דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח משכנתא ולשם מה צריך אותו? 

מאת    [ 02/06/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 1865 פעמים ]

אם אתם מתכננים לרכוש דירה וצריכים את עזרתו של הבנק לשם כך, כדאי שתדעו כי בעת קבלת המשכנתא, תחויבו על ידי הבנק ברכישת ביטוח משכנתא. מהו ביטוח משכנתא, מה חשוב לדעת לפני בחירתו ומהם הסעיפים השונים, המופיעים במסגרתו? על כך, בכתבה הבאה.

מהו ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הינו ביטוח שכל לווה, המבקש משכנתא מהבנק, מוכרח לרוכשו. ביטוח משכנתא כולל שני ביטוחים: ביטוח נכס (ביטוח מבנה) וביטוח חיים. מרבית הפעמים נדרש הלווה לרכוש את שני הביטוחים, אולם לעיתים רק אחד מהם. בעת רכישת הדירה, מתבצעת השקעה בסכומי כסף גבוהים במיוחד ולטווח ארוך (מאות אלפי שקלים לתקופה של עשרות שנים). במסגרתו של ביטוח משכנתא, מתבקש הלווה לרכוש ביטוח חיים, הנקרא גם ביטוח ריסק. תפקידו המרכזי של ביטוח זה, להגן על יורשיו של לווה המשכנתא. ביטוח חיים זה מבטיח כי במידה ורוכש הביטוח ילך לעולמו בטרם עת, לא יצטרכו יורשיו לשלם הם את תשלומי המשכנתא שנותרו. ביטוח זה איננו בגדר חובה, אולם מומלץ לעשותו. וכאמור, קיים ביטוח נוסף, במסגרתו של ביטוח משכנתא. אם אתם מעוניינים במשכנתא, תידרשו לרכוש ביטוח משכנתא הכולל בתוכו ביטוח נכס. תפקידו של ביטוח זה לכסות נזקים, העלולים להיגרם לנכס עצמו (כמו נזקים הקשורים באינסטלציה, למשל). ביטוח זה הינו בגדר חובה. כדי להעריך מה יהיה גובה הביטוח, אותו יידרש הלווה לשלם, במסגרתו של ביטוח משכנתא, יישלח שמאי מקצועי להעריך את שוויו של הנכס ובהתאם תקבע הפוליסה המתאימה.

מה חשוב לדעת בטרם בחירתו של ביטוח משכנתא

ניתן לקבל ביטוח משכנתא הן באמצעות הבנקים השונים (המספקים את המשכנתא עצמה) והן באמצעות חברות הביטוח השונות. במידה ואתם נדרשים ברכישתו של ביטוח משכנתא, מומלץ לכם לערוך השוואה מקיפה בכל הקשור לביטוח מסוג זה. קיימים ביטוחים רבים, בתנאים שונים וכיסויים שונים. אמנם, ביטוח חיים הינו אחיד בין כל החברות המציעות אותו, אולם ביטוח נכס שונה בין חברה לחברה. פרט נוסף, שחשוב לדעת, הינו כי במידה ואתם רוכשים ביטוח משכנתא ומדובר בדירה מיד שנייה או דירה ישנה במיוחד, ביטוח הנכס שלכם, במסגרתו של ביטוח משכנתא, מציע כיסוי קבוע ואחיד (אלא אם כן, קבע השמאי אחרת).

הסעיפים החשובים שיש לשים לב אליהם במסגרתו של ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא, ככזה הכולל ביטוח נכס וכן ביטוח חיים, מתייחס הן לשוויו של הנכס והן לגילו של הלווה וכן מצב בריאותו. ביטוח חיים בעל חשיבות רבה, במסגרתו של ביטוח משכנתא. במידה ואחד מהלווים או שניהם הלך לעולמו, אחראית חברת הביטוח עצמה לשלם את יתרת המשכנתא שנותרה, ולא בן הזוג הנותר או יורשיו. כך או כך, הנכס עובר לרשות בן הזוג הנותר או היורשים. סעיף חשוב, המופיע במסגרתו של ביטוח משכנתא, מתייחס לאובדן כושר עבודה. במידה והלווה איבד את יכולת העבודה שלו בגין מחלה או תאונה ולכן איננו מסוגל להמשיך ולשלם את תשלומי המשכנתא הנותרים, ישולמו תשלומים אלה על ידי חברה הביטוח, והנכס כולו יעבור לרשותו.

הפרטים שחשוב לבדוק בעת ההשוואה בין הביטוחים השונים

חברות ביטוח רבות וכן בנקים, כאמור, מציעים ביטוח משכנתא. אולם, בטרם בוחרים ביטוח מתאים ישנן כמה נקודות חשובות שכדאי לשים לב אליהן. למשל, מהי הפרמיה החודשית אותה נדרשים לשלם וכן מהו הכיסוי, המוענק במסגרתו של ביטוח זה. בנוסף, אם אתם בני זוג, המבקשים לרכוש ביטוח משכנתא, חשוב כי שמות שניכם יופיעו על גבי ביטוח החיים. כך, במידה ואחד מבני הזוג ילך לעולמו, חלילה, תקבל על עצמה חברת הביטוח את התשלומים הנותרים, ואלה לא יועברו לבן הזוג הנותר.

בלוגר ויועץ בנושאי השוואת מחירי ביטוח, בין חברות הביטוח בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב