוכה מדי ונתקלו בצרה משעשעת בכל סיטואציה וסיטואציה, הדגישו את אורכה של הסיגריה אותה פרסמו תוך שילוב הומור מתבקש. סרטון אפקטיבי נוסף הוא של חברה המייצרת מוצר לכפות הרגליים, באחת הפרסומות הם פעלו לאור הקונספט "אתה יכול להיות האחרון שיודע שיש לך רגליים מסריחות". סרטון הפרסומת הציג מקבץ תגובות של אנשים שהגיבו לא טוב להסרת נעליים מסריחות במיוחד. הפרסומת מצחיקה, המסר עובר, ולמרות שמשהו כאן לא מריח טוב - כולם מרוצים. יתרון הפורמט הוא האפשרות להזדהות עם מצבים שונים ואנשים שונים. המצבים נקלטים מהר ובגלל שהם מזוהים בקלות על ידי הצופה, הפרסומת עובדת, מבלי לספר סיפור מורכב מדי, אם בכלל. על הקופירייטר להציג תסריט חד וברור ועל הבמאי ומפיק הסרט ליצור מהתסריט סיטואציות קלות להבנה. פורמט זה פותר בעיה פרסומית כאשר התועלת של המוצר היא בעיקר עינוגית או חושית ואין לו מסר מורכב.

 לחצו לצפייה בפרסומת "הרגליים המסריחות"

בשבוע הבא נפרסם את המאמר האחרון בסדרת המאמרים "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות", שם נציג את פורמט ה"סאטירה" ופורמט ה"אנלוגיה" שכמובן באים לביטוי גם בפורמטים אחרים של פרסומות בהם משלבים ז'אנרים שונים.

המשך יבוא... מבטיחים!

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב