דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין - תוביל נכון ותצליח 

מאת    [ 02/06/2011 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 2361 פעמים ]

 

גירושין - תוביל נכון ותצליח

 

אם הגעת למסקנה שיש לסיים את קשר הנישואין, או במידה ואשתך מבקשת לכפות זאת עליך, עליך להבין שאתה ניכנס לתחום בו תצטרך להתמודד עם מידע בלתי מוכר אשר נושא עימו מאפיינים רגשיים וכספיים שמחייבים הכרעות, וכל טעות אשר נובעת מחוסר ידע או מטיפול בלתי הולם, יכולה לגרום לך נזקים גדולים בעתיד. לפניך מספר עצות כלליות אשר יכולות לסייע לך להתנהל נכון בתחילת הליכי הגירושין ובהמשכם.

1.             יש להקדים ולומר שילדים מושפעים רבות מאיכות הקשר והיחס בין ההורים. משברים בין ההורים בכלל והליכי גירושין בפרט גורמים לילדים להרגיש חוסר איזון, והתגובה של כל ילד וילד לכך תהיה שונה בהתאם לאופיו. ילד אחד יקרין ביטחון יתר אשר נובע מחוסר ביטחון, ילד שני יתנהג בחוצפה וחוסר כבוד, שלישי ירד בהישגים בלימודים, רביעי יתכנס בתוך עצמו, ועוד כהנה וכהנה. לפיכך, עליך לדעת שילדים עוברים את הליכי הגירושין של ההורים לא פחות קשה מההורים עצמם, ולכן חשוב מאוד לשמור על התנהגות נאותה בנוכחותם.

2.             יש לדעת לעשות הפרדה מלאה בין הכעס, המתח ואי ההבנות שיש עם האישה, לבין הקשר והיחס לילדים. אין להתייחס אל הילדים בחוסר סבלנות ו/או חוסר סובלנות על אף הקושי המסתמן מהמתח אשר מתלווה להליכי הגירושין.

3.             עליך להימנע ככל האפשר מוויכוחים, צעקות או האשמות הדדיות בנוכחות הילדים. וגם כאשר האישה יוזמת את הליכי הגירושין ומטיחה זאת כלפיך, עליך להסביר לה שהיא לא תזכה לשום מענה לטענותיה בנוכחות הילדים, משום שהדבר גורם להם נזק נפשי גדול ומיותר.

4.             עליך להימנע מכל סוג של אלימות, גם אם אתה מרגיש שאתה צודק במאה אחוז, משום שמדובר בהתנהגות אשר תחריף את הליכי הגירושין.

5.             גם אם האישה פותחת בפרובוקציה מכוונת בכדי להוציא אותך משיווי משקל, עליך להתחזק ולהתעלם מכך בטווח המיידי. לאחר מיכן להודיע לה שהליכי גירושין אינם סיבה להתנהג כך כלפיך בכלל ובנוכחות הילדים בפרט.

6.             הליכי הגירושין מתחילים, זכור להימנע מכל קשר פומבי עם אישה אחרת, משום שאשתך עלולה להשתמש בכך נגדך בטענה שהמשבר בנישואין החל משום שנתת עינייך באחרת.

7.             אל תעזוב את דירת המגורים המשותפת מבלי לאשר הסכם גירושין ברור ומקצועי בערכאה שיפוטית.

8.             עשה מאמץ להתפשר עם האישה בהסכם הגירושין גם אם היא זו שיזמה את הליכי הגירושין, ואפילו אם היא עשתה זאת ללא שום סיבה הנראית לעין. אך בהסכם פשרה הבטח את זכויותיך העקרוניות ללא פשרות, משום שכל טעות בתנאי ההסכם עלולה לעלות לך ביוקר רב אשר בהכרח יעצור את היכולת שלך לשקם את חייך לאחר הגירושין.

9.             עליך לדעת שהסכם גירושין צודק הוא הסכם שתוכל לקיים, דבר אשר ישמור על איזון נכון בקשר שלך עם הילדים ועם הגרושה בעתיד לבוא. עליך לדעת "שנתינה מרובה כמוה כהעדר נתינה", ולכן עליך להתחייב על המינימום בכדי שמצד אחד לא תצטרך לעמוד בחוסר יכולת לשלם, ומצד שני בכדי שישאר לך מספיק בכדי לתת מעצמך לילדים כאשר תיקח אותם להסדרי ראיה.

10.        אם התחייבת על הסכם גירושין, או נפסקו לך תנאים מסוימים בפסק דין, עליך להקפיד לקיים אותם ככל שתוכל.

 

הגשנו לך כאן מספר עצות כלליות אשר יכולות לסייע בידך להתמודד עם מצבים מסוימים בהילכי גירושין. ברור שעצות אלו אינן יכולות להחליף ייעוץ אישי אשר מתמקד במקרה המיוחד והפרטי שלך, ועל כן, במידת הצורך אל תהסס, הקדם תרופה למכה, והכן לעצמך את הכלים המתאימים להתמודד נכון בסוגיה זו בכל המישורים.

הכותב הינו מנכ"ל ארגון  אידאה - זכויות הגבר במשפחה, ארגון אשר מספק פתרונות מלאים לגבר בבעיות זוגיות משפחה וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, סרבני גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, ועוד.


 


אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה


רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  


מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280


-  נאמנות וסודיות מלאה מובטחת -


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב